Stresle Mücadele Yolları

Konusu 'Psikoloji - Ruh Sağlığı ve Hastalıkları' forumundadır ve moondance tarafından 25 Eylül 2006 başlatılmıştır.

    25 Eylül 2006
    Konu Sahibi : moondance
  1. moondance

    moondance kuzucuklarım Üye

    Katılım:
    22 Eylül 2006
    Mesajlar:
    319
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    1. Gevşeme Egzersizlerinin Uygulanması : Bu egzersizleri size önerildiği şekilde her gün kendi kendinize uygulayın ve mümkün olduğu kadar günlük yaşantınızda kullanmaya çalışın. Daima gevşek bir pozisyonda oturmaya, yürümeye, konuşmaya iş yapmaya gayret edin. Siz gevşedikçe yaptığınız işte daha başarılı olduğunuzu, daha az hata yaptığınızı ve daha az yorularak daha az efor sarfettiğinizi göreceksiniz. Bunun yanı sıra kendinize her gün ara ara gevşeme molaları vermeyi adet haline getirin ve vücudunuzu kontrol ederek mümkün olduğu kadar gevşetin.
    2. Bekleyin, Düşünün ve Yavaşça İlerleyin : Yaşam temponuzu yavaşlatın. Bir işe başlamadan önce durup bekleyin, nasıl yapacağınızı düşünün ve yapacağınız işte yavaşça ilerleyin. Lüzumsuz hız vücudunuzun fazla enerji tüketmesine ve gereksiz yere enerji harcamasına yol açacaktır. Yapmanız gereken diğer işlere enerjiniz kalmayacaktır.

    3. Geleceği Planlayın Sizi strese sokacak durumları önceden belirleyin ve bu gibi durumlarla nasıl baş edebileceğinizi kendinizi nasıl gevşetebileceğinizi planlayın. Geçmişteki deneyimlerinizi, stresle stresle mücadele yollarınızı geleceği planlamakta kullanın. Geçmişteki yanlış düşünce, tutum ve davranışlarınızı belirleyip onlardan kurtulun. Başarısızlıklarınızdan neyi yanlış yaptığınızı bulun ve gelecek defa aynı hatayı yapmamaya gayret edin. Öncelikle, kolay durumlarla nasıl baş edeceğinizi planlayın. Elde edeceğiniz başarı gelecekteki güç durumların üstesinden gelebilmeniz için size güven kazandıracaktır. Başarılarınızı inceleyin, aynı yöntemleri tekrar kullanmayı planlayın. Çevrenizdeki kişilerin bu gibi durumlarla nasıl başettiklerini gözleyin ve onların yollarından yararlanın. Ne söyliyeceğinizi ve ne yapacağınızı önceden planlayın, acele etmeyin, unutkanlığınızın azaldığını göreceksiniz.

    4. Olumlu düşünüp iyimser olmaya çalışın Kaygılanacağınızı düşünerek hastalık belirtilerini beklemeyi bırakın. Bu tür düşünceleri kafanızdan uzaklaştırıp gevşemeyi ve rahatlamayı düşünerek zihninizi dinlendirin. Farkettiğiniz her yanlış tutum ya da elde ettiğiniz her küçük başarı doğru yolda atılmış büyük bir adımdır Bu egzersizleri size önerildiği şekilde her gün kendi kendinize uygulayın ve mümkün olduğu kadar günlük yaşantınızda kullanmaya çalışın. Daima gevşek bir pozisyonda oturmaya, yürümeye, konuşmaya iş yapmaya gayret göstermelisiniz
     
  2. 5 Eylül 2011
    Konu Sahibi : moondance
  3. azbuz

    azbuz Amalar var ! Üye

    Katılım:
    17 Aralık 2010
    Mesajlar:
    646
    Beğenildi:
    5
    Ödül Puanları:
    41
    sitresi düşünmüyorsun zaten o seni buluyor..Çünkü o her an her yerde çitlembik gibi anlıycağınız.Kah apartımanda kah otobüste kah markette kah iş yerinde böyle ciii yapıyor..Peki her zaman mücadele edebiliyor muyuz hayır çünkü sitres bizim müdürümüz olabileyor kah kocamız kah kardeşimiz olabiliyor.Atsan atılmıyor satsan satılmıyor..Peki napalım kendimizi mi yiyelim tabiki hayır!Öncelikle tepki vermeyi öğrenin içinizde tuttukça birikir.Ama bunu bağıra çağıra tartışarak değilde rahat bi şekilde gösterin.Ne kadar rahat olursanız çevreniz size o kadar saygı gösterir.Sinirlenmeyin arkadaşlar keskin sirke küpüne zarar.

    Ve insanları gözünüzde büyütmeyin onlar bi çok günahı olan hatalı canlılar hiç biri,sandıklarınız da dahil mükemmel değil..Sizin görmediğiniz ne marifetleri var..Böyle düşünürseniz zaten olay gözünüzde büyümeyecek içinizden her şeye gülün farklı bakmayı öğrenin ama bazen de ortamlara uyun bu da gerekli..Mesela sitres kaynağı sizden daha iri olabilir beyle heybetli bir şey kalabalık bir sitres kaynağı da olabilir aman tikkat! [​IMG]