SOSYAL BİLGİLER ÖĞRT. bi el atın :D

Konusu 'Öğretmenlik ve Genel Paylaşım' forumundadır ve diyabul tarafından 13 Eylül 2010 başlatılmıştır.

    13 Eylül 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  1. diyabul

    diyabul Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    155
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    merhaba kızlar öncelikle bu yıl mezun oldum ygs ve lys e girdim 442 puan aldım ve sosyal bilg. öğretmnliğine yerleştim ilk başta 1 ssat fln ağlamıştım önkü paunaım iyidi ve rehber öğrt. bana ilk 3 terchimden biri olan türkçe öğrt. kesin geleceğini söylemişllerdi . bende şok olmuştum tabi ama 1 saat sonra milletin açıkta kladını öğrenince yaptığım hakszlığa üzüldüm çnkü senenin başında sosyal bilg. öğrtmni olmak için dua etmiştim :eek: ve sonra iyi bi puan gelince türkçe öğr. yamıştım ama türkçem çok iyidr denemelerde 40'ta 40 yapardım :kedi:millet kıskanırdı dershane hocalrı ders anlattırırdı ama şuan çok memnunm sosyal bilg. öğrtmenliğini kaznamaktan gerçkten güzel
    tek sorun atanmak benm için onun dışında sosyal bilgler öğrt. olan arkdaşlarımda ricada bulunuyorum mesleğin güzl yönlerini ve zor yönlerini yazabilirler mi bu pazar gidyorum 20snde derslerm başlıcak çok heycvanlıyım :) Allah gerçkten gönlden isteyenler nasip etsn anlatılmaz yaşanılır bi sevinç tirlyon versler anck bu kadar mutlu olablirim ::lepi: teşşekkürler ,Allahım :):Saruboceq:
     
  2. 14 Eylül 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  3. deniz ve mehtap

    deniz ve mehtap Aktif Üye Üye

    Katılım:
    27 Kasım 2007
    Mesajlar:
    753
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    lk olarak tebrik ediyorum. başarılar diliyorum. ben tarih öğretmenliğim mezunu bir sosyal bilgiler öğretmenyim. (atamam ilköğretime yapıldığı için. ) bu yıl 10 yılımı çalışacağım. bizim branşın iyi -kötü yanlarına gelince
    1- çok zevklidir ders anlatmak. çünkü günceldir bizim dersimiz. tv haberler, günlük hayat herşey bizim dersimizin konusudur..malzemesi boldur
    2- donanımlı olman gerek. olan bitenden haberlerden, herşeyden haberin olmalı.
    3- hem tarih, hem coğrafya hem insan hakları hem ekonomi, hem sosyoloji bilimlerini içerir. bir ünitede yerel saatleri anlatacaksın mesela. sonra türk tarihine yolculuğa çıkacaksın. sonra öteki ünitede türkiyenin ekonomi kaynaklarına gireceksin. ordan çıkıp anayasa maddelerinden bahsedeceksin.
    4- malesef ders saatlerimiz yeterli değil. örneğin fen 4 saat haftada. ama sosyal 3 saat. 4 saat olmalı bence. ama meb, ders saatlerini daha da azaltarak sosyal faliyet derslerine ağırlık verecek zamanla. yani bundan sonra artacağını zannetmiyorum.
    5- materyal zenginliğin olmalı. öğrenci sıkılır ve farklı şeylerle onu ders çekeceksin. film izleterek, oyunlaştırarak, canlandırma yaptırarak, slayt izleterek, karton üzerine çalışmalr yaptırarak, maketler yaptırarak çocuğu derse çekersin.örnek: osmanlıda divanı hümayunu canlandırma yaptır. biri padişah biri kazasker olsun.
    yada çocuk kervansaray denen mimari yapıyı öğrenmesi için ona kervansaray maketi yaptıracaksın.
    öğrenciler düz ders anlatımını pek çekici bulmazlar.
    6-seçmeli drsler var. örneğin 8lerde bu sene inkılap tarihine gireceğiz. artı vatanaşlık (demokrasi ve insan hakları eğitimi) adlı ders de var. yani mesela 8a sınıfnda iki ayrı derse girmiş olacaksın. halyle bu aynı sınıfı 2 ayrı dersten yazılı yapacağın bunları okuyacağın anlamına geliyor.ben ilk yıllarımda bir de turizm dersine girerdim. bi sınıfa haftada 5 saat girmiş olurdum. yazılılar da artıyor tabi.

    benim aklıma gelenler şimdilik bunlar. aklıma geldikçe yazmaya çalışırım yine.
     
  4. 14 Eylül 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  5. diyabul

    diyabul Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    155
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    ay çok teşekkür edrim ne mutlu sana boshayallersmile öyle heycanlıyım ki onlara ders anltmak için deliriyorum derslerim çok eğlenceli geççek umarım önkü bnde böyle düşünyorudum özllkle tarih için canlandırma yapmak çok akılda kalıcı çok çok saolun gerçkten hevesime heves kattı bunlar:eek: umarım o gnleri bnde görürüm :)
     
  6. 17 Eylül 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  7. hipperaktif

    hipperaktif bal kızım,kaymak kocam:) Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2009
    Mesajlar:
    983
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    canım başarılar, tebrik ederim öncelikle.
    ben de önce Türkçe öğretmenliğini isteyenlerdendim.5.tercihim sosyal bilgiler öğretmenliğini kazanmıştım.Sene 2000.
    2004 de mezun oldum.2005-2007 tarihleri arasında aynı üniversitede yüksek lisans yaptım.Mezun olduğumda atanamamıştım,akademik kariyer yapayım dedim.Başarılı ve aktif bir öğrenciydim hemen tercih edildim. Onu da başarılı bir şekilde bitirdim. Ama bazen kısmet diyorum o kadar başarılı biri olan ben hala atanamadım.2007 de ünv den arkadaşımla evlendim, o atandı, onun atandığı ilçedeyiz, ücretli öğretmenlik yaptım 2 sene,
    Şimdi 3 aylık hamileyim ve eğitim bilimleri iptal olmuş kara kara kısa sürede çalışmam gerek, bu sınav sistemi bizleri mahvetti diye düşünüyorum. Nolursun zamanın kıymetini bil, okurken okulunun tadını çıkar, mezun olurken çok ağlıyorsun, ama atanmaya bak,okulda hep teorik bilgiler öğretiliyordu, öğretmenliği öğrenciler sana öğretecek,Artık KPSS bende hırs yaptı. Sistem sağolsun.Sevgiler sağlıklı günler
     
  8. 18 Eylül 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  9. delfin

    delfin livamoda.blogcu.com Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2007
    Mesajlar:
    643
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    ben de sosyal bilgiler mezunuyum 2005 yılında mezun oldum ve hala atanamadım. 4 sene sonra ne olur ne değişir bilmem. Türkiye'de her an her şey değişiyor biliyosun. mesela okul öncesi öğretmenliğine talep azdı ama zorunlu olunca alımlar çoğaldı bölüm önem kazandı. bizimki de belki öyle olur. yoksa atanmak çoook zor. ÜNİVERSİTE MEZUNU EV HANIMLIĞI..
     
  10. 22 Eylül 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  11. fiyonk_

    fiyonk_ Yeni Üye Üye

    Katılım:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    2.955
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    0
  12. 6 Kasım 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  13. Zeynocan

    Zeynocan Popüler Üye Üye

    Katılım:
    1 Aralık 2008
    Mesajlar:
    1.042
    Beğenildi:
    110
    Ödül Puanları:
    113
    Ben de ilköğretim ikinci kademeye derse girmeye başlıyorum arkadaşlar, dersleri nasıl işliyorsunuz, ne kadar öğrenciye anlattırıyosunuz, ne kadar test çözüyosunuz, ne kadar okuyup ne kadar ders anlatıyosunuz... Her yiğidin yoğurt yeyişi farklıdır ama, biraz bahsederseniz sevinirim.
     
  14. 6 Kasım 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  15. deniz ve mehtap

    deniz ve mehtap Aktif Üye Üye

    Katılım:
    27 Kasım 2007
    Mesajlar:
    753
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    45 kişilk sınıflarım var. bu yıl 8 ve 6. sınıflara giriyorum. çocuklara konu veriyorum. mesela 2 kişiye aynı konu. onlar anlatıyor. slayt hazırlıyorlar. sınıflarımızda projeksiyon var. önceden ben internetten indiirir götürürdüm derse. ama bu yıl onlara hazırlattıyorum.ben de onlar anlatırken önemli yerleri vurguluyorum. sonra defterlerine önemli noktaları not aldırıyorum. mesela sivas kongresinin maddelerini yazdırmıyorum da bu kongrenin önemli özelliklerini yazdırıyorum. kitapta heryeri noktasına virgülüne kadar okutmuyorum eve ödev veriyorum şu sayfaları okuyun diye. ama önemli kısımları sınıfta okuyoruz. çalışma kitabı var. her etkinliği vermiyorum. mesela kongrelerle ilgili 3 tane etkinlik var diyelim.ben 2 tanesini eve ödev veriyorum yada vakit varsa sınıfta o gün yaptırıyorum.eve ödev verdiğimi de bir sonraki derste öğrencilere söz vererek cevaplatıyorum. bunun dışında soru cevap- bol bol geri dönüşlerle tekrar yapmaya çalışıyorum. önemli tarihi günler yakınsa onlarla ilgili film belgesel izletiyorum. mesela 10 KASIMDA sarı zeybek var ya onu götürüp izlettricem sınıfta. aslında mustafa adlı film var ya onu da alıp izletmem lazım. yani yenilikler yapmak gerek.işte böyle. genelde bunları yapıyorum. bazen karton fon üzerine afiş ,poster tarzı çalışmalar yaptırıyorum.çünkü sadece anlatmak çocukları sıkıyor malesef..kalabalık sınıflarda herkese ulaşmak zor. şöyle 20-30 kişilik sınıflarım olacaktı ki ah ah ne güzel olurdu. nelerneler yapardık o zaman. çünkü kalabalık sınıfta sen bişey yaptırıyosun bazı öğrenciler o kalabalıkta kayboluyolar yani kendi havalarında davranıyolar. derse katılmıyolar. halbuki 20 kişi olacak. hepsi derste aktif olur o zman.
     
  16. 8 Kasım 2010
    Konu Sahibi : diyabul
  17. Zeynocan

    Zeynocan Popüler Üye Üye

    Katılım:
    1 Aralık 2008
    Mesajlar:
    1.042
    Beğenildi:
    110
    Ödül Puanları:
    113
    teşekkür ederim deniz ve mehtap.
    sanırım deneyerek daha iyi adapte olacağım :)