Sakinleşmek için 6 sihirli yiyecek

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve dids tarafından 10 Şubat 2008 başlatılmıştır.

    10 Şubat 2008
    Konu Sahibi : dids
  1. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    8
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    38
    [​IMG]



    Stresli olduğumuz zamanlarda çoğu zaman teselliyi şekerli yiyeceklerde ararız. Bu yiyeceklerin başında da çikolata gelir. Ya da büyük bir kap dondurma ile sinirlerimizin yatıştığını düşünürüz. Bunun nedeni bu tip yiyeceklerin içinde bulunan şekerin birden kanımıza karışarak stres hormonlarını azaltmasıdır. Önce kendinizi iyi hissedebilirsiniz ancak belli bir süre geçtikten sonra karamsar bir hale dönebilirsiniz.

    Fark etmeden aldığımız şeker miktarı ise belli bir süre sonra vücudumuzda başka problemlerin baş göstermesinde etken olabilir. Böyle zamanlar için hem sağlıklı, hem de sizi gerçekten sakinleştirecek çok farklı alternatifleriniz mevcut. İşte o alternatiflerden bazıları:


    MEYVE

    Kiraz, çilek ve böğürtlen gibi meyveler sizi rahatlatabilir. İçeriğindeki karbonhidrat yavaşça şekere dönüşürken sizi mutlu edecek ve aynı zamanda vücudunuz bir şeker bombardımanına tutulmamış olacaktır. C vitamini açısından güçlü olan meyveler sayesinde vücudunuzdaki kortizol hormonu azalacak ve daha az stresli hissedeceksiniz.


    SİYAH ÇİKOLATA

    %70 kakao içeren siyah çikolatadan vazgeçmeyin! İçeriğindeki
    Stresli olduğumuz zamanlarda çoğu zaman teselliyi şekerli yiyeceklerde ararız. Bu yiyeceklerin başında da çikolata gelir. Ya da büyük bir kap dondurma ile sinirlerimizin yatıştığını düşünürüz. Bunun nedeni bu tip yiyeceklerin içinde bulunan şekerin birden kanımıza karışarak stres hormonlarını azaltmasıdır. Önce kendinizi iyi hissedebilirsiniz ancak belli bir süre geçtikten sonra karamsar bir hale dönebilirsiniz.


    KUŞKONMAZ

    Kuşkonmaz da stresi sağlıklı bir şekilde azaltan yiyecek maddelerini içinde yer alıyor. İçeriğinde doğal olarak bulunan folik asit sayesinde kendinizi rahatlamış hissedeceksiniz. Bir kap yoğurdun içine karıştırarak yiyebilirsiniz.


    GUAKAMOLE

    Bir Meksika mezesi olan Guakamole yapmaya ne dersiniz . B vitamini deposu olan avokadaların sizde yaratacağı etki çok iyi olacaktır. Tarif: 2 avokadayı soyun. Çekirdeklerini çıkartarak 4’e bölün. Yoğurt, maydonoz, limon suyu, sivri biber, soğan ve sarımsağı bir kaba avokadolar ile birlikte koyun. Hepsini iyice ezilene kadar karıştırın. Bunun için mutfak robotunuzu kullanabilirsiniz. Sonrasında 2 domatesi küp küp kesin, ve hazırladığınız karışımın içine ekleyin. Buzdolabında yaklaşık 1 saat beklettikten sonra çıkarın ve işte muhteşem bir stres düşürücü lezzetiniz hazır.


    BİTKİSEL ÇAYLAR


    Chai Çayı sizin için ilginç bir alternatif olabilir. Yumuşak içimiyle sizi rahatlatacak kafeinsiz bir Chai çayı bütün gününüzün iyi geçmesini sağlayabilir!

    Önemli bir konuşma veya yapacağınız iş öncesinde yaklaşık 1000mg C vitamini almanız, ruh halinizi çok daha iyi bir hale sokacaktır. Kan basıncını düşüren ve kortizol hormonlarını azaltan C vitamini sayesinde hem damak lezzetiniz artacak, hem de stresiniz aşağıya çekilecek.



    (alıntıdır)