Şişko gelin olur mu?

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve yaren_76 tarafından 31 Mart 2007 başlatılmıştır.

    31 Mart 2007
    Konu Sahibi : yaren_76
  1. yaren_76

    yaren_76 mareşal Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.069
    Beğenildi:
    22
    Ödül Puanları:
    148
    [​IMG]

    Şişko gelin olur mu?


    Evlenme hazırlığı içerisindesiniz ancak fazla kilolarınızla gelinliğinizin içine nasıl sığacağınızı bilmiyorsunuz. Öyleyse rejim yapmak için daha ne bekliyorsunuz?

    Hayalinizdeki gelinliğe doğru programlanın

    3 ay önce
    Hedef, sağlıklı beslenme düzenine geçmek ve egzersize başlamak.

    1 - Boyunuzu kilonuzu ölçün ve ne kadar fazla kilonuz olduğunuzu, kaç kilo vermeniz gerektiğini bulun. Bazen inmek istediğiniz kilo gerçek dışı bir hayal olabilir. Tavsiyemiz eğer normal kiloda bir insansanız aşırı zayıflamaya çalışmamanız. Aşırı şişmanlık gibi aşırı zayıflıkta hiç sağlıklı değil.

    2- Soyunun ve aynanın karşısına geçin (Hatta bazı mankenler soyunurken polaroid fotoğraflarını çekip inceliyorlar) ve vücudunuzu inceleyin. Vücudunuzu tanımanızın ve hoşlanmadığınız yerlerinizi keşfetmenin en iyi yolu bu. Gözünüze hoş görünmeyen yerleriniz ya da fazlalıklarınız var mı? Basen, karın gibi bölgesel fazlalıklar için rejim yapmak etkin bir çözüm getiremeyebiliyor. Böyle durumlarda bölgesel zayıflama için çareler bulmak gerekiyor. Bunun en iyi yolu da egzersiz. Devam ettiğiniz spor salonundaki uzman, sizin için en uygun egzersizleri önerecektir. Bölgesel zayıflama için çeşitli yöntemler sunan merkezlere de danışabilirsiniz.

    3- Kendi kendinizle bir kontrat imzalayın. Sağlıklı besleneceğinize, düzenli egzersiz yapacağınıza ve bunu ne olursa olsun aksatmayacağınıza dair küçük bir yazı yazın ve bunu imzalayarak kendinize söz verin.

    4- Ailenize ve arkadaşlarınca aldığınız kararı anlatın ve bundan böyle yemeyi istemediğiniz yiyecekler konusunda size ısrar etmemelerini rica edin. Tahmin edebileceğiniz gibi ikramlar ve ısrarlar, rejimleri beslenme düzenim bozmada en baş sırada geliyorlar.

    5- Artık kilo vermek için harekete geçebilirsiniz. Eğer vermek isteğiniz kilo 10'dan fazlaysa bunun için bir beslenme uzmanına danışmanızda fayda var. Daha öncede belirttiğimiz gibi kısa zamanda bilinçsizce verilen kilolar sağlığın en büyük düşmanı. Hem böyle verilen kilolar çoğu zaman fazlasıyla geri alınıyor. Hedefiniz 10 kilodan daha azsa sizin için hazırladığımız diyet programını takip edebilirsiniz. Ancak dikkat herhangi bir sağlık sorununuz varsa diyete başlamadan önce mutlaka bir doktora danışmanız şart.

    2 ay önce

    Hedef, sizin için en mükemmel gelinliği seçmek.

    1 - ıstediğiniz kiloya yavaş yavaş iniyorsunuz. Sıra hayallerinizin gelinliğine kavuşmada... Gelinlik sıradan bir giysi değil; ömür boyu büyük ihtimalle sadece bir kez giyeceğiniz bu giysinin en güzeli ve size en çok yakışanı olması gerek. Askıda ya da bir başkasının üzerinde çok beğendiğiniz bir gelinlik sizin üzerinizde pek de istediğiniz gibi durmayabilir. Burada hassas nokta ise vücut özelliklerinizin belirlenip buna en uygun gelinliği seçmeniz.

    2- Beslenmenize ve egzersizinize dikkat ettiğiniz için düğüne kadar biraz daha zayıflamanız kaçınılmaz. Bu nedenle düğünden 1 hafta önce tekrar bir prova yaptırıp, gelinliğinizi üstünüze tam oturacak şekilde oturtmanız yerinde.

    1 ay önce
    Hedef, stresle savaş!

    1 - Düğün ve balayı organizasyonu, davetlilerin belirlenmesi, gelinliğin seçilmesi... Bütün bunlarla uğraşırken bir de yeni eviniz için yapmanız gereken birçok hazırlık ve iş! Evet, evlenmek gerçekten de çok yorucu ve stresli bir iş. Yoğun stresin en büyük belirtilerinden biri de kendisini aniden gösteriveren tatlı krizi ve kronik yorgunluk. Bunun nedeni, böyle yoğun zamanlarda metabolizmanın çok fazla enerji tüketmesi.

    2- Tatlı krizlerini atlatamayıp çikolata ve şekere saldırmanızın en büyük zararıysa kan şekeri dengesini bozmanız. Beslenme uzmanları tatlı krizlerini şekerli besinler yerine meyvelerle atlatmayı tavsiye ediyor.

    3- Stres sonucu oluşan yorgunlukla savaş için gerekense, sanılanın aksine daha çok hareket etmek yani spor yapmak. Etkili bir diğer çözüm de meditasyon. ışte etkili bir meditasyon yöntemi: Sakin bir köşe bulun ve burayı mumlarla aydınlatın, hatta hoşunuza giden tütsülerden de yakabilirsiniz. Yere bağdaş kurarak oturun ve rahatlamaya, tüm kaslarınızı gevşetmeye ve zihninizi de tamamen boşaltmaya çalışın.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009