Türk Kadınlarının Moda Sırları Değerlendirilmesi

Konusu 'Beni Baştan Yaratın' forumundadır ve vicdan tarafından 10 Nisan 2007 başlatılmıştır.

    10 Nisan 2007
    Konu Sahibi : vicdan
  1. vicdan

    vicdan ~ справе&#1076 Üye

    Katılım:
    20 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.101
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    Sanal ortamda internet kullanan ve kadın-moda sitelerini ziyaret eden (yaşı, eğitimi ve gelir seviyesi bilinmeyen) bayanların (kız/kadınların) güzel olmak ve kalabilmek için en çok nelere dikkat ettiği yani güzellik sırları webometrik olarak ölçülmüştür. İncelenen Türk bayan popülasyonu eğitimli ve gelir seviyesi fazla ve tüketim eğilimi fazla olan kadın/kızları temsil ettiği kabul edilebilir. Ölçümlemede bayanlara bedava sunulan pratik kişisel bakım bilgileriyle ilgilenip okumaları baz alınmıştır.



    Kadınlar doğal olarak tüm tarih boyunca güzel görünmek/olabilmek için çok çaba harcamaktadırlar. Kadınların güzel görünmek amacıyla en çok nelere dikkat ettikleri internet ortamında kadın-moda sitesinde webometrik olarak ölçülmüştür. Kadınlar en çok manken gibi bir vücuda sahip olmak istemektedir. En fazla kırışıklıkların engellenmesi, epilasyon ve vücut bakımına önem vermektedirler. Kadınlar güzel görünmek için en fazla bacak, gögüs ve saç bakımlarına özen göstermektedirler. Selülit en önemli korkularındandır. Kadınlar güzel görünmede dudak, kalça, yüz ve kaşlar, gözlere, ayak bakımı ve cilt sorunlarına sırasıyla özen göstermektedir.



    İncelenen Türk kız/kadınların güzel olmak/kalmakta en önemli korkuları sırasıyla kırışıklık (yaşlanmak), kıl-tüy ve selülittir. Kadınlar tarafından güzel görünmek için en çok dikkat edilen organlar/uzuvlar sırasıyla bacak (%21), göğüs (%20), saç (%17), dudak (%8), kalça (%6), yüz-kaşlar (%4), ayak (%3) ve cilt/ten ( %2.5) bakımıdır.



    Kadınlar/kızlar güzel olmak/görünmek için çoğunlukla ucuz yollar aramaktadır. Yaşlanırken güzelliklerinin bozulmaması için daha fazla doğal ve kalıcı makyajı tercih etmektedirler. Güzelleşme ve genç görünmede bayanların en çok tercih ettikleri renk kırmızı olmaktadır. Bayanları benzemek istediği yaşayan örnek (idol) Amerikalı esmer Jennifer Lopez (37 yaşında, aktris, şarkıcı ve modacı) benzemek/olmaktır. Bayanlar bugün 72 yaşında olan bir zamanların en ünlü Fransız sarışın aktrisi Brigitte Bardotta (B&B) benzemek isteme oranları 7 kat daha azdır. Kadınlar daha çok kendi dönemlerinde yaşayan meşhur sanatcılara benzemek istemektedir. Güzel kalmanın sırlarına olan bayan tutkusu devam etmekte olup daha çekici olabilmek için daha zarif görünme ve gülmeye önem verilmektedir. Güzellik/makyaj ilaç/malzemeleri kullanımı ve vücuda yakışır giyinmeye önem verilmektedir. Kadınlar estetik ameliyatlarla ilgilenmekte olup en önemli endişelerinden biri olan cilt ve meme kanseri hakkında bilgilenmeye güzelleşmeden daha az zaman harcamaktadır. Araştırmaya katılan bayanlar diyet yapmayla doğru beslenmekten daha fazla ilgilenmektedir. Kilo verme ve spor yapma en az öncelik verdiği konular arasında yer almaktadır. Giyimde kıyafette, ayakkabı ve deriden daha fazla öncelik ve önem verilmektedir. Güzel giyimde mücevher ve takı az başvurulan aksesuarlar arasında yer almıştır.



    Kadınlar güzel görünmek ve olabilmek için her türlü çabayı harcamaktadır. Yaşlanmak, şişmanlamak, epilasyon ihtiyacı ve selülit oluşumu önemli endişeleri olurken, güzel, ince ve iyi görünümlü olmak için her türlü doğal ve yapay çoğu zaman daha ucuz makyaj malzemesini yardımcı olarak kullanmaktadır. Estetik ameliyatlera önem verirken botoxla fazla ilgilenmemektedir. Doğru beslenmek-tense diyet yapmayı öğrenmeyi tercih etmektedir. Makyajın giyimden daha önemli olduğunu düşünmektedir. Kırmızı renk, doğal ve kalıcı makyaj ve gülme/bakış hala en önemli güzellik unsurlarından kabul edilmektedir. Kilo sorunu yaşandıktan sonra veya hamilelikte spor/ekzersiz yapma ve mücevher kullanımı daha öncelikli olmaktadır. İncelenen Türk kadın grubunun kendi kişisel bakımına önem verdiği sonucu ortaya çıkmaktadır. Türk kadınının benzemek istediği idol ESMER Jennifer Lopez’a benzemektir.