Yağ yakan metabolizmaya sahip olabilmek için

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve Kalliste tarafından 1 Ekim 2007 başlatılmıştır.

    1 Ekim 2007
    Konu Sahibi : Kalliste
  1. Kalliste

    Kalliste Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    9.326
    Beğenildi:
    51
    Ödül Puanları:
    153
    1.Sarımsak ve soğan:Hücrelerin Yağ Depolarını Azaltmasına Yardım Eder.

    Ayrıca Sarımsak ıçeren Her Besin Maddesinin Antibiyotik Ve Bağışıklık Yükseltici Etkisi Vardır.Yüksek Tansiyon Ve Kalp Hastalığı Tehlikesini Azaltırlar. Soğan, Mide Kanserine Yakalanma Riskini; Sarımsak Da Bağırsak Kanserine Yakalanma Riskini Azaltır. Kalp Ve Alerjik Hastalıklara Karşı Etkili

    2. Baharatlar:Metabolizmayı hızlandıran baharatlar zencefil, acı biber ve köridir. Tarçın, kan şekerini dengeler.Zencefil metabolizmayı hızlandırır, şişkinliği azaltır.Rezene, fazla suyu atar.Kekik, kolesterol düşürücü , yağ yakıcıdır

    Biberiye dolaşım sistemini uyarır

    3.Vücut kompozisyonu: Sağlıklı bir metabolizma için öncelikle yağ kaybetmeli, kas arttırmalıyız. Yağsız dokumuz ne kadar artarsa aynı zamanda hastalıklara da o kadar zor yakalanırız.

    4.Yeterli enerji: ıdeal kiloda kalmak için akıllı beslenmeliyiz. ıyi bir metabolizmaya sahip olmak için asla aç kalmamalıyız. Aç kaldığımızda yağ hücreleri isyan bayraklarını çeker. ıştahımız açılır, metabolizmamız yavaşlar ve kas kaybederiz.Kas kaybı yaşamamak için minimum 1000 kkal almalıyız.

    5.Hormonal Denge: Hormonlarımız ve yağlarımız birbirleriyle etkileşim halindedir. Şişmanlayınca hem hormonlarımız hem metabolizmamız değişir.Hormonlarımızın dengeli çalışması için ıyi yağlarla beslenmek,Glisemik indeksi düşük besinleri tercih etmek,Kahvaltıyı atlamamak,Sık sık beslenmek gerekli

    6.Bol sıvı içmek: Yapılan çalışmalarda Günde 500 ml fazla su içmek metabolizmayı %20 hızlandırdığı bulunmuş. Bu % 20 lik fark bile haftada 400 gr kaybetmenize sebep olur. Vücudumuz en az 2 litre suya ihtiyaç duyar. Su dışında Bitki çayları, limonata, greyfurt suyu, ev yapımı Ice Tea metabolizmayı hızlandıran sağlıklı içeceklerdir. Alkol, kola, gazlı içecekler, çay, kahve acıktırır, stresi arttırır, yağlandırır, karaciğeri yorar

    7.Yeterli protein almak: Protein, kaslarımızı oluşturur. Yetersiz protein alımı metabolizmamızı yavaşlatır. Her öğünde protein almaya çalışın.Böylelikle kan şekeri dengelenir ve tokluk hissi artar. Fazla protein de yağ olarak depolanır, böbrek, karaciğer ve kalpte problem oluşturur. Günümüzde karbonhidratı düşük ve protein oranı yüksek olan Low-carb diyetleri ise sağlıklı değildir sadece kısa süreli kilo kaybı sağlar, daha sonra kilo kaybı durur.

    8.Yeterli lif almak: Lifler , vücudumuzun süpürgesidir.Toksinleri atar, tok tutar,yağların emilimini azaltır.Kan şekerini dengeler.Ayrıca fazla lif almaktan korkmayın kalorisi yoktur, çünkü sindirilmez. Sebze, meyve,rafine edilmemiş tahıllar lif içerir.

    9.Düzenli egzersiz yapmak: Egzersiz esnasında ilk 20 dakikada karbonhidratlar, sonra proteinler ve en son yağlar enerji olarak harcanır. Bu yüzden 15 dakika koşmaktansa 35 dakika yürümek BMH ı hızlandırır ve yağ yakar. Düzenli yürümeye karar verdiyseniz ,gün içinde ne kadar hareketli olduğunuzu pedometre ile öğrenebilirsiniz. Ortalama hareketli olmak için günde 10000 adım gereklidir. Nabzınızın çalışması içinse dakikada 140 adım atmaya çalışın

    10.ınsülin Dengesi: ınsülinin dengeli çalışması da vücudun enerji harcamasını ve iştahı etkiler. ınsülin dengesizse sürekli acıkır ve karbonhidrat yemek istersiniz. Gıdalarınızda glisemik indeksi düşük gıdaları tercih edin. Omega 3 Yağ Asitleri ise insulin Hassasiyetini Arttırır bu yüzden haftada 2-3 gün balık tüketin. Zeytinyağı, Keten Tohumu Yağı, Somon Balığı yararlı yağ asitleri içerir. Bununla beraber asla aç kalmayın. Krom minerali almak ta insuline hassasiyeti arttırır.

    11. C Vitamini alın: Turunçgiller , Portakal, Greyfurt, Limon Yüksek Oranda C Vitamini ıçerir. C vitamini ; detoksifiye edici, diüretik ve kolesterol düşürücüdür.

    Vitamin C ayrıca yağın Kullanımını Azaltır, Yağı Dilue Eder. Kolesterol Depolarının Kullanılmasını Sağlar. Günü Canlı Ve Enerjik Geçirmemizi Sağlar. Her Öğünde C Vitamini ıçeren Yiyeceklere Yer Verin Ki, Metabolizmanız Hızlansın. Fakat fazla C vitamini böbrekleri yorar.

    12. Pektin lifi zayıflatır: Elma, Böğürtlen, Greyfurt Ve Bazı Meyvelerde Pektin Adında Lif Bulunur. Hücrelerin Yağ Emilimini Azaltır.Bir Elma ve bir greyfurt Yerseniz, Kalp Ve Dolaşım Sorunlarına Karşı Korunmuş Olursunuz. Kolesterolü Yok Eder Ve Kabızlığı Önler. Kan Basıncını Düşürür. Artrit, Romatizma Ve Guta Karşı Yararlıdır Günde 1 Elma Hem Doktoru Hem Diyetisyeni Evinizden Uzak Tutar
     
    Son düzenleme: 28 Mayıs 2009
  2. 2 Ekim 2007
    Konu Sahibi : Kalliste
  3. Kalliste

    Kalliste Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    9.326
    Beğenildi:
    51
    Ödül Puanları:
    153
    merhabalar arkadaşlar, hepinize teşekkürler ayrıca...
    yazıda gün içinde 500 ml fazladan su içmek bile metabolizmayı %20 oranında hızlandırır demiş haftada 400 gr kaybetmemize yol açarmış ya, dünde okuduğum bir dergide sarmısak, soğan, biber ve baharatlarında metabolizmayı %25 oranında hızlandırdığını öğrendim...
     
  4. 2 Ekim 2007
    Konu Sahibi : Kalliste
  5. SEVİMM

    SEVİMM Guest

    kalliste ablacım bende esk de oturuorumm sen diyetisyene falan gidior msun eğerr gidiorsann banada öenerir misin
     
  6. 2 Ekim 2007
    Konu Sahibi : Kalliste
  7. EU1

    EU1 Guest

    kallistem sağol bilgiler için su konusunda haklısın valla dün az su içtim hemen ödem oluştu ben de bugün de dışarda olunca akşama kadar içemedim akşamdan sonra açığı kapatmaya çalışıyorum tabi bu arada wc den gelemiyorum