Solaryum - Zara mi / Fayda mi?

Konusu 'Lekeler, Çiller ve Cilt Rengi Sorunları' forumundadır ve olgun321 tarafından 13 Nisan 2009 başlatılmıştır.

    13 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  1. olgun321

    olgun321 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    33
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Selamlar Arkadaslar.
    Ben 23 yasindayim ve Dánimarka´da yasiyorum.
    Günessiz ve kesinlikle Türkiye gibi güzel bir klimaya
    sahip olmayan bir ülke.

    Kendim acik tenliyim, yesil gözlüyum, kahverengi saclarim var.
    Acik tenli ve cildim kurum oldugu icin
    sivilce problemini asamadim. Ne yaptimsa fayda etmedi.
    Fakat haftada bir solaryum denemek istedim,
    yani haftada bir 12 dakika alinca faydasini gördüm.

    Gelgelelim, günesin zararli olusuna.
    Hesapladim, zaman olarak eger ki her yaz tatile gitmeyi dusunsem (antalya gibi gunesli bi yere), 3 - 4 gunlugune
    her hafta 12 dakika gunes almaktan, daha fazla günes görmüs olacagim.
    Ve KEsinlikle Bronzlasmak icin solrayumu tercih ederim
    cunku dogal günes inanilmaz, can yakici olabiliyor.
    Hele hele Acik tenliler icin.
    Ne dersiniz sizce, haftada 12 dk. günes -- coook mu zarar li?
     
  2. 13 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  3. budapest

    budapest ♥ღ°•.♥.•°ღ♥ Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.268
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    146
    canım ben de senin gibi sivilceden muzdaripim. ne yaptıysam tam fayda görmedim. sivilceler gitse de izleri kalıyo, beyaz tenliyim, kıpkırmızı benek benek suratım:KK43: ama tatile gittiğimde belki stresten uzak olduğum için belki denizin tuzundan belki de güneşten geçiyor hem sivilcelerim, hem de yüzüm soyuduğu için izlerim. geçen hafta ben de aynen senin yaptığını yaptım, bari daha koyu olursa tenim izlerim belli olmaz dedim ve girdim solaryuma 10dk. ama bi kaç gün boyunca acıdı yüzüm, ve çok kurudu, vücudum da sürekli kremlememe rağmen çok kaşınıyor. güneşte böyle olmazdı hiç. benim cildim yağlıdır normalde, ama solaryumdan sonra çok gerildi, kurudu. senin cildin bir de kuruymuş, sürekli solaryuma girersen çok erken kırışabilir, derin çizgiler oluşabilir. diğer sakıncasına gelince UV ışınlarının mutlaka cilde zararı vardır, korunmak için güneş kremi sürüp girmek gerekir, o zaman da solaryuma girmenin anlamı kalmaz. solaryumda verilen bronzlaştırıcı kremlerin de üzerinde koruyucu değildir, cilt kanserine sebep olabilir diye yazıyor. çok nadiren kullanımda dediğin gibi güneşten daha az zararlıdır, ama her hafta o kadar yoğun ışık sakıncalı olabilir, hele ki açık tenli biri için. bir de güneş tam tepedeyken güneşlenmek değil evden çıkmak bile sakıncalıdır, her yaz uzmanlar TV lerde bu tip açıklamalar yapar. solaryum da güneşin tam tepedeyken verdiği ışınlardan daha şiddetlisini veriyor cilde. yani güneşin en tepede olduğu an dahi 10 dakika güneşlenip de 110 dakikalık solaryumdaki kadar kararamayız. bu yüzden sık uygulama sonucunda cildinde lekeler ve çiller oluşabilir ve Allah korusun geri dönüşü olmaz. ben daha seyrek girmeni tavsiye ederim, ama eğer yüzünde veya vücudunda siyah benler varsa o zaman asla girme derim canım.
     
    Son düzenleme: 13 Nisan 2009
  4. 13 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  5. katikula

    katikula Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    15 Eylül 2008
    Mesajlar:
    35.592
    Beğenildi:
    12.565
    Ödül Puanları:
    288
    ben bunu cilt doktorumada sordum problemli bi cildim olduğu için kesinlikle zararlı olur dedi :kahve:

    güneş ışığının zararlı olduğunu uzmanlar söylüyorlar ama yıllarrr yılııı güneşten kim ölmüş
    ki ben faydalı bile olduğunu düşünüyorum :1rolleyes:

    solaryummm çokkk zararlı kafamçokkarıştı
     
  6. 13 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  7. olgun321

    olgun321 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    33
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    cok sgl. Hmm, ben cok kurudugunu dusunmuyorum cildimin. Girmeden evvel az bi yaglanmasi icin krem suruyorum...Solaryumdan sonra da nemlendirici kullaniyorum hafif..
    Sukur cildimde ben yok.

    Solaryum isinlarinin, gunesin en tepede oldugu kadar zararli oldugunu ilk kez duyuyorum bak.
    Ya valla bilemicem.
    Inan olsun bu sivilcelerden / sonrada 1 hafta gecmeyen kirmizi izlerinden biktim ya.
    Bi de denemedik, dogal yöntem birakmadim.
    Ne saglikli ise ondan yedim. Meyve vs. aklina ne gelirse gunde 2 litre su..
    Simdi yeni yeni ilac kullaniyorum, biri a vitamini digeri akne tedavisidne kullanilan bisey.
    Belki cildimi görsen, yok canim hic bisey yok diye dusunebilirsin,
    ama tek tük olmasi bile insan etkiliyor. Cunku bu yaslarda, olmamasi gerek :)
    Bir de bu kadar mücadele ediyosun ama kurtulamiyosun,
    sonra karsina biri oturuyor, dergilerden firlamis gibi bi cilde sahip
    iste o zmn, bende bronzlasiyim diyosun.
     
  8. 13 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  9. olgun321

    olgun321 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    33
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    e hadi beyaz olmayada raziyim + ama su leke/sivilcelerde olmasa..
     
  10. 19 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  11. budapest

    budapest ♥ღ°•.♥.•°ღ♥ Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.268
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    146
    slm,
    bi önceki mesajımı yazdığımda yurt dışındaydım, çok stresli bi hayatıv var orda, master yapmaya uğraşıyorum, bi de gurbet işte, kimsem yok:KK43: o mesajı yazdığımda ben de isyanlardaydım, cildim berbat, solaryumdan da bi fayda göremedim, bi de yüzüm yanıyodu üstüne:KK43: inan şu anl sağ yanağım nerdeyse tamamen iyileşti,iz bile kalmadı, sol yanağımda hala var biraz ama geççek gibi gözüküo. inanamıyorum şuan, daha 1 hafta önce berbattı suratım. hemen ne yaptığıma geçeyim, önce bi mekan değiştirmenin etkisi var sanırım, ama aslında şu an da sıkıntılıyım, yarına çok ciddi bi ödevim var göndermem gereken, sıkıntılıyım yani:KK43: bunu haricinde 1 haftadır biotin kullanıyorum, multivitaminlerin içinde oluyor bu vitamin, B7 diye de geçiyor, aynı zxamanda güzellik vitamini de diyorlar, onun da etkisi olabilir. ama bnm asıl faydalı olduunu düşündüüm şey lavanta sabunu ve lavanta yağı oldu. danimarka'da "dm" mağazası varsa orda "alverde"diye bir marka satılıyor, çok ucuz olmasna rağmen harika ürünler yapıyorlar. lavanta sabununu ordan aldım, akşamları yüzümü onunla yıkıyorum, ardından kurulayıp lavanta yağıyla masaj yapıyorum. sabun geriyo yıkadıktan hemen sonra, yağ da biraz yakıyor, ama cilt yağı emince pamuk gibi oluyor.
    bahsettiğin yapay A vitamini niteliğindeki ilaç roaccutane ya da muadili ise ben de kullandım, 2 yıl içinde geri döndü sivilcelerim, tam kadro:KK43: içerken de ne kadar sıkıntı çektiğimi Allah bilir, yan etkileri çok güçlü roaccutane ın.
    eğer çok ağır bi sivilce problemiyse tedavi şart ama kesin garantisi yok onun da, bu lavanta sabunu ve yağını da denemeni tavsiye ederim, bi de doğal sünger alıp onunla yıkarsan ölü tabakayı da daha kolay atarsın. şimdi kısaca lavanta sabununun faydalarını yazıım:
    Akneli ciltler ve kepekli saçlarda etkilidir. Doğal Lavanta yağının sinirleri yatıştırıcı terapi etkisini ve ferahlığını hissedeceksiniz.Serinletici etkisi olan Lavanta uzun süreli kullanıldığı takdirde sinirliliğin, uykusuzluğun ve depresyonun azalmasına yardımcı olmaktadır.Bedeni rahatlatir. Zona hastaligi tedavisinde merhem gibi kullanilir. Yaniklara ve sivilcelere, doku çürümelerinde ve saçlara canlilik kazandirir. Lavanta sabunu İltihaplanmayı önleyici, yatıştırıcı ve hücre yenileyicidir. Bileşimindeki lavanta yağı ve çiçeği ile cildi tahriş etmeden temizlerken antiseptik etkisi sayesinde doğal bir koruma sağlar. Lavantanın rahatlatıcı ,ferahlatıcı,uyarıcı etkisi ve hoş kokusu cilde tazelik ve canlılık verir. Vücut kokularının giderilmesine yardımcı olur. cildi uyararak kan dolaşımını hızlandırır, cilde tazelik,canlılık ve hoş koku verir.

    bi de lavanta kürü diye bi şey var, içmek için. onu da sivilceli ciltlerle ilgili konudan bulabilirsin arkadaşım. konu solaryumdan çıkıp siviceye döndü ama asıl mesele sivilceymiş zaten.Ne diyelim, geçmiş olsun, Allah şifalar versin, nasıl bi sıkıntı olduğunu ben bilirim:teselli:
     
  12. 19 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  13. olgun321

    olgun321 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    33
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Sagol cevap icin..Ama iste kisiden kisiye degisiyor.
    A - vtaminini bi ecz.ci arkadasim önerdi. Hap seklinde yani.
    Valla bilemicem. Biktim Bu oLAYDAN:)
     
  14. 19 Nisan 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  15. budapest

    budapest ♥ღ°•.♥.•°ღ♥ Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.268
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    146
    a vitamini ise süper, ben yapay a vitamininden bahsetmiştim(roaccutane öyle bişey). A vitamini karaciğeri destekler, karaciğerdeki sorunlar zaten cilt hastalıklarının kaynağıdır, başta sivilce tabi. iyi bi yol seçmişsin, inş. işe yarar.
     
  16. 21 Mayıs 2009
    Konu Sahibi : olgun321
  17. PinarSLD

    PinarSLD Popüler Üye Üye

    Katılım:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    220
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    108
    SLmCiklar bende Dün ilk defa solariuma gittim benim cildimde ck yagli hemde asiri dereceDe bana sorarsan 12dk girme ben No:3 10Dk girdim ne yuzum yandi ne biyerim acidi vucudum ck guzel oldu :)) cuma gunu tekrar gidicem 10 Dk yani vucudumu alistiriorum yanmamak icin evt zararli olabilir ona bakarsan herseyin zarari Var Dimee ?? herseyin fazlasi zararlidir ..
    bence hafta 1 veya 2 kere git solariuma ama dedigim gibi iste Sana kalmis bisi ben ck memnunum :))