Trafik Kazalari Nedenleri

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve sinem_06 tarafından 27 Aralık 2007 başlatılmıştır.

    27 Aralık 2007
    Konu Sahibi : sinem_06
  1. sinem_06

    sinem_06 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    26 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.029
    Beğenildi:
    90
    Ödül Puanları:
    108
    Trafik Kazaları

    1- Trafik Kazalarının Nedenleri

    2-Çarpışma Esnasında

    3-Önden Çarpmalar

    4-Takla Atmış, Ters Dönmüş Araç

    5-Kurtarma Çalışmalarının 3 Temel Kuralı

    6-Kaza Sonrası İkincil Etkenler

    7-Kaza Sonrası Muhtemel Tehlikeler

    1- Trafik Kazalarının Nedenleri.

    İnsan

    Dikkatsizlik
    Deneyimsizlik
    Alkol
    Makine

    Sürücünün Kaza Yapmasını Önleyici Sistemler,
    Görüş açısı,
    Farlar,
    Cam silecekleri
    Emniyet kemerleri,
    Hava yastıkları,
    Kültür

    Eğitim
    Öğretim
    Sosyal Yapı
    Çevre

    Kaza Yerinin Özelliği,
    Yol Niteliği,
    Hava Durumu.
    2. Çarpışma Esnasında

    · Basınç etkisiyle araç aksamı çarpışma noktası itibariyle içe doğru hareket ederken içerisindeki kişi ve eşyalar dışa doğru hareket eder,

    - Yandan Çarpmalarda Kazazedenin Durumu ve Hasar Hakkında Tahminde Bulunmak Zordur,



    - Araçlarda önden çarpmalarda enerjiyi absorde edecek kırılma noktaları varken , yandan çarpmalarda bu noktalar yoktur



    - Kişinin Araç İçinde Sıkışması, Arabanın Hızına ve Ağırlığına Bağlıdır



    - Ön ve arkadan çarpmalarda;boyun yaralanmalarına ilaveten alın yaralanmalarına rastlanır

    3. Önden Çarpmalar

    Hız ve ağırlıktaki artışa paralel olarak kazazedenin etkilenme durumu
    - İlk tehlike ayaklarda gözükür,

    - Boyun,

    - Baş ve dizler,

    - Kalça ve karın bölgesi,

    - Göğüs kafesi ve yüz bölgesi,

    - Kaburgalar, kalp, akciğer ve diğer iç organlar,

    - Kazazedenin ölümü.

    4. Takla Atmış-Ters Dönmüş Araç

    · Takla atmış her araçta, aracı görmeden dahi kazazedelerin durumu ciddi kabul edilir.



    Bu araç neden ters dönmüştür ?
    - Aşırı hızdan dolayı



    - Çarpışma yada çarpışma sonucunda.



    - Herhangi bir nesneye çarpma yoksa takla sonucunda meydana gelen yaralanmalar ön plana çıkar.

    5. Kurtarma Çalışmalarının 3 Temel Kuralı

    Güvenlik önlemlerini almadan yapacağınız müdahale kazazede sayısının artmasına neden olabilir,
    Olay yeri güvenliğini al,
    Tehlikeyi kazazededen uzaklaştır,
    6. Kaza Sonrası İkincil Etkenler

    Radyoaktif Madde, (Radyosyon üniteleri, Medikal cihazlar vb.)
    Kimyasal madde (Tarım ilaçları)
    Temizlik Maddeleri (Çamaşırsuyu, Tuzruhu vb.)
    Yanıcı ve patlayıcı özelliği barındıran maddeler (LPG, Benzin, tiner vb.)
    7. Kaza Sonrası Muhtemel Tehlikeler

    Yangın,
    Kimyasal maddeler,
    Zemin hareketleri (Kayma, çökme, devrilme vb.),
    Çevre koşulları, dengesiz vasıta ve materyeller,
    Tehlikeli maddeler ve çalışma alanında ortaya çıkan tehlikeler(bazı maddelerin kırılması, dökülmesi, delinmesi vb. nedenlerle,
    Dikkatsiz çalışma,
    Afetzede ve yakınlarının davranışları,
    Hava koşulları.
    Sürücülere Öneriler

    1) Yolculuk Öncesi Öneriler

    - Sürücü iyi bir gece uykusu uyumalıdır. Bireysel farklılık göstermekle birlikte, ortalama 8 saatlik bir gece uykusu gereklidir.

    - Uzun yolculuklar bir arkadaşla birlikte yapılabilir. Yolcular yorgunluk belirtilerini fark ederek ya da aracı sıra ile kullanarak yardımcı olabilirler.

    - Her 100 mil (yaklaşık 160 km) ya da iki saatte bir düzenli molalar verilebilir.

    - Alkol ve performansı azaltan ilaçlar kullanılmamalıdır. Alkol ve yorgunluk birbirlerinin etkilerini arttırır.

    - Sık olarak gündüz uyuklaması, gece uyumakta zorluk ya da her gece yüksek sesle horlama gibi yakınmalar varsa uyku bozuklukları açısından bir doktora danışılmalıdır.

    2) Uykulu Sürücüler İçin Öneriler

    Yorgunluğun uyaran işaretlerine dikkat edilmelidir.
    Araba kullandığı son birkaç kilometreyi anımsamıyorsa,
    Yolda sağa-sola sapıyor ya da yolda ya da yol kenarında bulunan, sürücüyü hız ve yol sınırı açısından uyaran bariyerlere çarpıyorsa,
    Dalıyor ya da dikkatini toplayamıyorsa,
    Sık sık esniyorsa,
    Gözlerini açık tutmakta zorlanıyorsa,
    Önünüzdeki arabaya çok yakın kullanıyor ya da trafik işaretlerini kaçırıyorsa,
    Başını tutmakta zorlanıyorsa,
    Aracı ani duruş ve kalkışlarla sarsa sarsa kullanıyorsa uyuma tehlikesinin olduğunu bilmelisiniz.
    Yalnızca radyoyu açmakla yetinmeyin, pencereyi de açın ve onu uyanık tutmak için diğer "numaraları" deneyin.
    Mola vermek için güvenli bir yer bulun
    Trafikten uzak, güvenli bir alana gidin ve kısa bir süre (15-45 dakika) uyumasını sağlayın.
    Eğer gerekiyorsa kısa süreli uyanıklık için kahve başka kafeinli içecekler alın (kafeinin kan dolaşımına geçmesi yaklaşık 30 dakika alır).
    3) Yol Değişiklikleri

    Anayollardaki hız kesici ve yol kenarını belirleyen bariyerler sürücüyü yoldan çıktığı an uyarabilir. Tekerlekler bu bariyerlere çarptığında oluşan sarsıntı ve gürültü anayollardaki, aracın yoldan çıkmasına bağlı kazaları önlemede oldukça etkili olabilir. Kazalardaki kesin azalma bilinmemekle birlikte çalışmalar %15-70 oranında azalma bildirmektedir. Sürücü bu bariyerlere çarptığında yorgun olabileceğini düşünerek dinlenmelidir.
     
  2. 9 Ekim 2008
    Konu Sahibi : sinem_06
  3. Kuzey

    Kuzey Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2007
    Mesajlar:
    2.039
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    ....................................................................
     
  4. 17 Nisan 2012
    Konu Sahibi : sinem_06
  5. tinutinu

    tinutinu Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Ekim 2011
    Mesajlar:
    36
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41

    Bu videoda da iyi anlatılmış nedenler :)