Sağlıklı Saçın Formülü

Konusu 'Sağlıklı Saç ve Saç Derisi' forumundadır ve EU1 tarafından 27 Ekim 2007 başlatılmıştır.

    27 Ekim 2007
    Konu Sahibi : EU1
  1. EU1

    EU1 Guest

    Her şeyin başı sağlık olduğu kadar doğru beslenme! Siz doğru beslenmiyorsanız hücrelerin ihtiyacı olan protein ve mineralleri almıyorsanız, parlak gösteren şampuanlar veya saç bakım ürünleri kullanmanız yeterli olmayacaktır. Saçlarınızın daha sağlıklı, parlak ve daha hızlı uzamasını istiyorsanız işte tüketilmesi önerilen gıdalar ve vitaminler!..

    Demir bakımından zengin proteinler tüketin
    Protein saç hücrelerinin de içinde bulunduğu tüm hücrelerin gelişimi için önemli. Demir içeren proteinler vücudunuzun tüm hücrelerine olduğu gibi saç diplerine de oksiyen taşınmasına yardımcı oluyor. Demir bakımından zengin gıladar arasında, istiridye, yağsız biftek, hindi, ördek, kuzu eti, tavuk, karides, yumurta sayılıyor. Vejeteryanlere ise, soya fasulyesi, mercimek, fasulye, nohut, börülce öneriliyor.

    C vitamini alın
    C vitamini, vejeteryan grubu demir içeren gıdaların hücre tarafından emilimini sağlıyor. Bu besinlerle C vitamini bakımından zengin biber, portakal, greyfurt, çilek, limon, brokoli, brüksel lahanası, ananas gibi gıdaların tüketilmesi öneriliyor.

    Folik asit, B-6 ve B-12 vitaminleri de alın
    Folik asit, B-6 ve B-12 vitaminleri tüm hücrelere ve saçları besleyen hücrelere besin, oksijen taşıyan kırmızı kan hücrelerinin sayısını artırıyor. Yeterli B vitamini alınmadığında, saç kökünü besleyen hücrelere yeterince enerji gitmediği için saçta yavaş büyüme, zayıflık, kırılma veya elektriklenme gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. B-6 vitamini içeren gıdalar arasında, kahvaltıda tüketilebilecek tahıllar, (buğday, bulgur), tavuk göğsü, beyaz patates, mercimek, deniz somonu, sığır bifteği veya filetosu, köy peyniri sayılıyor. B-12 vitamini içeren gıdalar da, börülce, soya fasulyesi, ıspanak, taze fasulye, brokoli, enginar, bamya, pancar gibi kök bitkileri, şalgam olarak belirtiliyor.

    Çinkoyu unutmayın!
    Çinko minerali, saçların büyümesini hızlandırır ve tamir edici özelliğe sahiptir. Saç köklerinin etrafında toplanarak, saç kökünün sağlıklı olmasını sağlar. Çinkonun azalması saç dökülmesine, yavaş uzamasına ve kepeğe neden oluyor. Biftek, tereyağı, hindi, tahıllar, tavuk, nohut, istiridye gibi gıdalarda çinko bulunuyor.

    Uzmana sormayı ihmal etmeyin!
    Önerilen gıdaları düzenli olarak yeteri kadar tükettiğinizde sağlıklı ve parlak saçlara sahip olacağınızdan şüpheniz olmasın! Tüm bunları yapmanıza rağmen başınız hala saçlarınızla dertteyse, bir dermatoloji uzmanına başvurmanızın zamanı gelmiştir!


    a.s.a.s.a.s.a.s.
     
  2. 27 Ekim 2007
    Konu Sahibi : EU1
  3. gizemm56

    gizemm56 Guest

    yaa bunların hepsini içeren bi vitamin hapı var mıı?
     
  4. 27 Ekim 2007
    Konu Sahibi : EU1
  5. EU1

    EU1 Guest

    canım vitamin hapları var zaten eczanelerde satılan ama okuduğum çoğu yerde b12 vitamini saç uzatmada etkili yazıodu bende gittim aldım :1hug:
     
  6. 28 Ekim 2007
    Konu Sahibi : EU1
  7. butterfly

    butterfly Popüler Üye Üye

    Katılım:
    29 Nisan 2007
    Mesajlar:
    6.245
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    148
    ben uzun süre B12 vitamini kullandım kan ölcümlerimde degerlerin normalin üstünde olmasına ragmen saclarımda uzama falan olmadı :1no2:
    bende C vitamini ve cinko içeren bi ilac kullanmak istiyorum. meyva hiç sevmediğim için C vitamini alamıyorum
     
  8. 28 Ekim 2007
    Konu Sahibi : EU1
  9. mavi misket

    mavi misket Aktif Üye Üye

    Katılım:
    27 Eylül 2007
    Mesajlar:
    179
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    86
    selenyum ace kapsüllerini kullanmıştım 6 ay kadar... iyiydi fena değildi ama... hani yediğin sebzenin, meyvenin yerini ne derece tutar bilemeyiz ki