tüketici olarak haklarımız

Konusu 'Tüketici Şikayetleri' forumundadır ve violette tarafından 18 Eylül 2008 başlatılmıştır.

    18 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  1. violette

    violette zor bir yola çıkıyorum Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.330
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    a.s.selam arkadaşlar.ben tüketiciyi koruma derneğinin bir üyesiyim.toplantı ve etkinliklerine katılıyorum.4077 sayılı tüketici yasası hakkında bilgim var.ihtiyacınız olursa bildiğim kadarıyla sorularınızı yanıtlamaya ve yardımcı olmaya çalışırım.sevgiler...
     
  2. 21 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  3. dilasultan

    dilasultan Popüler Üye Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    104
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    haklarımızı bilirsek ona göre de aramayı biliriz..merak ettiğim aldığımız bütün herşeyde iade ve değişim hakkımız var mı?yoksa sadece ayıplı malda mı bu hakkımız var?örneğin bir elbise aldım,ya da bir beyaz eşya,açıp kullanmadığım sürece iade ve değişim hakkımız olur mu?ya da hangi durumlarda ne hakkımız var?konu için teşekkür ederim burarada,çok faydalı olur diye düşünüyorum...
     
  4. 21 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  5. Yuhanna

    Yuhanna ♥ Shimmer Gold ♥ Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    742
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Ben de şunu öğrenmek istiyorum,bi giyim eşyası aldım ama 2. giymemde iplikleri söküldü giyilmicek duruma geldi,aldığım yere faturasıyla götürdüm ama para iadesi yapamıcaklarını,yerine bişi almam gerektiğini sölediler,para iadesi yapmak zorundalar mı böle bi durumda hakkımı nasıl arıcam? hiç böle bi durumda kalmadım ne yapmam gerektiğini bilmiyorum,ısrarla para iadesi yapmazlarsa kime şikayet edebilirim?
     
  6. 22 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  7. violette

    violette zor bir yola çıkıyorum Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.330
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
     
  8. 22 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  9. violette

    violette zor bir yola çıkıyorum Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.330
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
     
  10. 22 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  11. esyn

    esyn Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    23 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.868
    Beğenildi:
    13
    Ödül Puanları:
    148
    Satınaldığım ürünü başka bir yerde daha ucuzunu görürsem aldığım yere kullanılmamış ürünü iade etme hakkım varmı?
     
  12. 22 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  13. violette

    violette zor bir yola çıkıyorum Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.330
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    bildiğim kadarıyla ürün iadesi ayıplı mallar için geçerli.süresi 30 gün.yani aldığınız üründe kullandığınız halde bir bozukluk varsa veya aldığınız üründe eksik parça,deforme,hasar vb.varsa 30 gün içinde satıcıya bildirmeniz gerekir.sizin sorduğunuz durumda bence satıcya kalmış bir şey.kullanılmamış olduğu için alabilirler.
     
  14. 22 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  15. Defhne

    Defhne Doruk Paşam :) Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    4.272
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    146
    Merhaba, öncelikle çok faydalı bir konu olduğunu düşünüyorum paylaşımın için teşekkürler.

    Benim öğrenmek istediğim bir yerden bir eşya aldığımızda 1 sene garantisi varsa ve 1 sene içinde eşyada hasar olduğunu görürsek ki bu kullanıcı ile alakalı bir hasar değil, telefonla aradığımızda servisi bugün göndereceğiz yarın göndereceğiz diye 1 sene oyalanırsak ve en sonunda satın aldığımız yere gidip sizi şikayet edeceğiz dediğimizde 1 sene doldu bize haber verseydiniz denilse elinde kanıtın yok denilse biz bu satıcı için ne yapabiliriz?

    telefon görüşmesi ancak mahkeme açılırsa kanıt olur. aradığımı nasıl kanıtlayabilirim ya da onların gözünü nasıl korkutabilirim?
     
  16. 22 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  17. violette

    violette zor bir yola çıkıyorum Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.330
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    ben teşekkür ederim.yeni aldığınız bir üründe 30 gün içinde bozulma olur vaya paketi açtığınızda herhengi bir eksik ,hasar vb.karsılasırsanız ayıbı satıcıya bildirmelisiniz.30 günden sonra servis devreye girrmeli.serviste malınızın kalma süresi 30 işgünüdür.15 günü gececek tamıratlarda yasaya gore servıs sıze malınızın bir benzerini gecıcı olarak kullanmanız için göndermek zorundadır.işgünü derken cumartesi,pazarları çıkarark yani.30 işgünüden fazla serviste kaldıgı taktırde kaymakamlıklardaki hakem heyetlerine başvuru yapabilirsiniz.satın aldığınız yer malı aldığınız gunden ıtıberen ilk 30 gun sorumlu.sonrasında sorumluluk imalatcı veya ithalatcı fırmanın ve dolaysıyla servıslerın.umarım sorunuzu dogru anlamışımdır.
     
  18. 25 Eylül 2008
    Konu Sahibi : violette
  19. XOXzgxuxrCe

    XOXzgxuxrCe Popüler Üye Üye

    Katılım:
    20 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    2.875
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    106
    Kayınvalidem evkurdan bir teefon almış. Sanırım bir ay içinde bozulmuş ve evkura götürmüşler. Zaten evde bir kenarda duran ürün, bir kaç kez kullanmıştır. 4 ay oldu hala telefonunu geri alamadı ama taksitleri ödüyor. Bu konuda ne yapılabilir.
    4 ay telefonun geri gelmemesi doğal mı? Gidip sorduklarında "gelmedi,gelince size haber veririz" deniliyor. Eski bir telefon vermişler idare etmeleri için.