Televizyon obezite riskini arttırıyor

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve anne-10 tarafından 23 Ekim 2007 başlatılmıştır.

    23 Ekim 2007
    Konu Sahibi : anne-10
  1. anne-10

    anne-10 eşim ve oğullarıma aşığım Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.111
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    Çankaya Belediyesi Yaz Spor Okulu Öğrencileri arasında yapılan araştırmada öğrencilerin televizyon karşısında çok vakit geçirdikleri ve bu durumun sağlıksız beslenmeyi tetiklediği ortaya çıktı. (ANKA) - Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğretim elemanları ve öğrencileri tarafından Çankaya Belediyesi Yaz Spor Okullarına kayıtlı 489 öğrenci üzerinde yapılan araştırma dikkat çekici sonuçlar ortaya çıkardı. 7-14 yaş arası öğrencilerin genel sağlık durumları, fiziksel aktivite düzeyleri, beslenme alışkanlıkları ve besin tüketim düzeylerini saptamak amacıyla yapılan saha çalışmasında çocukların büyüme ve gelişimleri için gerekli olan vitamin ve minareleri yeteri kadar almadıkları saptandı. Öğrencilerin vücut ağırlığı ve boy uzunluğu değerlendirilmesi sonucunda zayıf çıkan öğrencilerin oranı yüzde 7 çıktı. Bunun nedeni olarak dengesiz ve yanlış beslenme ve fiziksel aktivite düzeylerinin fazla olması gösterildi. Buna karşın şişmanlık riski taşıyan ve şişman olan öğrencilerin zayıf çıkanların oranından yaklaşık olarak yüzde 26 daha fazla olduğu tespit edildi. Bunun nedenleri de, çocukların TV karşısında fazla vakit geçirmeleri ve bu sırada yağ içeriği yüksek olan besinler tüketmeleri ile ana öğünleri atlamaları olarak saptandı. Ayrıca çocukların besin seçiminde görsel medyada yer alan yiyecek-içecek reklamlarından etkilendikleri, araştırmada yer alan bir diğer bulgu oldu.
    Öğretim üyeleri, yaptıkları bu araştırmada ortaya çıkan sonuçlar karşısında anne-baba ve öğretmenlerin yeterli ve dengeli beslenme konusunda çok daha dikkatli olmalarını istediler. Ayrıca reklamlarda sağlıklı ve yararlı besinlerin tanıtımına daha fazla özen gösterilmesi ve zararlı besinlerin reklamlarına sınırlama getirilmesi istendi.