UzmaN'dan '' Acılı Ezme'' Tarifi (Resimli)

Konusu 'Mezeler - Ordövrler' forumundadır ve UzmaN tarafından 8 Haziran 2009 başlatılmıştır.

    8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  1. UzmaN

    UzmaN Yeni Üye Pro Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2007
    Mesajlar:
    5.098
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Bu ezme garnitürünün üstüne başka tarif tanımam :)

    Damak zevkine göre acılı yada acısız yapabilirsiniz..Bu tamamen sizin tercihinize kalmış bir şey..

    Malzemelerin olması yeterli...
    Kuru soğanları lütfen elde doğrayınız,blendr kullanırsanız soğanın tadı acımsı olur ve ezmenin tarif edeceğim lezzetinden eser kalmaz..

    6-7 Adet Domates
    4 Adet Orta Boy Kuru Soğan
    1 Yemek Kaşığı Domates Saçlası
    1 Tatlı Kaşığı Kırmızı Pul Biber
    Biraz Kuru Nane
    Bir Tutam Tuz
    2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
    Yarım Limon

    Domateslerin kabuklarını soyup doğrayabildiğiniz kadar küçük doğrayınız..Yada ben doğramadan rendeliyorum domatesleri,hem daha kolay oluyor hem de kabukları karışmamış oluyor.
    Kuru soğanları elde olmak şartı ile ince ince kıyınız..Elinizden geldiğince ince yapınız..
    Domates ve soğanları bir kaba alıp,içine tuzu,sıvı yağı,naneyi,domates saçlasını ekleyiniz ve yarım limonu sıkınız..
    Kaşıktan ziyade ellerinizle bütün malzemeyi karıştırınız..
    Bu tarife ekleme yada eksiltmeden yaparsanız,benim anlatmak isteğim lezzeti tam anlamı ile yakalamış olursunuz.
    Afiyet olsun..
    [​IMG]
    Kadınlar Kulübü Yemek Tarifleri :nazar:
     
    Son düzenleme: 28 Eylül 2009
  2. 8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  3. UzmaN

    UzmaN Yeni Üye Pro Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2007
    Mesajlar:
    5.098
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    [​IMG]

    Ben bu ezme tarifini,kısır,çiğ köfte,kahvaltı öğününde yada ekmek arası bişeyler yaptığımda sıkça yapıyorum..

    Kesinlikle tavsiye ediyorum arkadaşlar..a.s

    Not: Bu ezmeyi cam kavonoz içinde 5 gün,tadından bişey kaybetmeden buzdolabında saklayabilirsiniz..


    Şimdiden kolay gelsin,afiyet olsun..yerimseniben
     
  4. 8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  5. kuzum

    kuzum Bu konida hassasum Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    8.555
    Beğenileri:
    142
    Ödül Puanları:
    63
    Üf yavrum, o necokacimcoook
     
  6. 8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  7. whiteice67

    whiteice67 Üye Pro Üye

    Katılım:
    16 Aralık 2007
    Mesajlar:
    646
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    enfes gözüküyo ellerine sağlık olsun mmmmmmmm
     
  8. 8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  9. UzmaN

    UzmaN Yeni Üye Pro Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2007
    Mesajlar:
    5.098
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Yaz tatiline bişey kalmadı ben yapayım,kavonozlara ekler sana getirirm kuzum..Biri yer,biri bakar kıyamet ondan kopar..kaydirigubbakcemile3

    Valla iki hafta sabret ezmelerin benden..yerimseniben

    Teşekkür ederim efenim:) Sizin de dilinize sağlık..opuyorumnanaktan
     
  10. 8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  11. *KurabiYe*

    *KurabiYe* Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! ÜZGÜN

    Katılım:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.619
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Acılı olan her yemeği , mezeyi , sosu çok severimcokacimcoook
    Tarifi bir yere kayıt ediyimde bi ara bizde yapalımkaydirigubbakcemile2
     
  12. 8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  13. UzmaN

    UzmaN Yeni Üye Pro Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2007
    Mesajlar:
    5.098
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Aynen acısız bir yemek yad ezme düşünemiyorum..
    Denemelisin elbette çok seveceğinden eminim..Artı kolay,az malzeme ve zamandan tasarruf sağlayan bir tarif..
    Saklanabilmesi de ayrıca güzel..
    Kolay gelsin..yerimseniben
     
  14. 8 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  15. kuzum

    kuzum Bu konida hassasum Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    8.555
    Beğenileri:
    142
    Ödül Puanları:
    63
    Bak bu sözünü unutma, gerçi itinayla hatırlatırımkaydirigubbakcemile
     
  16. 10 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  17. Borzo

    Borzo Mucizemmm Pro Üye

    Katılım:
    25 Aralık 2007
    Mesajlar:
    3.010
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Banada uğrayın Lütfen..
    Eline sağlık Harika görünüyo valla.
     
  18. 10 Haziran 2009
    Konu Sahibi : UzmaN
  19. hoxsxseda

    hoxsxseda Yeni Üye Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.003
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bunu bende denedim ama dometes kokuyo dometesin cekirdekleri cıkdı ve cok sulu oldu neden acaba
     
Benzer Konular: UzmaN'dan Acılı
Forum Başlık Tarih
Mezeler - Ordövrler Kışlık Acılı Ezme Tarifi 9 Ağustos 2014
Mezeler - Ordövrler uzun süre saklanabilen ACILI EZME 16 Mayıs 2009
Mezeler - Ordövrler Acili Ezme 19 Mart 2009
Mezeler - Ordövrler Acılı Fasulye Ezmesi 21 Ocak 2009
Mezeler - Ordövrler Acili Ezme 20 Ocak 2009