Sorunsuz bir menopoz dnemi iin neler yapmal?

Konusu 'Menopoz' forumundadır ve Adivar tarafından 26 Kasım 2008 başlatılmıştır.

    26 Kasım 2008
    Konu Sahibi : Adivar
  1. Adivar

    Adivar Popüler Üye Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    6.280
    Beğenildi:
    43
    Ödül Puanları:
    148
    Menopoz sonrası dönemde artan kalp krizi riski kadın ölümlerinin birinci nedenini oluşturuyor..

    Türkiye Menopoz ve Osteoporoz Derneği, “18 Ekim Dünya Menopoz Günü” dolayısıyla tüm yurtta bilinçlendirme seminerleri düzenliyor ve belirli bölgelerde ücretsiz menopoz muayenesi hizmeti sunuyor.

    Türkiye Menopoz ve Osteoporoz Derneği Başkanı Prof. Dr. Erdoğan Ertüngealp menopoz sonrası dönemdeki kadınları kalp hastalıkları risklerine karşı uyarıyor�

    Son yıllarda menopoz sonrası dönemde kadınların ölüm nedenleri arasında, kalp krizinin ilk sırada yer aldığını belirten Türkiye Menopoz ve Osteoporoz Derneği Başkanı Prof. Dr. Erdoğan Ertüngealp, ileri yaşlarda yaygın olarak görülen kalp hastalıklarının hormon eksikliğinden kaynaklandığına dikkat çekiyor.

    Menopoz döneminde uygulanan hormon replasman tedavisi, kroner kalp hastalığı riskini %50 oranında azaltıyor...

    Gelişen tıp ve özellikle kalp tedavilerinde yaşanan büyük gelişmelere rağmen kalp krizinin halen ölüm nedenleri arasında birinci sıradaki yerini koruduğunu belirten Prof. Dr. Erdoğan Ertüngealp, “Kadınlarda 40 - 45 yaş öncesi dönemde kalp krizi riski erkeklere göre 3’te 1 oranında. Menopoz sonrası geç dönemde ise bu oran artıyor ve erkekler ile aynı seviyeye ulaşıyor. Hormon tedavisi alınmadığı takdirde bu oran daha da yükselerek ileri yaşlardaki ölüm nedenlerinin ilk sırasını oluşturuyor. Özellikle sigara kullanımı, kilo alma, yanlış beslenme, hareketsiz yaşam gibi faktörler kalbi olumsuz yönde etkiliyor. Bunlara ek olarak kadınlarda hormonal dengenin değişikliğe uğraması ve menopoz sonrası dönem de kalp hastalıkları için risk teşkil ediyor. Menopoz sonrası dönemde kalp krizi riskinin artmasının en önemli nedeni, genç yaşlarda kadınlarda var olan östrojen hormonunun kalbi korumasına karşın, ileri yaşlarda bu hormonun azalması ile birlikte bu koruyuculuk özelliğinin ortadan kalkmasıdır” dedi.

    Menopoz yaşam kalitenizi etkilemesin�

    Menopozda yaşam kalitesini arttırmanın yolunun uygun tedavi ile eksilen hormonları tamamlayan “hormon replasman tedavisi” olduğuna değinen Prof. Dr. Ertüngealp, “Menopoza girer girmez başlanan hormon tedavisi menopoz şikayetlerini geçirdiği gibi ek bir fayda olarak kalp kirizi riskini de önlemektedir. Ancak bir konuya özellikle dikkat çekmek istiyorum, hormon tedavisi kalp krizinden korunmak için kullanılan bir tedavi yöntemi değildir. Hormon tedavisi alan kadınlarda ek bir fayda olarak kalp krizi riski azalmaktadır. Hormon korkusu ile bu tedaviden uzak durmanın yaşam kalitesini olumsuz etkilediği ve kadınlarda ileriki yaşlarda yerine konulamayacak çok büyük kayıplara neden olduğu unutulmamalıdır” dedi.


    BİR KADIN SORUNSUZ BİR MENOPOZ DÖNEMİ İÇİN NELER YAPMALIDIR?

    Menopoz dönemi kadın hayatının evrelerinden biridir ve doğal bir sürecin sonucudur. Toplumumuzda ise yaygın bir kanı olarak menopoz dönemi yaşlılık döneminin başlangıcı olarak görülmektedir. Oysa bir uzman kontrolü ile birlikte menopoz dönemini kolaylıkla atlatmak mümkün.

    * Belirtileri beklemeden, mutlaka bir kadın doğum uzmanına başvurun,

    * 40 yaşından sonra meme röntgeni ve ultrasonunuzu ihmal etmeyin,

    * İleri yaşlarda yaygın olarak görülen kalp hastalıkları hormon eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Menopozda yaşam kalitesini arttırmanın yolu uygun tedavi ile eksilen hormonları tamamlayan hormon replasman tedavisidir. Hormon tedavisi menopoz şikayetlerini geçirdiği gibi ek bir fayda olarak kalp krizi riskini de önlemektedir.

    * İdeal vücut ağırlığınızı koruyun,

    * Günlük öğün sayınızı arttırın,

    * Yeterli miktarda kalsiyum alımına dikkat edin. Süt ve süt ürünlerinin yanı sıra yeşil yapraklı sebzeler, kurubaklagiller, fındık, badem, kuru incir en iyi kalsiyum kaynaklarıdır,

    * Aşırı protein tüketmeyin,

    * Salamura besinlerden uzak durun,

    * Güneş ışınlarından yararlanın,

    * Sigara içmemeye özen gösterin,

    * Düzenli olarak egzersiz yapın. Her gün en az yarım saat yürüyün,

    * Kafeinli içeceklerden, alkol ve çok acılı yiyeceklerden, üç beyazdan (un, tuz ve şeker) uzak durun.