Sucuklu Domatesli Makarna

Konusu 'Makarnalar' forumundadır ve yazer tarafından 3 Eylül 2009 başlatılmıştır.

    3 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  1. yazer

    yazer nebiçimde bildim herşeyi Üye

    Katılım:
    25 Haziran 2009
    Mesajlar:
    410
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    bu malzemelri birlşetirdiğiniz de .
    fırında enfes bir sucuklu domatesli makarnanın olacak. üzerindeki beşamal sos makarnanın ben böreğim artisliğine katkısıdır. bu görüntüyü kesinlikle görmek için bu leziz tarif denenesidir :KK70:
    dün sahurda annemlere yapmıştım bileydim fotosunu çekerdim :KK70:

    domatesleri rendeleyin yada rondodan çekin.
    sucuklarınızı halka halka doğrayın sonra onlarıda ikiye bölün.
    baharatlarınızı tezgahın üzerine çıkarın işiniz kolaylaşsın ..

    bir paket makarna (evde hangisi varsa olur ama yeni alcaksan çubuk makarna enfes olur)
    150-200 gram sucuk
    (e sen çok sucuklu seviyosan çok koy az sucuğum var diyosan az koy herşey senin istediğin gibi olsun sıkma canını :KK70: )
    4-5 orta boy domates
    bir subardağı rendelenmiş kaşar peyniri (sen yine ben daha çok severim dersen fazla koyabilirsin)
    tereyağ
    fesleğen
    kekik
    kırmızı biber
    karabiber
    tuz.
    beşamal sos içünde
    3 yk tereyağ
    3 yk un
    2 subardağı süt
    bi çimdik tuz

    arkadaşlar makarnayı bir güzel haşlayın.(haşlarken suya sıvıyağ ve tuz atmayı unutmayın)
    makarnanız haşlanırken beşamale başlayalım
    3 yk tereyağını tavaya koyalım (arkadaşlar tereyağ eridikten sonra hemen kararabildiği için azıcık içine sıvıyağ koyalım)
    yağ eriyince unu ilave edelim iyce kavurun unun kokusu gitsin çok koyu kahverengi olmayacak kadar kavurduktan sonra (eğerki un böle cıvık hala bir kaşık daha unu yedirebileceğinizi düşünüyorsanız bir kaşık daha ekleyin kavurmaya devam)
    2 bardak sütünüzü boşaltın boşaltırkende hızlı hızlı karıştırın
    sürekli bırakmadan hızlı hızlı karıştırmaya devam ..
    öbek öbek şişince sosun altını kapayın..
    arkadaşlar süzülen makarnanızı bir leğene alın kekik fesleğen tuz kırmızı ve kara biberle şenlendirin yani harmanlayın
    borcamı yada fırın tepsinizi yağlayın..
    makarnada birazını tabana serin..
    üzerine sucuk üzerine domatesi serin, kaşar peynirin de yarısından çoğunu serin..
    kalan makarnayıda bu serdiğiniz karşımın üstüne serin..
    en üste de başemal sosu serin .. beşam sos sürülmekte sizi zorlayabilir zira makarnaşar tane tane olduğundan kayabilirler..
    tepsiye dizme işlemi bittiğinde beşamalin üstünden kaşarı kırmızı biberi ve kara biberi serpin
    öncesen 200 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin
    bu beşamalin üstü nar gibi kızardığında alın..

    arkadaşlar çok leziz keyifli bir yemektir daha dün yaptım ama tarif vermek aklımda yokidi fotografını çekmedim ama ilk yapışımda çekip buraya koyıcam fotosunu..
    eğer denerseniz afiyetle tüketiniz ..
     
    Son düzenleme: 3 Eylül 2009
  2. 3 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  3. y3s3min

    y3s3min Hayal Dünyası... Üye

    Katılım:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.398
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    yarın iftara yapmam lazım canım istedi nedenseopuyorumnanaktantşkler
     
  4. 3 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  5. yazer

    yazer nebiçimde bildim herşeyi Üye

    Katılım:
    25 Haziran 2009
    Mesajlar:
    410
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    afiyet olsun cağnım inşallah memnun kalırsın yerimseniben
     
  6. 3 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  7. y3s3min

    y3s3min Hayal Dünyası... Üye

    Katılım:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.398
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    gözümün önünde canlandıda kalıcam gibihihoyyyt
     
  8. 3 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  9. cicekcik

    cicekcik 02.08.10 Üye

    Katılım:
    23 Ocak 2009
    Mesajlar:
    6.802
    Beğenildi:
    13
    Ödül Puanları:
    146
    oof yaa süper bişey olur buuu kocişim çok sever sucuğu akşama yapammm ben bunuuuuuu
    ellerine sağlık tatlım yaaa
     
  10. 4 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  11. yazer

    yazer nebiçimde bildim herşeyi Üye

    Katılım:
    25 Haziran 2009
    Mesajlar:
    410
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    afiyet olsun cağnım zemuszemus
     
  12. 4 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  13. y3s3min

    y3s3min Hayal Dünyası... Üye

    Katılım:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.398
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    dün iftara yaptım çok güzel oldu eşimde ayrıcaçok beğendi zaten ellerine sağlık :)
     
  14. 4 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  15. melekberke

    melekberke Serseri aşığım..... Üye

    Katılım:
    15 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.347
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    Makarnacı ailesi olaraktan bu tarifi de ekledim.
    Elinize sağlık...
     
  16. 5 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  17. yazer

    yazer nebiçimde bildim herşeyi Üye

    Katılım:
    25 Haziran 2009
    Mesajlar:
    410
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    ay çok sevindim cağnım opuyorumnanaktan
     
  18. 5 Eylül 2009
    Konu Sahibi : yazer
  19. EU3

    EU3 Guest

    keske resimde koysaydiniz o zaman daha cok fikir edinilebiliyor