Strasbourg Paylasim Alani (Tanisma)

Konusu 'Yurtdışı Paylaşım Fransa' forumundadır ve Skye tarafından 23 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

    23 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  1. Skye

    Skye Aktif Üye Üye

    Katılım:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    24
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Selam=)

    Fransa'dan katılan üyelerin mesajlarını okudum da, belki siz yardım edebilirsiniz dedim.

    ERASMUS adında bir değişim programı var, duymuşsunuzdur. Önümüzdeki sene için bu programla Strasbourg'a gitme gibi bir şansım var fakat ilginçtir ki ben Fransa hakkında bir türlü bilgi bulamıyorum etraftan. Çünkü Fransa'ya daha önce gitmiş olan herkes yalnızca Paris'i görmüş, ve "Fransa çok pahalı, gitme" diyor başka bir şey de demiyorlar. Oradan irtibat kurabileceğim öğrenci de bulamadım...:uhm:

    Sorun şu ki okulumuz başvuruları çok geç açtığı için Strasbourg'da okulun yurdunda kalmak üzere başvuramayacağım. Ve orada ev tutmam gerekecek. Zaten maddi açıdan epey sıkıntılı olacak gibiydi, bir de başıma bu çıktı :kızgın: Ve sürekli birileri bana "Gitme, başına dert alırsın" falan diyor; orada çok uğraştırıyorlarmış insanı ev tutarken, bir sürü evrak vesaire... Bunlar ne kadar doğru? Ve orada öğrencilerin kalabileceği 3-4 kişilik küçük evlerin kirası ortalama ne kadar? Ve aylık 600 euro gibi bir şey yeterli mi orada hayatta kalabilmem için? Sanırım orada öğrenciyken pasaport yeşil bile olsa çalışmam imkansızmış, ancak yasal olmayan bir şekilde çalışabilirmişim; şehir tiyatrosunda fala iş bulma şansım hiç yok mu? Bunlarla ilgili bilginiz varsa ve yardımcı olursanız çok sevinirim=) Çünkü geçimimi çok daha kolay sağlayabileceğim başka ülkelere gitme fırsatım da var, ama ben 2 yıldır Franszıca dersi alıyorum okulda ve hala bir yere gelemediğimi hissediyorum, sanırım Fransa'ya gitmeden Fransızca öğrenemeyeceğim, ve bu benim için gerçekten çok önemli... :çok üzgünüm:
     
  2. 28 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  3. Skye

    Skye Aktif Üye Üye

    Katılım:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    24
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Kimse yok mu Strasbourg'dan? E ama ben gördüm bir sürü üye??? Yoksa yardım etmek mi istemiyorsunuz =(
     
  4. 28 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  5. gulbahar

    gulbahar Aktif Üye Üye

    Katılım:
    25 Nisan 2007
    Mesajlar:
    48
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    arkadasim ben strasbourgda kaliyorum buranin cok pahali oldugu nu soyluyorsun gelirine bagli ayriyeten 600 euroya tabiki bir yer tutabilirsin bence herkesin dedigine degil kalbinin sesine mantigina yatanna uy
     
  6. 29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  7. Skye

    Skye Aktif Üye Üye

    Katılım:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    24
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Yok 600 Euro herşey dahil olcak şekilde geliyorum, okul ancak o kadar veriyor çünkü. Yani hem kira hem yiyecek içecek, elektrik, su vesaire. İyi yemek yaptığım için dışarıda yeme durumum pek olmaz ama mesela Portekiz için bildiğimiz dolmalık biberin bile 4tanesi 8 euroydu falan dediler... Fransa da aynı şekildeyse 600 Euro aylık yetmez diye korkuyorum=/
     
  8. 29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  9. GUZELIM

    GUZELIM Aktif Üye Üye

    Katılım:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    87
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    bende fransada oturuyorum strasbourga yakin hemde ence 600 euroyla gecinemezsin ek bir isin olmazsa nerden baksan ev kirasina 400 euro gider
     
  10. 29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  11. Skye

    Skye Aktif Üye Üye

    Katılım:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    24
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    400 Euro ise ev kirası iyi... Çünkü okul ayarlıyormuş ev arkadaşı buluyormuş 3kişi falan kalırız muhtemelen, elektrik su falan da bölünmüş olur 3e. Ama zaten ev arkadaşım varken 400 ödersem iyi değil tabii :bbo:
    Bir de kira yardımı falan varmış öğrenciler için... Ama evraklar konusunda usandırıyorlarmış adamı, her giden "gitme" diyor, ben hala çok istiyorum... Kafam karıştı :uhm:=(
     
  12. 29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  13. CORUMUNCADISI

    CORUMUNCADISI 3 yavrum kuzumlarim Üye

    Katılım:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    6.893
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    146
    evet bende aynen katiliyorum bazen 400 euro dan az da oluyo ama bilmiyorum gercek mi allah yardimcin olsun


    GUZELIM SEN NERDEN KALIYORSUN STRASBOURG YAKIN DEDIN DE
     
  14. 29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  15. GUZELIM

    GUZELIM Aktif Üye Üye

    Katılım:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    87
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    en azindan 400 euro odersiniz fazla olabilir oralar pahali ama tabi 3 e bolerseniz olabilir kira yardimina gelince evet var usandirirlarmi olabilir eksik bir evrak icin bile bekletirler sizi burasi boyle
     
  16. 29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  17. CORUMUNCADISI

    CORUMUNCADISI 3 yavrum kuzumlarim Üye

    Katılım:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    6.893
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    146
    evet malesef hemde ne bekletiolar
     
  18. 29 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : Skye
  19. Skye

    Skye Aktif Üye Üye

    Katılım:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    24
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Teşekkürler=)

    Oralarda ulaşım falan nasıl, yani zaten okula yakın tutmaya çalışırız da ev... Metro vesaire, aylık kartlar var mı kolaylık sağlayabilecek?