Stres tipiniz

Konusu 'Hayat Bilgisi' forumundadır ve ask_gulu tarafından 31 Temmuz 2006 başlatılmıştır.

    31 Temmuz 2006
    Konu Sahibi : ask_gulu
  1. ask_gulu

    ask_gulu Guest

    Stres tipiniz hangisi?

    Stres, modern çağın hastalığı. Her zaman, her yerde hayatımızın içinde
    sağlığımızı tehdit etmeye devam ediyor. Çağın bu hastalığıyla başetmenin
    yolları ise aslında oldukça basit. Bunun için öncelikle stresin
    belirtilerini tanımanız gerekiyor. Aşağıda sizi en iyi ifade eden cümleyi
    işaretleyin, stres tipinizi ve çözüm yollarını öğrenin.

    (1) Her zaman büyük hedefleriniz mi var?

    (2) Her zaman, olabileceklerin en kötüsünü mü düşünüyorsunuz?

    (3) İşlerinizi daima son dakikaya mı bırakıyorsunuz?

    (4) Yardım isteğini hiçbir zaman geri çeviremiyor musunuz?

    (5) Ani tepkiler mi veriyorsunuz?

    (6) Kendinize hiçbir konuda güvenemiyor musunuz?

    ****************************************


    *(1 ) Mükemmelliyetçi*

    Sizin parolanız; 'İyi, hiçbir zaman yeterli değildir!' Siz her alanda yüksek
    performans sergilemek istiyorsunuz. Tabii bu hırsınız nedeniyle de ister
    istemez kendinizi baskı altına alıyorsunuz. Bunun altında yatan neden ise
    çevrenizden sürekli iltifat alma isteğiniz!

    Çözüm: Yüzde 100 başarının gerçekten gerekli olup olmadığını kendinize
    sorun. Ayrıca başarılarınız karşısında kendinizi bir buket çiçek ya da uzun
    zamandır almak istediğiniz bir kozmetik ürünle ödüllendirin.

    Anti - Stres önerisi: Sakinleşmek için Akuspressur'dan yararlanabilirsiniz.
    'Olağanüstü sakinlik', dizinizin altında yer alıyor! Stresle
    başedemediğinizde işaret parmaklarınızla bu noktaya yaklaşık 20 saniye
    boyunca baskı yapın. Akupressur, sizi sakinleştirecek!

    *(2) Kötümserler*

    Siz bardağın yarısını dolu değil, boş görüyorsunuz. Dolayısıyla küçük
    problemleri gözünüzde büyütüyor, adeta bir felaket olarak algılıyorsunuz.
    Bunun nedeni, sürekli pesimist bakış açınız nedeniyle kötülükleri
    kendinizden uzaklaştırma isteğiniz.

    Çözüm: Problemlerin kabusa dönüşmesinin, gözardı edilebilecek kadar çok
    düşük bir ihtimal olduğunu sık sık kendinize tekrarlayın. Ve olabilecek
    sorunlara değil, gerçekleşmiş olanlara odaklanın.

    Anti - Stres önerisi: Hayatı o kadar da ciddiye almayın, Örneğin; neşeli bir
    film sakinleşmenize yardımcı olabilir. Stresten kurtulmanız için size ayrıca
    küçük bir meditasyon önerimiz var. Bunun için rahat bir yere oturduktan
    sonra düzenli olarak derin derin nefes alın ve verin. Bu sırada istediğiniz
    bir sayıya ya da kelimeye konsantre olun.

    *(3) Kararsızlar*

    'En iyi performansı, baskı altında çalışırken sağlıyorum' Yapılması gereken
    işleri son ana bırakmak için kendinize hep bu bahaneyi yaratıyorsunuz, değil
    mi? Aynı şey, herhangi bir konuda karar vermeniz gerektiği durumlar için de
    geçerli tabii. Çünkü bir şeyleri yanlış ya da hatalı yapmaktan çok
    korkuyorsunuz.

    Çözüm: İşlerinizi, basit görünecek şekilde bölümlere ayırın. Eğer projeyi
    bütün olarak incelerseniz paniğe kapılabilirsiniz. Ayrıca hızlı karar
    vermeyi ve hatalarınız karşısında durabilmeyi de bir an önce öğrenmenizde
    yarar var.

    Anti - Stres önerisi: Enerjinizi hedef noktasına yönlendirebilmeniz için
    'Canlandırma' yönteminden yararlanın. Örneğin; işlerinizi bitirdiğinizde
    kendinizi ne kadar iyi hissedeceğinizi zihninizde canlandırın. Özgüveninizi
    kazanmanız için de size mini bir mantra öneriyoruz: 'Ben bunu kolaylıkla
    başarabilirim' Bu kelimeyi gün içinde sık sık tekrariadığınızda özgüveninizi
    kısa sürede kazanacaksınız.

    *(4) 'Evet' diyenler*

    Siz, adeta iyilik meleğisiniz, Çevrenizdekiler S. O, S verdiklerinde hiçbir
    zaman 'hayır' diyemiyorsunuz. Bunun altında yatan neden ise kendinizi sadece
    yararlı bir şeyler yaptığınızda önemseneceğinizi düşünüyor olmanız.

    Çözüm: Artık önemli olmadığını düşündüğünüz yardım isteklerini reddetmeye
    başlayın. Ayrıca sadece başkalarına değil, kendinize de zaman ayırın.

    Anti - Stres önerisi: Müzik dinleyin, okuyun, yürüyüş yapın veya dans edin.
    Bu sırada sizi hiç kimsenin rahatsız etmesine izin vermeyip. Günün sadece 1
    saatini bile kendinize ayırdığınızda huzuru bulacaksınız.

    *(5) Öfke mahkumları*

    Kontrol mekanizmasını kullanmak size göre değil. Sizinle kimse uğraşmasa
    bile sık sık kendinizle yüzleşme ihtiyacı hissediyorsunuz. Bunun altında
    yatan neden ise başarısız olma korkunuz. Dolayısıyla hafif bir güçsüzlük
    belirtisinde yenilgiye uğrayacağınızı düşünüyorsunuz.

    Çözüm: Rahatlayın! Kendinizi daima haklı görme isteğinden vazgeçin artık.

    Anti - Stres önerisi: Kendinize stres topu alın. Bu top sayesinde tüm
    kızgınlığınız kendiliğinden geçecek. Veya sık sık havaya yumruk atmaya ne
    dersiniz? Bu yumruklar sayesinde öfkenizi boşaltıp, gevşeyeceğinizden hiç
    kuşkumuz yok!

    *(6) Dikkatli olanlar*

    'Bunu nasıl olsa başaramam!' Bu cümle duygularınıza adeta tercüman oluyor,
    değil mi? Pozitif bir şeyler düşündüğünüzde (çok nadir de olsa!), negatif
    bir noktasını bulmakta gecikmiyorsunuz. Çünkü kendinizi gereğinden fazla
    eleştiriyor, planlarınızın boşa çıkacağını düşünüyorsunuz.

    Çözüm: Hataların, dünyanın sonu olmadığını farkedin artık. Ayrıca, size
    yöneltilen iltifatları; 'eğer' veya 'ancak' gibi kelimeler sartetmeden kabul
    edin.

    Anti - Stres önerisi: Gökyüzünü sembolik olarak yakalayın. Bunun için ayakta
    durun ve sanki gökyüzünü yakalamak istiyormuş gibi ellerinizi başınızın
    üzerinde uzatın.
     
  2. 1 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : ask_gulu
  3. emcan01

    emcan01 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.662
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    148
    *(2) Kötümserler*

    Siz bardağın yarısını dolu değil, boş görüyorsunuz. Dolayısıyla küçük
    problemleri gözünüzde büyütüyor, adeta bir felaket olarak algılıyorsunuz.
    Bunun nedeni, sürekli pesimist bakış açınız nedeniyle kötülükleri
    kendinizden uzaklaştırma isteğiniz.

    Çözüm: Problemlerin kabusa dönüşmesinin, gözardı edilebilecek kadar çok
    düşük bir ihtimal olduğunu sık sık kendinize tekrarlayın. Ve olabilecek
    sorunlara değil, gerçekleşmiş olanlara odaklanın.

    Anti - Stres önerisi: Hayatı o kadar da ciddiye almayın, Örneğin; neşeli bir
    film sakinleşmenize yardımcı olabilir. Stresten kurtulmanız için size ayrıca
    küçük bir meditasyon önerimiz var. Bunun için rahat bir yere oturduktan
    sonra düzenli olarak derin derin nefes alın ve verin. Bu sırada istediğiniz
    bir sayıya ya da kelimeye konsantre olun.


    hep madalyonun öbür yüzünede bakarım
     
  4. 1 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : ask_gulu
  5. cranky

    cranky Aktif Üye Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    742
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    valla hiçbirsi beni tam karlşılamıyor.büyük hedefler biraz yakın ama.
     
  6. 25 Kasım 2009
    Konu Sahibi : ask_gulu
  7. olgu35

    olgu35 ölümden başkası yalan Pro Üye

    Katılım:
    11 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    3.424
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    148
    *(2) Kötümserler*:kedi:
     
  8. 26 Kasım 2009
    Konu Sahibi : ask_gulu
  9. Cahil Peri

    Cahil Peri Aktif Üye Üye

    Katılım:
    19 Mart 2007
    Mesajlar:
    142
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    2 3 4 hepsi var bende
     
    Son düzenleme: 27 Kasım 2009