Sakz inemenin faydalar

Konusu 'Bitki Sözlüğü' forumundadır ve EU3 tarafından 24 Eylül 2009 başlatılmıştır.

    24 Eylül 2009
    Konu Sahibi : EU3
  1. EU3

    EU3 Guest

    Çiğnemekten zevk aldığımız sakızın aslında sağlığımıza da faydalı olduğunu biliyor muydunuz?

    “Sakız çiğnemek faydalı mı yoksa zararlı mı?” diye daha önce düşünmemiş olabilirsiniz. Hatta erkek çocuklarını “sakız çiğneme bıyıkların eğri çıkar” diye korkuturlardı eskiden. Oysa sakız endüstrisi o kadar gelişti ki marketlerde sakız reyonu gittikçe büyüyor. Artık çeşit çeşit sakız var. Aynı kahve sektöründeki veya yoğurt seçimlerindeki inanılmaz çeşitlilik gibi. Artan tüketim ve ilgiye bağlı olarak bu konuda yapılan araştırmalar da artıyor.
    Sakız çiğnemek çoğumuzun çocukluğumuzdan kalan bir alışkanlıktır. Bazen kendimizi abur cuburlardan korumak bazen de sinirimizi yatıştırmak için sakız çiğnemeyi tercih ederiz. Her ne nedenle olursa olsun sakız çiğnemek çoğumuzun alışkanlıkları arasında yer alıyor.
    270 milyon nüfusa sahip ABD’nin sakız tüketimi yılda 46 milyar adettir. Yani ABD’de kişi başına 184 sakız düşmektedir. Türkiye’deki duruma göz atacak olursak sakız tüketiminin her geçen gün arttığı göze çarpmaktadır. Aylık ortalama 10 milyon dolarlık bir pazar payından söz edilebilir. Bu rakamlara göre ülkemizdeki herkes yılda bir kez de olsa sakız çiğnemektedir. Peki, çiğnemekten zevk aldığımız sakızın aslında sağlığımıza da faydalı olduğunu biliyor muydunuz?
    Birçok tüketici şekersiz sakız çiğnemenin diş çürüklerini önlediğini ve nefesi ferahlattığını biliyor ama yeni araştırmalar gösteriyor ki sakız kilo kontrolünde de yardımcı olarak kullanılabilir, odaklanmayı, uyanıklığı ve konsantrasyonu artırır ve hayatın günlük stresini azaltır.

    İşte yararları:
    Kilo kontrolüne yardımcı olur: Sakız pratik, ucuz ve düşük kalorilidir. Şekerli bir sakız yaklaşık 5 -10 kaloridir. Şekersiz olanlar da tercih edilebilir. Sakız, atıştırmayı engellemek ve kalori alımını azaltmak için harika bir yoldur.
    İştahı azaltır: Sakız çiğnemek iştah kontrolü sağlamaya yardımcıdır. Appetite (iştah) dergisinde 2007 yılında yayımlanmış çalışma gösteriyor ki öğleden sonraki atıştırma öncesi sakız çiğnemek, açlığı ve kalori alımını azaltmaya yardımcı oluyor.
    Öğünde daha az yemeye sebep olur: Yapılan bir çalışmada akşamüstü ara öğününden önceki üç saatlik bir zaman diliminde bir saat aralıklarla 15 dakika sakız çiğneyen yetişkinler, sakız çiğnemeyenlere göre ara öğünlerinde 36 kalori daha az yedikleri gözlenmiştir. Sakızın şekersiz ya da normal olması ise bir şey fark ettirmiyor ve her ikisi de az yemeye yardımcı oluyor.
    Atıştırma olarak seçenek olabilir: Sakız çiğnemek düşük kalorili olduğu gibi, yüksek kalorili atıştırmaların yerine de geçebilir. Özellikle, 140 kalorilik 1 veya 2 parça çikolatalı kurabiye yerine 2 parça 20 kalorilik sakız çiğneyerek, 120 kalori kazanç sağlayabilirsiniz.
    Kalori harcatır: Mayo Clinic Uzmanları yaptıkları bir deneyde, sakız çiğnemenin saatte 11 kalori yakımını sağladığını hesaplamışlardır.
    Konsantrasyonu artırır ve stresi hafifletir: Konsantrasyonu arttırmanın ve gerginliğinizi hafifletmenin basit yollarını arıyorsanız, Sakız çiğnemek en kolay yollardan biri olacaktır. Çalışmalara göre sakız çiğnemek uyanıklığı ve konsantrasyonu arttırıyor ve hayatın günlük stresini azaltıcı yönde etki gösteriyor.

    Beyne giden kanı artırıyor
    Birçok sporcu ve koçları oyun sırasında sakin kalabilmek ve gerginliği azaltmak için sakız çiğnemeyi tercih etmektedir. Aynı zamanda bazı öğretmenler de okullarda sakız çiğneme kuralının değiştirilmesini ve çocukların sınav sırasında sakız çiğnemesinin onların uyanıklığını ve konsantrasyonunu daha iyi sağlayacağını savunmaktadır.
    Son yapılan araştırmalarsa sakız çiğnemenin, damarlardan beyne giden kan akımını yüzde 25 oranında artırdığını gösteriyor. Appetite (iştah) dergisinde 2002 yılında yayımlanmış bir başka çalışma gösteriyorki sakız çiğnemek bireylerin öğrenme, akılda tutma ve bilgiye erişme yeteneğini de artırıyor.

    Ağız ve diş sağlığını destekliyor
    Sakız çiğnemenin, nefesimizi ferah tutmaya yardımcı olduğu herkes tarafından bilinmektedir. Bunun yanında vücuttaki en güçlü savunma mekanizması olan tükürük salgısını da artırır. Bu nedenle gün içinde sakız çiğnemek iyi bir seçenek olacaktır. Şekersiz sakız, ağız sağlığını birçok yönden destekler. Plaklarının ve çürüklerin oluşumunu önler, diş minesinde mineral bozukluklarını onarır, diş lekelerinin oluşumunu önler, olanları azaltır. Sağlıklı bir ağız, sağlıklı bir vücutla birebir ilişkilidir. Ağız yoluyla bakterin alınması, çeşitli hastalıklara yol açar.

    Sakızla kilo kontrolünü sağlamanın ipuçları
    Çok yemek yediniz ya da kendinizi durduramıyorsunuz, hemen sakız çiğnemeye başlayabilirsiniz. Yüksek kalorili abur cubur besinlerden yemek istediğinizde sakız çiğneyerek bu güdüyü bastırabilirsiniz. Stres daha fazla yemek yemenize mi sebep oluyor? Sakız çiğneyerek stresinizi azaltmayı ve atıştırmalardan uzak durmayı deneyebilirsiniz. Yemek pişirirken sakız çiğnemeniz de hazırlık aşamasında tadına bakma bahanesiyle yemeklerden atıştırmanızı engelleyecektir.
    __ALINTIDIR__
     
  2. 24 Eylül 2009
    Konu Sahibi : EU3
  3. reyyan6380

    reyyan6380 4.sınıf olduuukkk :) Pro Üye

    Katılım:
    26 Ocak 2009
    Mesajlar:
    2.275
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    148
    sakızı çok severim,teşekkürler
     
  4. 24 Eylül 2009
    Konu Sahibi : EU3
  5. EU3

    EU3 Guest

    verdiğin bilgiler için Teşekkür Ederim canım emeğine sağlık

    SAKIZ ÇıĞNEMENıN ZARARLARI
    mideyi çalıştırdığı için kişinin çabuk acıkmasna neden olur...ağzı sürekli çalıştığı için yeme ihtiyacı hisseder ve karnı acıktığı içinde yemek yer ve sonra mide büyür sonrada şişmanlanır...örnekleri bizzat benim gözlerim tarafından görülmüştür...
    dr.Arkadaşım 15 dk sakız çiğnemenin yararlı daha fazlasının da benim dediği gibi olacağını söylemişti..nefret ederim sakız çiğnemekten..bir de otobüste karşıma oturup da pat pat patlatanlardannn... ağzına tokat atasım gelir...
     
  6. 24 Eylül 2009
    Konu Sahibi : EU3
  7. TMYy

    TMYy *T&M* Pro Üye

    Katılım:
    15 Haziran 2008
    Mesajlar:
    5.348
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    146
    sakız çiğnemeyi çok severim ama sadece evde çiğnerim.
     
  8. 28 Eylül 2009
    Konu Sahibi : EU3
  9. EU3

    EU3 Guest

    şakkıdı şakkıdı şakkıdı
     
  10. 27 Ekim 2009
    Konu Sahibi : EU3
  11. YAMAN

    YAMAN * ben bir anneyim * Üye

    Katılım:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    5.184
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    148
    Bi gün boğazlarım çok ağrıdı aile doktorumuza ilaç sordum
    bana sakız çiğne dedi bende dalga geçtiğini sandım gülümsedim
    sonra ciddiyim dedi sakız çiğnemek boğaz ağrılarını giderir dedi
    bilgilerinize......
     
  12. 25 Ocak 2010
    Konu Sahibi : EU3
  13. felidae35

    felidae35 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    31 Aralık 2008
    Mesajlar:
    168
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    sakız çiğnemenin mide gazlarını artırdığını ve içindeki fenilalanin maddesinin ishali tetiklediğini ege üniv.deki bir prof söyledi..bende seviyorum sakızı ama çok gazım oluyor die bıraktım:bbo: