Şişkinliği Azaltmanın Yolları.

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve arzusoydan tarafından 16 Ocak 2008 başlatılmıştır.

    16 Ocak 2008
    Konu Sahibi : arzusoydan
  1. arzusoydan

    arzusoydan Aktif Üye Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2007
    Mesajlar:
    946
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Şişkinliği Azaltmanın Yolları


    Gaz çıkarmak, can sıkıcı ve bazen çok utanç verici bir olaydır. Ancak, yediklerinize dikkat ederek bunun üstesinden gelebilirsiniz.

    Mayo Clinic Health Letter’ın Ocak sayısında yayımlanan bir çalışmada, şişkinliğe neden olan bazı yiyecekler şu şekilde sıralanıyor:

    Süt ürünleri: Süt ürünlerinin içinde bulunan laktoz, gaz oluşumunun başlıca nedenlerinden biridir. Laktoz içermeyen süt ürünleri bu konuda yardımcı olabilir. Ayrıca, yoğurt veya eski peynir, süt ürünlerinden rahatsız olan pek çok kişide problem oluşturmuyor.

    Bazı sebzeler: Soğan, turp, lahana, kereviz, havuç, brüksel lahanası, brokoli, karnabahar, ve kuru fasulye gibi sebzelerin içinde bulunan bazı karbonhidratlar, gaz üretimine neden olabiliyor. Simetikon içeren ürünler bu konuda çözüm olabilir.

    Aşırı meyve şekeri: Kuru erik, kuru üzüm, muz, elma, kayısı, veya kuru erik, üzüm ve elmadan yapılan meyve suları, gaza neden olabilir.

    Aşırı lif: Öncelikle yüksek oranda lif içeren yiyeceklerin tüketimine son verip, daha sonra aşamalı olarak bu gıda maddelerini diyetinize ekleyerek, bedeninizin lifli yiyecekler konusunda tolerans gösterdiği en son miktarı bulabilirsiniz.

    Bazı tatlandırıcılar: Şeker içermeyen çikolataların ve şekerlemelerin yapımında kullanılan, sorbitol, mannitol, ve ksilitol gibi tatlandırıcılar, bazı kişilerde ishale neden olabilir.

    Yağlı yiyecekler: Yağda kızartılmış yiyecekler, yağlı etler ve bazı soslar şişkinliğe neden olabilir.

    Asitli ve içkili içecekler: Bu tür içeceklerden uzak durmak, gaz üretiminin azalmasına yardımcı olabilir. alıntı.