sknts

Konusu 'Psikoloji - Ruh Sağlığı ve Hastalıkları' forumundadır ve neseelii tarafından 29 Haziran 2009 başlatılmıştır.

    29 Haziran 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  1. neseelii

    neseelii Hınzır :P Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    merhabalar
    benim nişanlımda sürekli bir mutsuzluk ve iç sıkıntısı var. Sıkıntının kimi zaman nefes aldırmakta zorlandığını ve göğsünün ağrıdığını söylüyor. Psikoloğa gitti verdiği hapları içtiğinde biraz rahatladı ve bırakınca yine başladı. Sürekli böyle hap mı içmesi gerekecek?
    İyi şeyler düşünüyorum rahatlatmaya çalışıyorum desenede hiçbirşey faydalı olmadı. Ne yapmamız gerekir haplara devammı etsin acaba? Bide psikoloğa gidince anlattıklarınızı siz odadan çıkınca neden ailenize anlatırlar aileme anlatmak istesem anlatırdım zaten özel kalması gerekmiyormuydu? Biraz fazla sordum ama cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. a.s.
     
  2. 29 Haziran 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  3. dudukmakarnasi

    dudukmakarnasi Aktif Üye Üye

    Katılım:
    15 Haziran 2009
    Mesajlar:
    569
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    Psikoloğa söylememiş mi anlatmayın diye ben gittiğimde anlatırsınız diye anlatamıyorum ailemin bilmesini istemiyorum demiştim anlatmicanı söyledi ve anlatmıstım.. benimle konusunca ailem yanımdaydı sadece gerekeni söyledi. bu onu daha çok sıkıntıya sokuyosa anlatmaması gerekirdi.. Doktor hapları nekadar kullanacağını söylememiş mi acaba? Bi müddet tedavi görseydi iyi olurdu canım en azından kendini iyi hissedene kadar.. Bence haplara devam etsin..İçini rahat tuttup sıkıntıya sokmaması belki iyi gelir. Kendi içinde sıkıntı yaptığı bazı şeyler varsa ondanda olabilir. çok geçmiş olsun canım
     
  4. 30 Haziran 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  5. neseelii

    neseelii Hınzır :P Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    çok teşekkür ederiz. söylemişti ama yinede anlattığı herşeyi annesine anlatmış doktor. verdiği hapları dediği kadar kullandı. ama bbıraktığı günün ertesi tekrar sıkıntı başladı. tekrar başladı haplara ama bu seferde çok uyku yorgunluk yaptığı için bırakmak zorunda kaldı. tekrar gittiğinde hapın dozunu fazlalaştırdı. bizde anlamadık yani. cevabın için teşekkürler canım.
     
  6. 1 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  7. ds_krtl

    ds_krtl Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Haziran 2009
    Mesajlar:
    24
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Antidepresanlar çok beter yan etkiler yapıyor :/ doktor dozu arttırmak yerine ilacı değiştirse daha mantıklı bir hareket olurdu bence. Benim sevgilimin kullandıiğı bir ilaç uyku, uyumaya rağmen yorgunluk ve çevresel etkenlere karşı duyarsızlık yapıyordu. Doktor ilacı değiştirince geçti. Hastalığın seyrine göre belli bir süre ilaç kullanması gerekebilir.
    + Bence de anlatmaması gerekli ama eğer bilmeleri gereken çok önemli birşeyse o yüzden anlatmış olabilir..
     
  8. 1 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  9. yercekimlikaranfil

    yercekimlikaranfil Popüler Üye Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    4.449
    Beğenildi:
    35
    Ödül Puanları:
    108
    Doktorunu değiştirsin. Tıp etiğine uygun değil. Bir de nişanlınız ilaç verdiğine göre psikiyatra gidiyor, psikologlar ilaç yazamaz. Bu durumda psikiyatr dılında br psikoloğa da bir süre devam etse çok faydasını görür.
    ılaçlara gelince o tür ilaçların dozu yavaş yavaş arttırılır yavaş yavaş kesilir. Birden bırakması doğu değil. Bunları doktor söylemeli ve tedaviyi ona göre ayarlamalıydı. Başka bir doktor daha iyi olabilir.
    Bu arada geçmiş olsun, hiç canını sıkma, destek ol. Hepimiz yaşayabiliriz bunları, vücudmuzu zorlayınca hastalanıyoruz, bazen ruhumuz da zorlanabiliyor. Normal şeyler bunlar. Nianlınızın tedaviyi reddetmemesi de zaten çok iyi, iyileşmek için niyeti var ve bu iyileşme sürecini çok kısaltacaktır.
    Sevgiler.
     
  10. 1 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  11. dejavu_one

    dejavu_one ''Allah'' de, gerisini bırak.. Pro Üye

    Katılım:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    21.280
    Beğenildi:
    3.939
    Ödül Puanları:
    238
    Bende de var iç sıkıntısı. Bazen oluyor ki boğuuyormuş gibi oluyorum biri boğazımı sıkıyor sanki. Hiçbirşey yapmak gelmiyor içimden. Tembellik var. Yemek yemeğe bile gitmiyorum iş yerinde öğle tatillerinde ve aşırı sinirliyim. Eşime gereksiz yere kızıyorum bağırıyorum. Küçük şeylerden ortalığı yıkıyorum. ıçim daralıyor ve kalbim sıkışıyor gibi oluyor bazen. Hiçbirşeyden tat almıyorum zevk duymuyorum kilo veriyorum sürekli ve başım ağrıyor hep. Ama doktora hiç gitmedim ilaç kullanmak istemiyorum bir şekilde altından kalkmak istiyorum..
     
  12. 1 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  13. gamzeH

    gamzeH Aktif Üye Üye

    Katılım:
    15 Mart 2009
    Mesajlar:
    311
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    ah be güzel arkadaşım bu saydığın şikayetleri doktora gitmeden aşa bilirsen sana helal olsun derim.bende çok direndim dr.gitmemek için ama kendimi yıprattıktan sonra gözümü dr. açtım.. vay çektiğim sıkıntılara diyorum şimdi.....
     
  14. 1 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  15. dejavu_one

    dejavu_one ''Allah'' de, gerisini bırak.. Pro Üye

    Katılım:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    21.280
    Beğenildi:
    3.939
    Ödül Puanları:
    238
    gamzeH; bazen çok iyiyim ama bazen de kötü. Böyle olmamak elimde biliyorum çünkü hiçbir sıkıntım, stres yapacağım hiçbişey yok ortada bir tek sınavlarım var büte kaldım ama kışı sınav çalışırken bile böyle değildim. Doktora gidip ilaç alırsam daha kötü olacağımı düşünüyorum. Haddinden fazla sinirliyim son günlerde, herşeyi büyütüyorum ama aşmak istiyorum önemli olanda istemek ve farkında olmak rahatsızlığın sanırım en iyi iaç farkındalık. Bende aşacağım inşallah. Eğer başarırsam yöntemlerimi de yazarım arkadaşım.
     
  16. 1 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  17. ds_krtl

    ds_krtl Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Haziran 2009
    Mesajlar:
    24
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Ben 5-6 sene kadar önce orta çaplı bir depresyon atlattım kendi kendime doktora gitmedim lise sınavlarına hazırlanırken tekrarladı dershaneyi falan da bıraktım. Ama keşke doktora gitseymişim diyorum çünkü aşırı derecede sinir, hırçınlık ve vesvese bıraktı depresyon bana iç sıkıntılarım da oluyor ara ara vallaha bi daha olursa gidicem doktora :KK70:
     
  18. 3 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : neseelii
  19. neseelii

    neseelii Hınzır :P Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    cevabınız için tşkler. ilacı doktorun dediği zamanda bırakmıştı. dozunu arttırarak verdiği ilacıda işe gidemediği için kendisi bırakmak zorunda kaldı. anlattığı konuların sadece şikayetlerinden ibaret olduğunu ama eve gidince aynılarını ailesinden dinlediğini söylemişti bana. şimdi başka bir doktora gidiyor verdiği ilaçlarda henüz etkisini göstermiş değil beklemedeyiz bakalım nolacak mafoldumben