Trigliserid nasıl düşürülür

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Elif tarafından 12 Eylül 2009 başlatılmıştır.

    12 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Elif
  1. Elif

    Elif Onur Üyesi Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    24.653
    Beğenildi:
    5.191
    Ödül Puanları:
    438
    Trigliserit ; gliserol (gliserin) ve üç yağ asidinden oluşan bir esterdir. Bitkisel ve hayvansal yağların ana bileşenidir.

    Normal değerleri :
    Erkek: 40-160 mg/dl
    Kadın: 35-135 mg/dl dır.

    Trigliserit veya nötral yağlar, alkol, gliserol ve yağ asitlerinin esterleridir.
    Diyetten hergün yaklaşık 1000gr. Ekzojen trigliserit absorbe olur. Diyetteki yağ ince barsaklardan emilir ve daha sonra şilomikronlar haline çevrilir. Serumdaki şilomikronlar total serum trigliseritlerinin %10-15’ini oluştururlar. Doku lipoprotein lipaz enzimi ile şilomikronlarda trigliseritler ayrılır, ve ürünler absorbe edilerek depolanır.

    Trigliseritlerinin Artmasına Yol Açan Sebepler:

    1-Nefrotik Sendrom
    2-Pankreatit
    3-Oral kontraseptif kullanımı
    4-DM ( şeker hastalığı )
    5-Üremi
    6-Glikojen depo hastalığı
    7-Ağır MI
    8-Esansiyel hiperlipidemiler

    İnsan vücudunda kanda yüksek trigliserit seviyesi ile ateroskleroz, ve dolayısıyla koroner kalp hastalıkları ve inme arasında ilişki olduğu gösterilmiştir.

    Trigliserit düzeylerini düşürmek için ; egzersiz ve temel (essential) yağ asitleri içeren düşük karbohidrat diyet verilir. Bunların etkisiz olduğu durumlarda fibrat, niasin ve bazı statin türü ilaçların kullanımı uygun bulunmuştur.
    Alkol kullanımı trigliserit düzeylerini yükseltir.
    Yüksek trigliseritin yol açtığı hastalıklar arasında pankreatit de bulunur.

    eşinizin yapılan kan tetkiklerinizde trigliserit düzeyi yüksektir ve koroner damar hastalığı ile inme ( felç ) riski bulunmaktadır.

    bu nedenle trigliserit seviyesini mutlaka düşürmesi gerekmektedir.

    benim eşinize önerim :

    1) hergün düzenli olarak , mutlaka egzersiz yapmanız

    2) alkol ve sigaradan uzak durmanız

    3) omega-3 yağ asitlerinden zengin diyet almanız.
    Omega-3 yağ asitleri sayesinde trigliseritler ve kolesterol düşer, böylece ateroskleroz ve buna bağlı kalp hastalıkları, kalp krizi ve akut inme riski azalır.

    omega-3 ’ün bulunduğu başlıca besinler ise :

    Soğuk sularda yaşayan yağlı balıklar (somon balığı), Orkinos tipi ton balığı, uskumru, sardalya, hamsi, Ada Çayı (%64), Kivi (%62), Perilla(%58), Semizotu(%35) daha az oranlarda ceviz, badem, fındık, soya filizi, kuru fasulye, soya fasulyesi, nohut, mısır, mısır unu, keten tohumu yağı, kanola yağı, soya yağı, tatlı patates, marul, lahana, brokoli ve diğer yeşil yapraklı sebzelerdir.

    4 ) ayrıca ; Bira Mayası, Domates, Ceviz, Çavdar, Çilek, Elma, Erik, Havuç, Kiraz, Limon, Pırasa, Sarmısak, Soğan, Adaçayı, Ardıç, Ay Çiçeği, Buğday Çimi, Karabaş Otu, Kekik, Kuşdili, Nane gibi yiyecekler trigliserit seviyesini oldukça düşüren gıdalardır.

    Uzm. Dr. Ümit Hazar
    revir.com
     
  2. 12 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Elif
  3. pembepatron

    pembepatron Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2008
    Mesajlar:
    5.809
    Beğenildi:
    53
    Ödül Puanları:
    148
    teşekkürler ,çok faydalı bir cevap olmuş sanırım