Ülseratif kolıt olanlar sıkıntılarımızı burada paylasalım

Konusu 'Gastroenteroloji - Sindirim Sistemi Hastalıkları' forumundadır ve arzux tarafından 29 Ekim 2011 başlatılmıştır.

    29 Ekim 2011
    Konu Sahibi : arzux
  1. arzux

    arzux Üye Üye

    Katılım:
    22 Haziran 2010
    Mesajlar:
    54
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    8
    merhaba arkadaslar 3 gün önce ülseratif kolit olduğumu öğrendim.moralim sıfır.hep kötünün kötüsüde var dıye düşünmeme rağmen,kendimi üzülmeten alamıyorum.kafam hep hastalıkta.belkıde daha yenı dıye bılemıyorum.gelın beraber paylaşalım sıkıntılarmızı, birbirimize destek olalım..
     
  2. 31 Ekim 2011
    Konu Sahibi : arzux
  3. AYXSXEGXUXL41

    AYXSXEGXUXL41 me and my pleasure.. Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    480
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    cnm merhaba..seni çok ii anlayabiliyorum:KK43: yaklaşık 5 ay önce bende ü.k olduğumu öğrendim.resmen bunalıma girdim diyebilirim(açıkçası daha yeni yeni kendime geliyorum,çok kafama taktım ben de)5 ay önceki kolonoskopimde ayık olduğumdan sadece 25 cm e kadar bakılabildi,ve baş kısımda ü.k var dendi.ilaçlara başlar başlamaz şikayetlerim yok oldu.bu 5 aydır ilaçlarımı düzenli kullanıyorum.ctesi günü tekrar kolonoskopiye girdim(uyutulup)tüm kolona bakıldı.ve ilaçların işe yaradığını,hastalıklı olan yerin bir kısmının yok olduğunu söledi prof.bir süre daha kullanacakmışım ilaçları.endişelenecek bir şey yok ii gördüm bağırsaklarını dedi.moralim bi nebze olsun düzeldi.umarım sende biran önce ilaçlarına başlayıp remisyona girersin.moralimizi yüksek tutmamız lazım.kolay değil biliyorum ve seni çok ii anlıyorum ama dediğin gibi kötününde kötüsü var şükredelim cnm. tutulum yeride önemliymiş ü.k de.senin tutulum derecesi neymiş?
     
    Son düzenleme: 31 Ekim 2011
  4. 31 Ekim 2011
    Konu Sahibi : arzux
  5. matiniqe38

    matiniqe38 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    30 Ekim 2011
    Mesajlar:
    28
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    arkadaslar ük zaman zaman ataklarla seyreden bir hastalık.belki arastırmıssınızıdır crohn denilen bir hastalık daha var.o ük e göre daha ağırdır. moralinizi bozmayın..
     
  6. 31 Ekim 2011
    Konu Sahibi : arzux
  7. AYXSXEGXUXL41

    AYXSXEGXUXL41 me and my pleasure.. Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    480
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    haklısın cnm,moral çok önemli.crohn hastalığının ben de daha ağır olduğunu duymuştum.
     
  8. 31 Ekim 2011
    Konu Sahibi : arzux
  9. sinirboyu

    sinirboyu Üye Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2008
    Mesajlar:
    579
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    ben de ük hastasıyım. 2 ay oldu teşhis edileli. 1 ay ilaç kullandım sonra bırakınca şikayetlerim geri geldi. heyet raporu çıkarttım ve ilaca tekrar başladım. Şu anda bi şikayetim yok. ne kadar kullanacam tekrar kolonoskopi ne zaman yaptırmalıyım bilmiyorum.
     
  10. 31 Ekim 2011
    Konu Sahibi : arzux
  11. arzux

    arzux Üye Üye

    Katılım:
    22 Haziran 2010
    Mesajlar:
    54
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    8
    ay sükür bu sayfayada ugrayan oldu zaten bunalım takılıyorum.sankı tek bu hastalıgı yasayan benmısım gıbı hıssettım.Benım tümüne bakıldı.benımde senınkı gıbı dıye dusunuyorum.cunku bellı bı bölümünde yara varmış üst tarafı pırıl pırıl dedi doktor.ilaçları kullandıgım günün yarınsı kanamam durdu.bıde kolonoskopıdenmı ne karnım agrıdı 4 gun.daha yenı gectı.acaba ilaclardanmı kolonoskopidenmı sızede böyle oldumu..evet bende yınede sükrettım halıme ama sabah yataktan kalkıpta yatana kadar aklımda sürekli.doktor yaralı kısmın düzelsede hep orda tetıkte beklıcegını söyledi.cook üzüldüm.
     
  12. 31 Ekim 2011
    Konu Sahibi : arzux
  13. arzux

    arzux Üye Üye

    Katılım:
    22 Haziran 2010
    Mesajlar:
    54
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    8
    arkadaslar benım 4 yasında oğlum war .tam ikinciyi düşünmeye baslamıstıkkı bu hastalık cıktı..kımı ilacı doktor bebege bı zararı olmaz dedıgı halde kullanmamıs hastalıgı iyice ilerlemiş.oof napıcagımı bilemedım.ben ogluma hamıleyken doktorun verdıgı o vıtamın folıkasıtı bıle teredütte aldım.bıraz pipirikliyim.sözde bebege zarar vermeyen ilac verıyomus doktor dıye okudum ama yınede korkarım.bebek, gün ve gün karnında büyürken hergün o ilacları almak korkutuyo.ya arkadaslar bu durumada cok üzüldüm.sizde böyle bi sorunla karsı karsıyamısınız yoksa cocuk defterını coktan kapadınızmı.oğlum zaten kardes dıye 1 senedır basımın etını yıyor.benım yuzunden tek olmasını ıstemıyorum onada cok üzülüyorum.ne dıyeyım bakalım zaman ne göstericek.herseyde bı hayır vardır.allahım hepımızın yanında olsun.dermansız dert vermesın kımseye
     
  14. 2 Kasım 2011
    Konu Sahibi : arzux
  15. AYXSXEGXUXL41

    AYXSXEGXUXL41 me and my pleasure.. Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    480
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    cnm geçmiş olsun,ilaçları kendi kafana göre mi bıraktın merak ettim.çünkü bildiğim kadarıyla bu ilaçlar uzun süreli kullanılıyor.tekrar ne zaman kolonoskopi olacağını doktorun kontroller sırasında söyler cnm sana.
     
  16. 2 Kasım 2011
    Konu Sahibi : arzux
  17. AYXSXEGXUXL41

    AYXSXEGXUXL41 me and my pleasure.. Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    480
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    cnm mrb.karın ağrısı ilaçlardan değildir kolonoskopidendir büyük ihtimal.evet maalesef o bölüm iyileşsede tetikte olacakmış ama yine şükrediyorum allahtan dıstal tutulumlu.senin de öyleymiş çok şükür.bazı kişilerin bütün kolonu kapladığı oluyormuş.üzülmeyelim cnm yaa bak birbirimizide bulduk moral veririz birbirimize artık ne dersin:KK16:
    çocuk konusunda gelince(ne çok ortak noktamız varmış:)benim de 2.5 yaşında bir oğlum var.bir çocuk daha düşünüyordum ü.k ye yakalanmadan önce.o kadar bunalıma girdim ki çocuk düşüncesini sildim aklımdan.hani ilerde kötü şeyler yaşarsam hastalığım ileri seviyeye gelirse diye(ne yaşayacağımı bilmediğimden) ben bir prof.la devam ediyorum cnm.dünya tatlısı bir adam.onla konuşunca kuş gibi rahatlıyorum.3 ayda birde kontrollerim olacak(kan tahlili v.s tarzı)kontrole gittiğim bir gün hocam sordu çocuk düşünüyormusun diye.ona düşündüklerimi söyledim.bir çocuk daha yaparsam ona haksızlık yapacağımı düşünüyorum o yüzden vazgectim dedim.oda hastalığın ileri seviyede değil çok karamsar yaklaşıyorsun bence bir tane daha yap.asıl bi çocuk daha yapmazsan oğluna haksızlık yapmış olacaksın tek başına bırakacağın için dedi.aklıma girdi yani bir nevi.ilaç konusunu bende mrk edip sordum.hamile kalmadan önce en az 6 ay remisyonda olmak gerekiyormuş,hamileykende son aylarında kullanabiliyormuşsun ilacı gerek olursa.şimdi bilmiyorum bir süre daha kullanıp bırakacakmışım ya ilacı acaba bırakır bırakmaz bebek olayına girsekmi diyorum:) bakalım cnm hayırlısı artık:KK54:
     
  18. 2 Kasım 2011
    Konu Sahibi : arzux
  19. sinirboyu

    sinirboyu Üye Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2008
    Mesajlar:
    579
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    ben salofalk içiyorum gebelik için güvenilir olan bir ilaç (ben bekarım bu arada bebek düşüncem yok tabi ama araştırdım)
    gebeliğe remisyonda iken başlamanın tabi büyük avantajı var genelde okudugum ilk 3 ay ilaç içmekten kaçınman daha sonra içilebilir -eğer atak olursa-
    @AYŞEGÜL41
    ben ilacı kafama göre bırakmadım aslında kutu bitti yenisini alamadım SGK provizyon vermedi vs vs. şimdi 1 senelik heyet raporu aldım artık içecem düzenli olarak.
    ama benim hocam kontrole gel filan demedi onu nasıl yapacam bilmiyorum.