Sebze ve Meyveyle Zayıflayın

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve ElifxEylul tarafından 9 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

    9 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : ElifxEylul
  1. ElifxEylul

    ElifxEylul Popüler Üye Üye

    Katılım:
    8 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    6.166
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    148
    Günde 5 defa beslenin' kuralını unutarak meyve ve sebze ağırlıklı bir diyete başlayın! Yapılan çalışmalarda günde 5 defa yemenin yeterli olmadığı belirtiliyor.


    Sebze ve meyveler bakımından zengin diyet zayıflamayı ve formda kalmayı sağlıyor, hastalıklardan koruyor. Yapılan çalışmalarda bol miktarda sebze ve meyve tüketenlerin daha fazla enerjik oldukları ve iyi hissetikleri belirtiliyor. 'Günde 5 defa beslenin' kuralını unutarak meyve ve sebze ağırlıklı bir diyete başlayın! Yapılan çalışmalarda günde 5 defa yemenin yeterli olmadığı görülüyor. Buna göre sık yemek daha iyi. Uzmanlara göre, günde 7-13 fincan meyve ve sebze tüketimi yararlı oluyor, ciddi hastalıklardan koruyor.

    Çok sebze ve meyve tüketmek için..
    Sebze ve meyvelerin faydalarından daha çok yararlanmak için mevsim ürünlerini tercih edin.

    Elinizdeki dondurulmuş sebzeleri çorbaya atabilir, salata, türlü olarak değerlendirebilirsiniz.

    Sebze ve meyvelerle yeni yemek çeşitleri deneyin. Brokoliyi farklı bir sosla veya nar suyuyla karıştırın.

    Sevmediğiniz için evde çocuklara sebze ve meyve pişirmemezlik etmeyin. Çocuklar sebze ve meyveleri çiğ olarak yemeyi severler. Bunun yanı sıra sebze ve meyveleri çok az yağda hafifçe kızartabilirsiniz.

    Salata veya sandiviçlerin üzerine zaman zaman sebze parçacıkları koyun.

    Potasyum ve beta keroten için papates de yiyebilirsiniz.

    Pişmemiş veya hafif kızartılmış sebzelerin üzerine biraz limon ve sos ekleyebilirsiniz.

    Haftada en az bir defa salata, çorba, yağda kızarılmış sebze yiyin.

    Akşam yemeğinde veya sonrasında büyük bir salata veya meyve, sebze yiyin.

    Sebze ve meyveleri grillde yaparsanız daha sulu ve lezzetli hale gelirler.

    Çorba, haşlama veya yemeklerin yanında sebzeleri püre olarak da tüketebilirsiniz.

    Tabaklarınızdaki yemekleri salatalık, domates, kırmızı biber gibi garnitür dilimlerle süsleyin.

    Sağlıklı bir atıştırma için bir kase meyvayı ceya sebzeyi yenmeye hazır şekilde buzdolabında saklayın.

    % 100 meyve suyu en sağlıklı olanıdır, tüm veya doğranmış meyveler içeceği lif bakımından zenginleştirir.

    Kahvaltıda yoğurda meyva, biraz tahıl ve biraz tava keki gibi yiyecekler ekleyin, karıştırıp yiyin.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009