Şişmanlık Nedir?

Konusu 'Soru-Cevap Bölümü' forumundadır ve set_me_free tarafından 10 Haziran 2007 başlatılmıştır.

    10 Haziran 2007
    Konu Sahibi : set_me_free
  1. set_me_free

    set_me_free Guest

    ŞİŞMANLIK
    *şişmanlık alınan ve sarf edilen kalori arasındaki dengenin bozulmasıdır.
    *Vücut yağ oranı da vücuda giren enerji ile sarf edilen enerji arasındaki denge durumuna bağlıdır .
    *Bu denge alınan enerji yönünde artarsa vücuttaki yağ oranı fazlalaşır ve şişmanlık oluşur.
    *Kadın vücudundaki yağ oranı erkeğinkine göre daha yüksektir.

    KİLO ALMANIN BAŞLICA SEBEPLERİ
    *Kötü beslenme,
    *Hastalık veya yanlış ilaç kullanma,
    *Hormonal bozukluk,
    *Metabolizmanın yavaşlaması,
    *Stress veya psikolojik bozukluk,
    *Yaş, cinsiyet ve gebelik durumlarında,
    *Bedensel aktivitelerin eksikliği ve çok uyuma.

    Şişmanlığın Zararları
    Sebep ne olursa olsun bugün şişmanlık bir hastalık olarak kabul edilmektedir ve aşağıdaki rahatsızlıkların direkt veya dolaylı olarak oluşmasına yardımcı olmaktadır.
    1. Hipertansiyon
    2. Şeker hastalığı
    3. Böbrek ve pankreas yetmezliği
    4. Kalp ve damar hastalı
    5. Metabolik aksamalar
    6. Solunum rahatsızlıkları
    7. Cerrahi müdahale sırasında, anestezi uygulamasındaki problemler
    8. Osteoarthritis (kemik incelmesi), gut hastalığı ve eklem bozuklukları
    9. Kanser
    10. Anormal plazma lipid ve lipoprotein konsantrasyonu
    11. Cilt hastalıkları
    12. Mekanik yetersizlikler
    13. Kaza riski
    14. Kas hareketlerinde verimliliğin azalması
    15. Yaşam süresinin kısalması ve yaşlanmayı çabuklaştırma
    16. Psikolojik yıkıntılar
    17. Bağışıklık sisteminin zayıflaması

    Şişmanlık durumunda bu hastalıkların birkaçını bir arada görmek mümkündür.

    ŞİŞMANLIK VE EGZERSİZİN ETKİSİ
    *25 yaşın üzerindeki bireyler için her 10 yıllık süre, enerji gereksinimini %4 kadar düşürmektedir.
    *Egzersiz programlarının vücudun toplam yağ miktarında etkili olabilmesi için uzun süreli ve devamlı uygulanması gerekir.
    *Tek başına egzersiz veya tek başına açlık yolu ile kilo düşmek şişmanlığı yenmek için yeterli değildir.
    *Aşırı şişmanlığı düzeltme yerine egzersiz ve diyet ile erkenden önlemek yetişkinler ve yaşlılar için yağlanmayı yenmek amacıyla en etkili yöntem olabilir.
    Bu yüzden de enerji dengelenmesi için 3 yol vardır:
    1. Kalori alımının günlük enerji ihtiyacından daha az olması,
    2. Düzenli yiyecek alımının korunması ve kalori fazlalığının ek fiziksel aktiviteler ile karşılanması,
    3. Günlük yiyecek alımının düşürülmesi.