Saraylı Tavuk Oktay Usta-Resimli

Konusu 'Tavuk Yemekleri' forumundadır ve nefret tarafından 25 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

    25 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : nefret
  1. nefret

    nefret canım oğluşum kucagımda:) Üye

    Katılım:
    11 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    146
    kıslar ben bu yemegı yapıcam yarın aksama
    ama sıze bısı sorucam
    sımdı bunu guvec kaplarında yapıcam
    kapta servıs yapılırmı cok ayıpmı olur ? ama cıkarmaya calısırsam da dagılır :KK43:

    http://www.oktayustam.com/images/tarifler/01-12-2008/ekim%202008/27ekim2008/sarayyli-tavuk.jpg

    Malzemeler :
    1 tavuk göğsü
    1 soğan
    2 diş sarımsak
    10-12 mantar
    1 HAVUÇ RENDESİ
    2-3 ÇARLİSTON BİBER
    sıvıyağ
    tuz,karabiber
    zeytinyağı
    taze kişniş
    5 adet milföy hamuru
    Püresi için:
    4 patates ORTA BOY
    1 su b.süt
    1 çorba k.tereyağı
    tuz,karabiber
    Üzeri için:
    kaşar peyniri rendesi

    Hazırlanışı :
    İç harcı için soğanı ve sarımsağı ince doğrayarak sotelemeye alın sonra dgranmıs bıberleri ilave edin . Yüksek ateşte sotelenen soğanlara doğranmış mantarı , havucu ve tavuk etini ekleyerek pişirin.
    Püresi için patatesleri rendeleyin. Üzerine tuz, karabiber, tereyağı ve sütü ekleyerek pişirin.
    Milföy hamurlarını merdane yardımı ile çorba kasesi boyutunda açın. Daha sonra her bir hamuru ısıya dayanıklı kaselere alın. Üzerine tavuklu iç harçtan koyun. Patates püresini de üzerine sıkarak tepsiye alın.180 derecelik fırında pişirin. piştikten sonra üzerine kaşar rendesi serpip fırının içinde bekletin.
     
    Son düzenleme: 31 Ağustos 2009
  2. 25 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : nefret
  3. nefret

    nefret canım oğluşum kucagımda:) Üye

    Katılım:
    11 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    146
    [​IMG]

    kıslar nolur bı akıl verın yarın aksam mısafırlerım gelıcek
    bu yemegı ypıcam ama nası servıs edılır
    guvec kaplarıyla servıs yaparsam cok ayıp olurmu ?
     
  4. 25 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : nefret
  5. nefret

    nefret canım oğluşum kucagımda:) Üye

    Katılım:
    11 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    146
    kımse okumyomuu ?
    yardım lutfennn
     
  6. 26 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : nefret
  7. erdil

    erdil Aktif Üye Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    asıl güveç kabıyla servisi göze hitap eder,olur tabi kolay gelsinyerimseniben
     
  8. 29 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : nefret
  9. persembe

    persembe Popüler Üye Üye

    Katılım:
    27 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    925
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    kucuk tek kisilik guvec kaplariyla tabiki servis olur zaten o kaplar bunun icin uretiliyoryerimseniben
    denediyseniz fikrinizide alalim yani tad olarak nasildi
     
  10. 29 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : nefret
  11. nefret

    nefret canım oğluşum kucagımda:) Üye

    Katılım:
    11 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    146
    denedım :)
    superdı valla
    yanlız ben ilave olarak bir tane havuç rendeledim içine
    vede ıkıtane carlıston biber
    iç harcını boyle hazırladım yanı
    misafirlerim de bayıldılar
    goruntu ve sunumda gusel oldu ayrıca korktugum gıbı kotu durmadı
    ha bide ben tavuğu önce haşladım sonra soganı bıberı sıvı yagda azcık cevırıp kup kup dogradıgım tavugu mantarı ve rendeledıgım havucu koydum
    mantarlar suyunu salıp çekene kadar kavurdum. ondan sonra mılfoylu kaplara bosaltıp uzerıne pureyi ilave ettim .
    piştikten sonrada uzerlerıne kaşar serpip fırını kapattım
    fırının içinde kaşarlarda tam kıvamında oldular zate
     
    Son düzenleme: 29 Ağustos 2009