Sağlıklı gençleşin

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve rabiayuksel tarafından 15 Ocak 2007 başlatılmıştır.

    15 Ocak 2007
    Konu Sahibi : rabiayuksel
  1. rabiayuksel

    rabiayuksel Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Kasım 2006
    Mesajlar:
    90
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Sağlıklı gençleşin

    Biraz çaba ile yaşamınızın bundan sonraki her gününü daha genç geçirmeniz ve kalan hayatınızı olabilecek en uzun sürede ve en yüksek enerji ile sürdürmeniz mümkün.

    Aşağıdaki, gerçek yaşınızı daha aşağılara çekebilmek için oluşturulmuş "Sağlıklı Gençleşmenin 11 Adımı" başlıklı yazıda verilen önerileri saklayın ve sıklıkla gözden geçirmeyi unutmayın. Unutmayın gerçek yaşınızı 26 yıla kadar geriye taşıyabilirsiniz.

    1. Vitaminlerinizi alın
    Düzenli olarak C vitamini (1200 mg/gün), E vitamini (400 IU/gün), kalsiyum (1000-1200 mg/gün), D vitamini (400-600 IU/gün), folat (400 mikrogram/gün), ve B6 vitamini (6 mg/gün) almak gerçek yaşınızı 6 yaş geriye taşıyabilir.

    2. Sigarayı bırakın ve pasif içici olmaktan sakının
    Sigara gerçek yaşınızı 8 yaş ileriye taşıyabilir.

    3. Kan basıncınızı öğrenin ve izleyin
    Düşük kan basıncına sahip bir kişi (~115/75 mm Hg) yüksek kan basıncına sahip bir kişiden (160/90 mm Hg'dan daha yüksek) 25 yaşa kadar daha genç kalabilir.

    4. Yaşamınızdaki stres kaynaklarını azaltın
    Çok stresli olduğunuz zamanlarda gerçek yaşınız takvim yaşınızdan 32 yıla kadar daha ilerde olabilir. Sağlam sosyal ilişkiler kurarak ve stres azaltma stratejilerinden yararlanarak stresin sizi taşıdığı fazladan 32 yılın 30'unu geriye doğru katetmek mümkündür.

    5. Diş ipi kullanın
    Diş ipi kullanmak ve dişelerinizi düzenli olarak fırçalamak gerçek yaşınızı 6.4 yıl geriye taşıyabilir.

    6. Aktif olun
    Az miktarda egzersiz bile (günde 2 kez 20 dakikalık yürüyüş) gerçek yaşınızı neredeyse 5 yıl geriye taşıyabilir.

    7. Emniyet kemeri kullanın
    Emniyet kemeri kullanma alışkanlığını edinmek ve her zaman hız sınırının 10 km/ saat altında araç kullanmak gerçek yaşınızı 3.4 yıla kadar geriye taşıyabilir.

    8. Lifli gıda tüketin
    Günlük beslenme sırasında 25 gram lif tüketen birinin gerçek yaşı günde 12 gram lif tüketen birine göre 2.5 yıl daha geridedir. Erkeklerin günde 25 gramdan da daha fazla lif tüketmeleri gerekir.

    9. Sağlığınızı yakından izleyin
    Sağlığı ile ilgili gelişmeleri titizlikle izleyen, tedavi ve bakım konusunda standartlarını her zaman yüksek tutan kişiler bunu yapmayanlara göre 12 yaşa kadar daha genç kalabilirler.

    10. Bol bol gülün
    Kahkaha stresi azaltır, bağışıklık sistemini destekler ve gerçek yaşınızı 8 yıla kadar geriye taşıyabilir.

    11. Yaşam boyu bir "öğrenci" olarak kalmayı hedefleyin
    Yaşam sürecinde entelektüel faaliyetlerden uzak kalmayan kişiler gerçek yaşlarını 2.5 yıla kadar geriye taşıyabilirler.