tek erken menopozlu olan benim herhalde...

Konusu 'Jinekoloji / Kadın Hastalıkları' forumundadır ve helenic tarafından 23 Şubat 2010 başlatılmıştır.

    23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  1. helenic

    helenic Guest

    Öncelikle herkese merhabalar, ben yeni üyeyim. Forumlardan baktığım kadarıyla sanırım benim sorunum başka hiç kimsede yok-aman olmasında! Olanlarda galiba en azından benim yaşlarımda değil,ve en azından bir tane çocukları var.

    Ben 24 yaşındayım. Hatta 23 desek belki daha doğru...Son 1 senedir erken menopoz tanısıyla uğraşıyorum. Gerçi kim bilir hangi yaşımda girdim...Adet düzensizliği diye gittim,daha ergenlikten çıkar çıkmaz menopoz olduğumu öğrendim. Bende sizinle paylaşmak istedim.

    Üstelik geçen haftaki muayeneden sonrada,hiç yumurta kalmadığını,yumurtalarımın çatlamadığını,yani kısaca hiçbir zaman anne olamayacağımı öğrendim :sinifsinif:

    Çocuksuzluk bir yana,daha bu yaşta bana verdiği sıkıntılar,fiziksel ve psikolojik değişimler gerçekten katlanılabilir durumda değil...İlaç sayesinde yapay yoldan regl oluyorum,ki maksat kemik yapım korunsun. Tabi ilacında yan etkisi var,yani yukarı tükürseniz bıyık aşağıya tükürseniz sakal...47 yaşıma kadar bu ilacı kullanacakmışım. Gerisini düşünün artık...

    Bende belki benim gibi bu sorunu bu kadar erken yaşta yaşayan vardır diye bu topiği açtım...
    Aslında daha öyle şeyler yazmak istiyorumki,tüm bilgilerimi paylaşmak istiyorum...

    neyse,cevaplar geldikçe paylaşırım herhalde... herkese güzel ve sağlıklı bir gün diliyorum...Sevgilerimle :a015:
     
  2. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  3. yusufburcu

    yusufburcu BEBEĞİME VE KOCAMA AŞIĞIM Üye

    Katılım:
    21 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1.517
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    ayyy canım benim geçmiş olsun tüp bebek falan olmazmıymış peki
    nasıl anladın belirtileri neler bu erken menapozun canım benimde adet düzensizliği var korktum şimdi son 3 aydır böyle
     
  4. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  5. helenic

    helenic Guest

    teşekkür ederim canım...
    Malesef tüp bebek olayıda imkansız.Çünkü biliyorsunuz ki tüp bebek için yumurta ve sperm gerekiyor...Yumurtam olmadığı için böyle bir imkanda yok :KK43:

    Sana şiddetle önerim,asla ve asla bu tür sorunların varsa sakın doktora gitme işini erteleme. Benim hatam şu oldu,baktım çevremdeki arkadaşlarımın hemen hemen hepsi düzensiz regl oluyordu,her seferinde normal herhalde diyip durdum.Her regl dönemim geciktiğinde psikolojiktir,sınav zamanı stresliyim ondandır falandır filandır diye erteliyordum...

    Nerden aklıma gelebilirdi ki böyle birşey.Artık en ufak birşeyde doktora gitcem aman başka birşey çıkmasın diye altından...Sağlık bu sonuçta,ertelenmeye ve boşlamaya gelmiyormuş;yeni anladım. Kim bilir,zamanında gitseydim belki belki birşeylerim için avantajım olabilirdi...

    Neyse,allah başka hastalık vermesin,geçen hafta nasıl bir psikolojideydim anlatamam. :1no2:Ama sevdiğim kişiden hiç çocuk sahibi olamama düşüncesi beni çok üzüyor :KK43:(
     
  6. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  7. scheker

    scheker herseyin hayirlisi... Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2009
    Mesajlar:
    3.226
    Beğenildi:
    143
    Ödül Puanları:
    163
    cok gecmis olsun canim allah beterinden korusun tek belirtisi adet düzensizligiymiymis ne kadar araliklarla adet görüyordun?
     
  8. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  9. helenic

    helenic Guest

    Çok teşekkür ederim scheker...aslında adet görme periodlarım gayet normaldi...ama gecikmeli olarak oluyordu,işin tuhafı zamanında olduğuda oluyordu...Ta ki 2 ay olmadım,sonra oldum,sonra yine 2 ay olmadım,baktım 3 ay geçti sonra zaten koştur koştur dr.a gittim...

    bence herkesin illa bir sorunu olmadan mutlaka kontrole gitmesi gerekiyor...Ne zaman ne çıkacağı belli olmuyor şekil A BEN.deki göründüğü gibi bilmiyorumkismile
     
  10. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  11. KucukBocuk

    KucukBocuk mucizeler benimle olacak! Pro Üye

    Katılım:
    11 Nisan 2008
    Mesajlar:
    9.630
    Beğenildi:
    15
    Ödül Puanları:
    146
    canım çok geçmiş olsun öncelikle... ben sanki daha önce gazetede okumuştum böyle bir rahatsızlık ama yabancı bir ülkedeydi ve 30 yaşlarında bir bayandı...

    eminim araştırmışsındır ama birkaç doktorla daha görüşmeyi düşündün mü ?
     
  12. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  13. scheker

    scheker herseyin hayirlisi... Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2009
    Mesajlar:
    3.226
    Beğenildi:
    143
    Ödül Puanları:
    163
    peki canim hicmi caresi yok 24 yasindasin baska doktorlarada basvurdunmu?
     
  14. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  15. esdiva

    esdiva Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Ekim 2009
    Mesajlar:
    44
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    bu konuyla ilgili topik menopoz başlığında var ama pek bi kimse takip etmiyor yani edenlerde yüksek fsh topiğinde genelde bende erken menopozmuşum cyclo ile adet oluyorum ve 2002 den beri bu ilacı kullanıyorum benim son 3 ay öncesine hep pco demişlerdi ve 17 eylülden sonra ilacı kullanmadım doktora gittim ve erken men teşhisi kondu fsh 97 olmuş soğan kürü yaptım adet olmadım ve cyclo karaciğerimi yormuş karaciğer yağlanması olmuş şimdi lavanta kürü yapıyorum sonrada aslan pençesi ile cycloy devam çünkü adet olamıyorum ve acayip kilo aldım.

    birde çocuk işi allaha kalmış 200 fsh ile çocuklu aile var ama doktorun dediğine göre onların hiç biri kendi çocukları değil genelde donasyon yaptırmışlar..yazdıklarım biraz saçma oldu ya neyse
     
  16. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  17. pptya87

    pptya87 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    18 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    4.033
    Beğenildi:
    268
    Ödül Puanları:
    153
    öncelikle tabiki çok geçmiş olsun ve allah yardımcın olsun ben bu sorunu 13 yaşındayken yaşadım 12 yaşında adet oldum 13 yaşında bitti 1 senede öyle bekledim 14 yaşımda doktora gittim 18 yaşıma kadar git gel git gel bıktım ve 4 yıl boyunca yapılan testler sonucu menopoz dendi çok komik bi durum dimi birçok ilaç kullandım kemik taraması falan yapıldı derken 20 yaşımda evlendim eşime çocuğumuz olmayacak ona göre dedim allah razı olsun beni bırakmadı ve ben evlendikten 1 ay sonra adet gördüm inanmak hiç istemedim 3 gün adet oldum hemen doktora gittim evet adet görüyorsun dedi 1 sene boyunca hiç korunmadım gebe kalamadım tabi madem adet görüyorum ve 28 günde bir o zaman gideyim bebek için tedavi olayım dedim başka bi hastaneye başka bir doktora gittim eskilerden hiç bahsetmedim eşimde bi problem olmadığı kanıtlandı yumurtalıklarım çalışıyor yumurtluyorum rahim çok iyi kan testleri çok iyi sadece tte yüksek oda gebe kalmaya engel değil dedi doktorum bi hsg kaldı eğer o da iyi çıkarsa %100 sağlıklı bir kadınım demektir.
    ve doktorum bana şuana kadar ne sende nede eşinde bir problem bulamadık emin olki bebeğine çok kısa bir süre sonra kavuşcaksın dedi.
    valla çok şaşkınım ben 20 yaşında ergenliğe girdim diyorum kendi kendime ve o kadar düzenli ki inan yumurtladığımı kendim bile anlıyorum akıntımdan son bi kere daha usg çekilcek ve birde hsg eğer onlarda temiz çıkarsa sebepsiz inferfilite diyecekler.
    bu arada 3 yıldır adet oluyorum 23 oldum ama tabiki gögüsler küçük boy kısa ve en kötüsüde yüzümde tüylenmeye sebep oldu bu geç yaşanan ergenlik allahtan ümit kesilmez inş senin içinde böyle olur allah yardımcın olsun canım....
     
  18. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : helenic
  19. helenic

    helenic Guest


    Öncelikle sizede geçmiş olsun..Bende aynen cyclo kullanıyorum,onun öncesinde climen vermişti dr,fazla ağır gelince cylo.ya döndü.Bu soğan kürü olayını bende duydum,ama olmayan bir yumurtayı var edemez diye düşünüorum..Hani yumurtalık çatlayıp yumurta üretirse,evet faydası varsa etki etmesi muhtemel..ama menopoz demek,yumurtaların çatlamayıp yumurta üretememesi demek...Haliyle olmayan yumurtaya ne gibi bi etki yaparki :bbo: Gerçi onuda deneyeceğim.
    Ve sizinde belirttiğiniz gibi,sadece donasyon yoluyla hamile kalınıyor senağlama tabi o da benim hiçbir genetik özelliklerimi almamış oluyor,açıkcası bu olaya sıcak bakmayanlardanım bende...

    Acaba sizin yaşınız kaç,kaç yaşınızda menopoz oldunuz,benim kadar erkenmiydi? Birde cylo sizde tüylenme ve küçük benler yaptımı kolunuzda omuzunuzda falan??Ay bende oldu bunlar çok sinir oluyorum...Bu ilaçları kullansak bir türlü kullanmasak bi türlü...kafamçokkarıştı