Tiroit bezleri yavaş çalışanlar ne yapmalıyız...??

Konusu 'Endokrinoloji' forumundadır ve esrarr tarafından 31 Ocak 2010 başlatılmıştır.

    31 Ocak 2010
    Konu Sahibi : esrarr
  1. esrarr

    esrarr Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2009
    Mesajlar:
    45
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Selam arkadaşlar... Ben bundan 6 ya da 7 ay önce İstinye de diyetisyene gitmiştim. Biliyorsunuz öncesinde tahlil yapıldı,benim tahlillerimde tiroit bezlerimin yavaş çalıştığı,metabolizmamın yavaş çalıştığı söylendi ayrıca nodüler guatr (soğuk) olduğu söylendi.Diyet vermediler,ilaç verdiler hormon düzenleyici,daha sonra dozunu yükselttiler...Sonra bi ara İst. dışına çıktım 4 ay kadar.Orda da bu konuda uzman doktor yoktu tahlil yaptırdım ama ilaca ister devam et ister bırak dedi bende bıraktım. Şimdi iyi bir endokrinoloji ve met. uzmanına gitmek istiyorum. Bu arada İsitnye de ki dahiliyeci 1 sene içinde geçmezse ameliyat dedi. Ben tedavimi yarım bıraktım.Şimdi ne yapmalıyım sizce? Kilo alımımda bundanmış ve ben sürekli şişiyorum çok mutsuzum yardım ediinn...Diyelim ki tedavi oldum bundan sonra herşey normale döner mi arkadaşlar...??
     
  2. 22 Şubat 2010
    Konu Sahibi : esrarr
  3. diidemm

    diidemm Aktif Üye Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2010
    Mesajlar:
    7
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    selam benm ananemdede aşırı fazla çalışmasından kaynaklanan graves hastalığı meydna geldi gözleri yuvalarından fırlıyacakmış gibiacayip korkunç görünüyor artı bi deri bi kemik kaldı allah kimsenin başına vermesin sennki tam tersiymiş troid hastalarının yaklaşık tedavi süreci 2 yıl kadarmış tedavi yarıda kesilmemeli tekrardan ortaya çıkma durumu varmış ama tedavini yarıda kesmen hiç iyi olmamış tekrardan iyi bir uzmana başvur..iyi araştır bir doktorda kalma çok da morelini bozma tedavini gördükten sonra zaten fazla kilolarını verirsin bir çok insan var tedavisi olmayan hastalıklarla boğuşuyorlar onları düşün.. allah şifa versin mutlu günler
     
  4. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : esrarr
  5. sonsen

    sonsen Aktif Üye Üye

    Katılım:
    29 Nisan 2008
    Mesajlar:
    60
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    bende senin gibi diyetisyene gidip sonrada troitlerimin yavaş çalıştığını öğrendim 8 yıl oldu ilaç kullanıyorum kilo vermekte çok zorlanıyorum bu hastalığın bi tedavisi yok ilaç kullanmak zorundayız ve zayıflamak çok zor oluyor.
     
  6. 10 Mart 2010
    Konu Sahibi : esrarr
  7. Katrece

    Katrece cumaya hedef:max 51.8 Üye

    Katılım:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    904
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    bence doktorunuza görünmeden bırakmamalıydınız. cünkü kullandıgınız tiroit hapı hormonlarınızı düzenliyor ve nerdeyse hiç çalısmayan metobolizmanızı çalıstırıyordu. simdi hapı bıraktıgınız için kilo vermeniz de duraksar. zaten bi çok kisi bu hapı ömür boyu kullanıyormus.söyle bir iki yıl olmadan bırakılacagını sanmıyorum.
     
    Son düzenleme: 11 Mart 2010
  8. 25 Mart 2010
    Konu Sahibi : esrarr
  9. Mxixsra

    Mxixsra Paşa nın annesi Üye

    Katılım:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    12.060
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    196
    Ben de aynı hastalığa sahibim.
    Ömür boyunca ilaç kullanmak zorundayız ne yazık ki başka bir çözümü yok.
     
  10. 22 Mayıs 2010
    Konu Sahibi : esrarr
  11. chEErybeRRy

    chEErybeRRy Aktif Üye Üye

    Katılım:
    19 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    benim buldugum bir dr var özel levent hastanesinde mehmet uludag süper bir dr muşş geçmiş olsun
     
  12. 30 Haziran 2010
    Konu Sahibi : esrarr
  13. aysen_34

    aysen_34 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    13.639
    Beğenildi:
    25
    Ödül Puanları:
    0
    malesef bende bu kervandayım
    artık alıştım bununla yaşamay her sabah kalktığımda ilaç içmeye bir aar amann ne olcaksa olsun dedim ialcı bıraktım tsh 8 e çıkmış akannehir neyse ilaçların dozajı arttı şimdi 2,4 normal sınırlarda
    evet kilo vermekde çok zorr banada bir sürü kilo bıraktı ama şimdi azmediyorum o mu daha inatçı ben miyim diye
    ama zafer benim olacak inşlhh :lepi: