Tatlı İsteğinizi Önleyen 10 Meyve

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve suri tarafından 6 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

    6 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : suri
  1. suri

    suri peri Üye

    Katılım:
    23 Aralık 2007
    Mesajlar:
    397
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    [​IMG]

    Tatlı hayatımızın vazgeçilmez besinlerinden biri. Peki aslında çok zararlı bu
    alışkanlıktan kurtulup krizi meyvelerle nasıl önleriz?

    Anneniz size küçükken çok fazla meyve yemeniz için tembihlemiştir. Sizin
    sağlıklı olmanız için sizden daha fazla çaba göstermiştir, meyveler kolesterol
    içermezler, yapılarında kalbiniz için iyi bir kaynak olan lifler içerirler and
    kimyasal yapılarında kanser olmanızı engelliyecek maddeler vardır ve 2. şekil
    diyabetleri ve kilo vermenizde size destek olurlar. Kavununuzun içine biraz
    greyfurt ve çilek ilave edin ve tartıdaki sola doğru olan değişimi izleyin.


    Kilo verdiren meyveler

    Herkes kendilerini memnun edecek kilo verme planları, memnun edici bir
    tokluk ve kalorilerin yok olmasını ister. Hile ise enerji yoğunluğu düşük olan
    besinler seçmekten geçiyor veya yiyeceğin gram ağırlığı başına düşen
    kalorinin az olduğu yiyecekler. Yüksek su ve lif içeren besinler, düşük enerji
    yoğunluğu, daha fazlası siz kalorilerinizi ve kilolarınızı verirken bunlar sizin
    kendinizi tok hissetmenizi sağlar.

    Birinci en iyi yol vücudunuzu düşük enerjili besinlerle doldurmak ve bunun
    için en iyi besin kaynağı meyvelerdir. Fakat herhangi bir meyve değil.
    Konserve meyveler yüksek şurup içerirler ve konserve meyveler hafif bir
    şurubun iki katı kadar enerji içerirler. Kurutulmuş meyvede taze meyveden 4
    kat daha fazla enerji vardır, çünkü içindeki su tamamen kurumuştur. En iyi
    seçim taze olanlardır. Bütün besinler kalori olarak çok düşüktür sizi tok ve
    memnun hissettirirler. Kilo vermeniz için en iyi meyveler greyfurt, kavun,
    karpuz, yaban mersini, çilek, dut, papaya ve şeftalidir.

    Daha fazla meyve tüketmeniz için 10 hile

    Kadınlar gün başında kesinlikle birazda olsa meyve yemeliler bu onlar fiziksel
    aktivitelerini artırır. İşte size yararlı birkaç öneri... Bunların sonucunda
    istediğiniz kiloyu verebilirsiniz.

    1) Cheesecake diğer besinlerin hepsine tercih ederiz, fakat biz dürüst bir
    uzlaşmaya çalışıyoruz. Bu nedenle tatlı yerine meyve salatasını tercih
    etmelisiniz.

    2) Gün boyunca elma dilimleriyle ziyafet çekin ve sizin tatlı olan şeylere karşı
    olan düşkünlüğünüzü bastırmak için elmayı kasadan geçirin.

    3) Gece yarısı dondurma özlemleriniz diyetinizi yok eder mi? Donmuş
    üzümleri deneyin. Tatlı lezzetli ve soğuk üzüm sizin dondurmaya olan
    iştahınızı size unutturacaktır.

    4) Fast-food restoranlarında tatlılar yerine meyve kupasını deneyin..

    5) Şekerli çörekler ya da tatlı küçük ekmeklere alışkın olabilirsiniz. Bunun
    yerine sabahları donmuş meyveler ve yoğurt iyi bir seçenek olabilir.

    6) Eğer genellikle öğle yemeğinde cips ve sandviç yiyorsanız, greyfurtu
    deneyin. Sabah işe gitmeden önce çantanıza bir greyfurt atın.

    7) Sabah kahvaltıda yediğiniz yulaf ezmesinin içine biraz soğuk meyve
    parçaları ilave edin..

    8) Lezzetli bir ziyafet tabağını parçalamak ve onu bir meyve çölü haline
    getirmek ister misiniz? Çilekleri frambuazlarla karıştırıp birde üstüne biraz
    yaban mersini dilimleyin.

    Şurupla zirveye doğru: Yarım bardak suyu kaynatın ve içine 2 yemek kaşığı
    seker ilave edin. Soğutup meyve tabağınızın üstüne dökün.

    9) Çerezler diyetimizin en büyük düşmanı, yüksek kalori ve yağlarla
    doludurlar. Yeni bir lezzetle dostlarınızı şaşırtın, yeni çerezleriniz artık renkli
    ve düşük kalorili meyveler. Aklınıza gelen bütün meyveleri bir tabağa
    dilimleyin unutmayı limitiniz gökyüzü! Ve size bir tavsiye, muzlarınızın ve
    armutlarınızın kararmasını istemiyorsanız üzerlerine biraz limon sıkın..

    10) Mutfağınızda kesinlikle bir kase meyve bulundurun. Eğer görünürde
    meyveler olursa eliniz ilk olarak onlara gidecektir.06.07.2009


    Mynet haber.com diyet ve sağlıklı beslenme sitesinden alıntı