Sarar kadın giyim mağazaları açacak.

Konusu 'Kadın Giyim' forumundadır ve Elif tarafından 15 Mayıs 2009 başlatılmıştır.

    15 Mayıs 2009
    Konu Sahibi : Elif
  1. Elif

    Elif Onur Üyesi Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    24.617
    Beğenildi:
    5.145
    Ödül Puanları:
    438
    Dört yıl önce kadın giyimine de giren, erkek giyim markası Sarar 2 milyon dolarlık yatırımla yurtiçinde ve yurtdışında kadın giyim mağazaları açacak. Gözde Sarar, kadın ürünlerini genelde Sarar erkek mağazalarında sattıklarını ancak yakında hem Türkiye’de hem de ihracat yaptıkları ülkelerde kadın giyim mağazaları açacaklarını söyledi.

    TÜRKİYE’de erkek giyim markası olarak büyük başarı elde eden markalardan Sarar, dört yıl önce girdiği kadın giyiminde mağazalaşma kararı aldı. İlk kadın giyim mağazasını Ankara’da açan Sarar, İstanbul ve yurtdışında da mağazalaşma atağına kalkacak. Sarar’ı kadın giyiminde de dünya çapında bilinen bir marka yapmak isteyen şirket, mağazalaşma hedefine Amerika ve Avrupa ülkelerini de koydu.

    Rakibi Sarar erkek
    Sarar Ailesi’nin ikinci kuşak temsilcisi ve Sarar Kadın’ı yöneten Gözde Sarar, bugüne kadar Sarar kadın giyim için 5 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek, "Bizim en büyük rakibimiz Sarar erkek. Erkekteki ciroyu, kadında da yakalamak istiyoruz. Gelecek beş yıl içinde hedefimizi tutturmayı planlıyoruz" dedi.

    Yurtdışına açılacak

    Yurtdışında da mağazalaşma çalışmalarını artırdıklarını ve en son Ürdün’de bir mağaza açtıklarını kaydeden Sarar, 2 milyon dolar yatırımla, halen kadın giyimi ihraç ettikleri Avrupa ve Amerika’da da mağazalalar açacaklarını açıkladı. Gözde Sarar, "11 milyon dolarlık ciro hedefimizin yüzde 60’ını ihracattan elde edeceği. Farklı ülkelere ihracat yapmak ve mağaza açmak hedeflerimiz arasında. Şu anda kadın mağazası olarak Almanya’da varız. Diğer ülkelerde erkek mağazalarımız bulunuyor, bunların yanına kadın mağazaları da açacağız. Erkeğe yetişmek için kadınların gücüyle koşuyoruz" dedi.

    Hedefi 11 milyon dolar

    Gözde Sarar, Türkiye’de son dönemde yaşanan daralmadan etkilenmediklerini, yurtiçi ve yurtdışındaki yatırımlarının ve ihracatlarının devam ettiğini, iç piyasada, ihracatta işlerinin iyi gittiğini kaydetti. Sarar, "Türkiye, her ülkede olduğu gibi dönem dönem daralmalara giriyor. Biz de Sarar olarak önlemlerimizi almaya devam ediyoruz. Yurtiçi ve yurtdışı mağazalarımızı açıyoruz. Yatırımlarımıza devam ediyoruz" diye konuştu. Gözde Sarar, bu yılın ilk yarısını geçen yıla göre yüzde 20 artışla kapattıklarını, ilk altı ayda 6 milyon dolar ciro yaptıklarını, yıl sonunda 11 milyon dolar ciro hedefleri olduğunu kaydetti.

    Ev tekstiline de girdi

    Sarar’ın kadın hazır giyimine girmesinde en büyük etken müşteri talebi olmuş. Sarar erkeğin kalitesini beğenen erkeklerin eşleri kadın giyimine de girmelerini önerdiğini anlatan Gözde Sarar bir markanın hem erkek, hem de kadın ürünlerinin olmasının konumlanması açısından daha iyi olduğunu söyledi. Gözde Sarar grup olarak daha önce ev tekstiline de yatırım yaptıklarını hatırlatarak, şu anda çocuk ürünlerine girmeyi planlamadıklarını ama ilerleyen dönemlerde, yeni bir strateji belirleyip bu konuya da yatırım yapabileceklerini kaydetti.

    Organik giyim üretiyor

    SARAR, kadın giyimine ilk olarak iş kadınını hedefleyerek başladı. Daha sora ürün yelpazesini genişleterek günlük giyime uygun kıyafetler de üretti. Gözde Sarar, koleksiyonlarına jean gruplarını da koyduklarını dile getirerek şunları söyledi: "Sarar kadın olarak çevreye ve doğaya verdiğimiz önemi vurgulamak için organik üretime de girdik. Tamamen organik ürün ve boyalarla yapılan iş kadını kıyafetleri üretiyoruz. Bu ürünleri ay sonunda mağazalarımızda tüketicilerimizle buluşturacağız. İlk olarak organik kıyafetleri ben giydim. Genelde bütün ürünlerimizi kendi üzerimde denemeyi tercih ediyorum."

    Babam kadın giyiminden memnun

    GÖZDE Sarar, babası Cemalettin Sarar’ın, kadın giyimine yatırımın gidişatından memnun olduğunu belirterek, "Bana önerileri oluyor. Babamın ve amcalarımın desteğini her zaman alıyorum. Onların deneyimlerinden yararlanıyorum" dedi. Kadın giyimine girerek çok büyük bir pazara adım attıklarının bilincinde olduklarını da söyleyen Sarar, Türkiye’de alışverişin yüzde 60’ını 28 yaş üzerindeki kadınların yaptığını, bu pazarda Sarar kadınını farklı bir yerde konumlamak istediklerini vurguladı.

    Yeni koleksiyonda siyah-beyaz hákim

    GÖZDE Sarar, bu yılki sonbahar kış kreasyonlarıyla ilgili de "Kalıp, dikiş, model farklılığımızın yanı sıra kadınların vazgeçemediği siyah ve beyaz renkler hakim olacak. Bu kış metalik renkler ve gri tonları çok moda. Bunların arasına morlarla, yeşillerle renk verdik. Toprak renklerimiz var. Yeni koleksiyonumuzda yine işkadınlarının vazgeçilmezleri arasında yer alan pantolon ceketler, etek ceketler ve bluzlar yer alıyor" bilgisini verdi.
    (Hürriyet)