Sorunları Geride Bırakmanın 20 Yolu

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve anne-10 tarafından 18 Kasım 2007 başlatılmıştır.

    18 Kasım 2007
    Konu Sahibi : anne-10
  1. anne-10

    anne-10 eşim ve oğullarıma aşığım Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.111
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    Bildiğimiz hali ile hayat etrafımızda parçalanmaya başladığı zaman, kalbimiz ağrır, beynimiz uyuşur, çevremizi ince bir duman sardığı görülür. Şokta, sinirli ve üzgünüzdür. Korkmuş ve sarsılmışızdır. Kararlılığımız gibi inancımız test edilir. Devam edecek gücü – ya da hatta devam etmek isteyecek miyiz – bulacak mıyız diye merak edebiliriz. Bunların hepsi çok bunaltıcıdır. Fakat hayatlarımızı ilerletebiliriz, ve ilerletmeliyiz. İyileşme sürecinde neler yardımcı olur? İşte ilerlemenin 20 yolu:

    1. Duygularınızı kabul edin. Onları zorlamaya çalışmayın. İyileşme, duygularınız ne olursa olsun onları tanımlayarak başlar. Korku, suçluluk, pişmanlık, kızgınlık, dehşet ya da mutsuzluk – yüzeyde oldukları gibi onları kabul edin.

    2. Sessiz bir zaman yaratın. Her gün ne yapmanız gerekiyorsa onu yapın, fakat en azından her gün kendinize bir bütün olarak 15 dakikalık bir sessizlik çizelgesi yapın. Tercihen, bunu her gün aynı zaman yapın. Uyanır uyanmaz günlüğünüze yazın, öğlenleyin bir parça düşünmek için durun, işten sonra yalnız başınıza yürüyün, ya da yatmaya gitmeden hemen önce her akşam meditasyon yapın. Düşünmek için, ağlamak için, dua etmek için ya da sadece uyanık kalarak oturmak için zamanı kullanın.

    3. Duygularınızı ifade edin. Duygularınıza dikkat sarfedin, ve sonra onları bir günlükte, şiirde, çizimde, ya da sevdiğiniz bir arkadaşa mektupta ifade etmeye çalışın.

    4. İnsanlarla bağlantı kurun. Ailenizle, arkadaşlarınızla ya da kilise grupları ile birlikte olun. Acılarınızı paylaşın ve birbirinizi teselli edin. Eğer arzu ederseniz bir danışmanla ya da ruhani bir liderle konuşun. Yalnızca aşka açık olun ve sizin için keyifli hale getirin. Yalnız olmadığınızı bilin.

    5. Sizden çekip alınanlar – sevdikleriniz ya da övmek istedikleriniz – için bir anma yaratın. Eğer bir anma töreni yaparsanız, yakın arkadaşlarınıza kendi anılarınızın zenginliğine yenilerini eklemek için anılarını paylaşmalarını (hatta belki bir kitaba yazarak) isteyin. Kaybettiğiniz birinin fotoğraf albümünü ya da yıllar boyunca özel anların videolarını kolaj olarak toplayabilirsiniz. Arkadaşlarınızdan yardım etmelerini isteyin ve herkese bir kopya verin. Özel bir notu ya da ortak sevilen bir alıntıyı çerçeveleyin.

    6. Kaybedilmiş şeyleri takdir edin. Giden bir bina ya da iş yeri bile olsa, özel olayların fotoğrafları ile bir övgü kitabını, içine şimdi özel anlamı olan hikayeleri de koyarak yapabilirsiniz. Sıkıştığınız anlarda, iyi zamanları da meydan okuyucu zamanları da hatırlayın.
    7. Seveceğiniz bir nesne bulun. Kaybedilmiş olan şeye bağlı hissetmenize yardımcı olacak ufak bir nesne bulabilirsiniz belki de. Size her zaman yakın tutun ve kalbinizde sevginizi sonsuza dek sürdürün.

    8. Aşka ve aydınlığa pas verin. Ya yumuşak bir dokunuş, anlayışlı bir gülümseme, güveneceğiniz bir omuz ya da pozitif enerjinin artışı gibi kaybedilmiş bir hayatı onurlandırmanın bir yolu, başkasına bunu vermektir.

    9. Kaybettiğiniz kişi ya da kişiler adına uygun bir amaçla yardımcı ederek fark yaratın. Onların değer verdiği bir şeyden faydalanarak bir kuruma başlangıç verebilirsiniz.

    10. Kaybedilmiş bir meslekdaşınız onuruna iş yerinizde iyiliksever bir hareket üstlenin. Eğer isterseniz bunu isimsiz olarak da yapabilirsiniz.

    11. Kendi hikayenizi anlatın ki, diğerleri kendilerini yalnız hissetmeyecektir.

    12. Yas tutan bir insana destek verin.

    13. Bir evcil hayvanı alarak yardımcı olun.

    14. Ufak şeylerden zevk alın. Daha fazla resitale ve Ufak Lig (Little League) oyunlarına gidin.

    15. Daha sıklıkla teşekkür yemekleri verin.

    16. Çocuklarınızı – genç ya da değil – daha fazla kucaklayın.

    17. Tanıdığınız herkese daha fazla sabır gösterin.

    18. Sevginizi daha sık ifade edin.

    19. Hayattaki en önemli şeyin ne olduğu konusundaki görüşünüzü sürdürün.

    20. Her gününüzü anlamlı bir şekilde yaşayın.

    Ve unutmayın ki, hepimiz farklı yollarla ve farklı hızda iyileşme gösteririz. Kalbinizi takip edin. Hissetmek için kendinize zaman ayırın, kendinizle ilgilenin.

    Psikiyatrist Suzanne Zoglio
     
  2. 19 Kasım 2007
    Konu Sahibi : anne-10
  3. Zana_zana

    Zana_zana Popüler Üye Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2007
    Mesajlar:
    763
    Beğenildi:
    139
    Ödül Puanları:
    113
    teşekkürler................................................
     
  4. 22 Kasım 2007
    Konu Sahibi : anne-10
  5. kemancxix

    kemancxix Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Mart 2007
    Mesajlar:
    348
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    sağol cnm..........güzel bi paylaşımdı...........
     
  6. 22 Kasım 2007
    Konu Sahibi : anne-10
  7. gulbeseker

    gulbeseker HAYATIMIN TADLARI...BÜYÜYORLAR Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.528
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    148
    ah psikolog kardeşim yazması kolay da uygulaması zor ya...ama dediklerinin hepsine katılıyorum...
    :enbuyukkk: doğru
     
  8. 22 Kasım 2007
    Konu Sahibi : anne-10
  9. Princess

    Princess Guest

    yazı için teşekkürler,uygulamaya çalışacağım
     
  10. 22 Kasım 2007
    Konu Sahibi : anne-10
  11. EU1

    EU1 Guest

    yazdiklarina Katilmamamk Elde Değil
    Bende Genelde Yatmadan Rahat Bir On Dakkami şükretmek Ve Dua Etmekle Geçiririm
     
  12. 1 Şubat 2008
    Konu Sahibi : anne-10
  13. EU1

    EU1 Guest

    süper bir yazı gerçekten uygulamak biraz zor ama çoğunu yaptığım şeyler aam sebır biraz zorbende