Tüketicilerin güldüren şikayetleri :)

Konusu 'Komik Yazılar' forumundadır ve siyah papatya tarafından 27 Mart 2007 başlatılmıştır.

    27 Mart 2007
    Konu Sahibi : siyah papatya
  1. siyah papatya

    siyah papatya Popüler Üye Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2007
    Mesajlar:
    429
    Beğenildi:
    17
    Ödül Puanları:
    108
    Denizli'de, Tüketici Sorunları Hakem Heyetine yapılan şikayetlerin bazıları, oldukça ilginç. Nişanlı çiftlerin ayrılmasını bile tüketici hakem heyetine şikayet edenler bile var:


    Tüketiciler ile satıcılar arasındaki ayıplı mal ve hizmetlerden doğan anlaşmazlıkları çözmek amacıyla hizmet veren Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, Denizli'de geçen yıl 452 başvuruyu sonuçlandırdı.

    Şikayet başvurularının 246'sı tüketicilerin, 66'sı da satıcıların lehine sonuçlandı. Şikayet başvurularının yüzde 86'sı ayıplı mal ve hizmetlerden kaynaklanırken, kapıdan satışlarda yaşanan sorunların ise yüzde 14 olduğu belirtildi.

    Bu arada Denizli'de Tüketici Sorunları Hakem Heyetine ilginç başvuruların yapıldığı da öğrenildi. Bunlardan bazıları şöyle:

    Eşinin ölümünden sonra kendisinden yaşça hayli küçük biriyle evlenen kişi, 'Eşim, evlendiğimin ertesi günü takılar ve beyaz eşyalarla birlikte kaçtı. Haklarımın korunmasını istiyorum' diyerek, başvuruda bulundu. Bir tüketici de '900'lü hatlardan birine cinsel gücü artırıcı esans siparişi verdim ama 2 şişe parfüm gönderdiler' şikayetini yaptı.

    Evlilik hazırlıkları yapan bir çiftin ailesi, beyaz eşya ve mobilyaları ortak aldı. Çıkan anlaşmazlık üzerine düğün iptal edildi ve eşyaları kız tarafı götürdü. Eşyaların yarı parasını isteyen erkek tarafı, kız tarafının 'Siz vazgeçtiniz, bu nedenle ödemiyoruz' sözü üzerine, soluğu Tüketici Sorunları Hakem Heyetinde aldı. Ayakkabı tamircisiyle ilgili bir sorun yaşayan tüketici ise 'Ayakkabımı tamire verdim, 6 ay sonra almaya gittiğimde atıldığını söylediler' iddiasıyla şikayet başvurusu yaptı. Başvuruyu inceleyen heyet, tüketici lehine karar verdi ve ayakkabı tamircisi, ayakkabı bedelini ödedi. Düğünü iptal edilen genç kız, sipariş ettiği gelinliği giyemeyeceği için terziye giderek peşinat olarak ödediği paranın iadesini istedi. Olumsuz yanıt alınca şikayetçi oldu. Karşı atağa geçen terzi de kumaş ücreti ve el emeği nedeniyle mağdur edildiğini bildirdi.

    Saç dökülmesini önlemek isterken, yaşadığı problem kullandığı ilaç nedeniyle daha da artan tüketicinin şikayeti de '180 YTL'ye saç dökülmesini önleyici ürün aldım. Üzerinde yazan talimata göre kullanmama rağmen, saçlarım daha çok dökülmeye başladı' şeklinde oldu. Tesettür mayosu alan bir kadın, ürünün su geçirmesi üzerine şikayetçi oldu. Yapılan incelemede, bunun herhangi bir üretim hatasından değil, kullanıcı hatasından kaynaklandığına karar verildi.