Sağlıklı ve güçlü saclar için VİTAMİN

Konusu 'Yıpranmış Saçlar ve Çözümleri' forumundadır ve Evrenim tarafından 10 Ekim 2012 başlatılmıştır.

    10 Ekim 2012
    Konu Sahibi : Evrenim
  1. Evrenim

    Evrenim gell artik Mayis'im Pro Üye

    Katılım:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    3.645
    Beğenildi:
    117
    Beğendikleri:
    165
    Ödül Puanları:
    63
    Kızlar böyle bi konu açildimi bilmiyorum ama bence saclar için cokkkk önemli bi konu!!
    Hep dışardan saclarımızı onarmaya çalışıyoruz ama peki ya içten? Saclarımızın asıl eksikliği vitaminler.
    Ben nette bu yazıyı gördüm ve sizlerle paylaşmak istedim. Umarım isinize yarar:eek:


    "ALINTI"
    Güzelliğimizi tamamlayan saçlar hepimiz için çok değerli bir hazine gibidirler. Onları kaybetmekten çok korkarız. Saçlar ile ilgili yaşadığımız sıkıntılar günlük hayatımızı etkileyerek, psikolojik dengemizi bile bozabilirler.

    Saçlarımız, yağlanır, kepeklenir, kurur, matlaşır, yıpranır, cansızlaşır ve dökülür. Yani Saçlarınızın Sağlığı bozulmuştur. Bu gibi sorunları yaşadığımızda, beynimiz hep saçlarımız ile meşguldur. Neden ve Ne Yapabilirim sorularına cevap arar dururuz.

    Saç sağlığınızın bozulması, beslenmeniz ile alakalı olup, vücudunuzda bazı gerekli vitaminlerin eksikliğinden olabileceği aklınıza geldi mi? Saçlarınızın sağlıklı olmasını istiyor iseniz, onlara gerekli vitaminlerle destek verin.

    Şimdi sizlere, Saçlar için gerekli Vitaminlerden ve bunu hangi besinlerden alabileceğinizi anlatarak, sizlere yardımcı olmak istiyoruz.

    Saçlar için gerekli ana vitaminler B grubu vitaminleridir. A, E , C vitaminleri de bu konuda önem taşıyorlar.

    B2 Vitamini : Vücudunuzda B 2 vitamini eksikse, bunu çok kolay anlayabilirsiniz. Saç kökleri çok çabuk yağlanıyor, uçları ise kuru kalıyorsa bu, B2 eksikliğinin bir belirtisidir. Bu vitamini sayesinde bizim saçlarımız sağlıklı bir görünüme sahiptir. B2 vitamininin kaynağı süt ürünleri, et, karaciğer ve ekmektir.

    B3 Vitamini : Saçlarda gerekli miktarda B 3 vitamini yoksa, saçlar erken beyazlamaya başlar. Bu vitamin saçlardaki pigmetlerin oluşumundan sorumludur. Ayrıca saçların uzamasında da etkin rol oynar. B3 vitamini önemli ölçüde sığır eti ve karaciğerde,ayrıca bira mayası içinde, balık, fıstık ve bütün tahıllarda bulunur.

    B5 Vitamini : Pantotenik Asit olarak da bilinmektedir. Vitaminin vücutta az olması saç folikülü hücrelerinin yeteri kadar beslenmemesine neden olu. Eksikliği durumunda saç dökülmelerine neden olabilir. Bu vitamin yiyeceklerde bol miktarda bulunur. Bu vitaminin kaynağı tavuk eti, karaciğer, kepek, yumurta sarısı, tahıllar, fıstık, brokoli, bira mayasıdır.

    B6 Vitamini : Saç derisi kuruluğu ve kaşıntı probleminiz varsa bu b 6 vitamini eksikliğinden kaynaklanabilir. Sevmediğimiz kepek oluşumunda da B6 yetersizliğinin önemli rolü vardır. B6 vitamini eksikliğini tavuk, balık, karaciğer, böbrek, yumurta, sebze, soya fasulyesi, muz, fındık, patates, lahana, kepekli tahıl ürünleri tüketerek giderebilirsiniz.

    B9 Vitamini : Saç uzamasında etkili bir vitamin olarak bilinmektedir. Sebzeler, peynir, balık, gıda mayası yeterli miktarlarda B9 vitamini içerir.

    B10 Vitamini : Bu vitamin saçın doğal renginin korunmasına ve beyazlamaya karşı mücadelede görev alır. Süt ürünleri, pirinç, patates, balık, fındık, yumurta sarısı ve bira mayası tüketerek B10 vitamini eksikliği telafi edebilirsiniz.

    B12 Vitamini : İçerdiği koblattan dolayı kobalamin olarak da bilinir. Bu vitamin hücre bölünmelerinin hızlı gerçekleşmesi, dolayısı ile saçların sağlıklı olmaları için gereklidir. Düzensiz saç dökülmeleri, kafa derisi kuruluğu ve kaşıntı bu vitamin eksikliği nedeni ile ortaya çıkabilir. B12 vitamini hayvansal ürünlerde