Tapu Işlemleri

Konusu 'Hukuk Köşesi' forumundadır ve Adivar tarafından 12 Aralık 2007 başlatılmıştır.

    12 Aralık 2007
    Konu Sahibi : Adivar
  1. Adivar

    Adivar Popüler Üye Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    6.280
    Beğenildi:
    43
    Ödül Puanları:
    148
    TAPU İŞLEMLERİ
    İşlemlerde İbrazı Gerekli Belgeler :
    İşlemin gerektirdiği diğer belgelerin yanında , tapu sicil müdürlüğüne genelde aşağıdaki belgelerin , işlem sırasında ibrazı gerekmektedir.
    a) Varsa tapu senedi
    b) Fotoğraflı nüfus hüviyeti cüzdanı veya pasaport.
    c) Temsil halinde , temsile ilişkin belge ,
    d) En geç 6 ay önceden çekilmiş 6x4 ebadında vesikalık fotoğraf.
    e) Taşınmaz satışı , ipotek tesisi ve cins tashihlerinden vergi sicil no’ sunu gösteren belge (tahakkuk fişi vergi kartı gb.)
    f) Mesken nitelikli taşınmazlarda zorunlu deprem sigortası(kat irtifakları hariç)
    h) Vatandaşlık numarası
    İzlenecek Yol :
    Tapu işlemlerinde genelde şu yol izlenmektedir :
    a İlgilisinin gerekli belgelerle birlikte tapu sicil müdürlüğüne müracaatı.
    b) Başvuru fişi tanzim edilip , tapu harçlarının müdürlükçe tahakkuk edilip tahsil ettirilmesi.
    c) Akitsiz işlemlerde tescil veya terkin istem belgesi , akitli işlemlerde resmi senet tanzim edilerek ilgililere okutulmak veya yetkililerce okunmak suretiyle imzaların alınması.
    d) Düzenlenen belgelerin (tapu senedi , ipotek belgesi gb. ) tasdik edilerek ilgiliye verilmesi.
    Tapu Sicil Müdürlüğünün Bölgesi Dışındaki Taşınmazların Tapu İşlemlerinin Yapabilmesi
    Ayrı tapu sicil müdürlüklerinin yetki alanında bulunan taşınmaz malların müşterek ipotek , taksim , trampa , işlemleri sadece bir tapu sicil müdürlüğünde yetki alınarak yapılabilmektedir.
    Bu husus tüm tapu işlemleri için değil , sadece yukarıda yazılan işlemler için söz konusudur. Bu durumda : ilgilerin işlemi yapılmasını istedikleri tapu sicil müdürlüğüne müracaat ederek , taşınmazlara ait bilgi ve işleme ait belgeleri ibraz etmeleri gerekecektir.