Yağsız yemekler sağlıklı değil

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve ferday tarafından 17 Aralık 2007 başlatılmıştır.

    17 Aralık 2007
    Konu Sahibi : ferday
  1. ferday

    ferday Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    497
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    Uzmanlara göre, bütün kanserlerin %70-80'i yediklerimiz ve sigara ile bağlantılı. Unutmayın, dengeli beslenmek ve sigaradan uzak durmak bile hastalık riskini azaltıyor
    Yeme alışkanlığı ise sadece belli besinleri yeme ya da yememe ile sınırlı değil. Yenen yiyeceklerin hazırlanması ve pişirilmesi de çok önemli. Hospitalıum Çamlıca Beslenme ve Diyet Uzmanı, Melek Gül, kansere karşı nasıl beslenmemiz konusunda şunları söyledi:

    YİYECEKLERİNİZİ 5 GRUBA AYIRIN

    "A, C ve E vitaminini, diğer antioksidantları ve posayı çok içeren besinler kanser riskini azaltırken, yağlı ve posasız besinler risk artırıcıdır. Besinler besleyici değerleri yönünden 5 grupta toplanabilir.

    Her grup içerisindeki besinler birbirinin eşdeğeridir. Ancak kanser riski açısından farklı olabilirler. Pratik olarak eğer her öğün her gruptan kendimize uygun bir ve ya birkaç besini seçersek ve yedikleri-mizin miktarını gereksinmemize göre ayarlarsak sağlıklı beslenmiş oluruz.

    Buna göre birinci gruptan ; tavuğun derisiz beyaz eti, balık eti ile nohut, mercimek gibi kurubaklagiller. İkinci gruptan;Yağı azaltılmış süt, yoğurt ve peynir. Üçüncü grupta bulunan sebze ve meyveler bolca tüketilmeli. Dördüncü gruptan; tam buğday ekmeği ve bulgur. Beşinci gruptan ise zeytinyağı ve pekmez tercih edilebilir.

    BESİNLER ÇOK FAZLA SAFLAŞTIRILMAMALI

    Tükettiğimiz besinlerin bileşiminde de yağ vardır. Etler , özellikle koyun, kuzu, dana etleri, et ürünleri, yumurta, peynirler, ceviz, fındık, fıstık vb. en yağlı besinlerdir. Süt ve yoğurtta da yağ vardır. Bunlarla birlikte yağ almaya gerek yoktur.

    Ancak, yemekte yağ olmazsa özellikle anti kansorejen grupta yer alan A vitamini, karotenler ve E vitamininin yararlılıkları azalır. Besinlerin aşırı bir şekilde saflaştırılması kansere karşı koruyucu posanın kaybına neden olur.”
     
  2. 20 Aralık 2007
    Konu Sahibi : ferday
  3. emine26

    emine26 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2007
    Mesajlar:
    129
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    paylaşımın için teşekkürler cnm yararlı bilgiler :)
     
  4. 23 Aralık 2007
    Konu Sahibi : ferday
  5. ilsenim

    ilsenim Aktif Üye Üye

    Katılım:
    27 Kasım 2007
    Mesajlar:
    217
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    bende yağsız yemek daha sağlıklı sanıyodum yıllardır ne tuhaf
     
  6. 2 Ocak 2008
    Konu Sahibi : ferday
  7. baxsxak63

    baxsxak63 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    22 Aralık 2007
    Mesajlar:
    49
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    paylaştığın için tşkler. Artık günümüzde neyin iyi neyin kötü olduğunu şaşırdık.Dengeli beslenme+doğal beslenme=kendin başının doktoru kendin olacaksın. doktorlar hepsi ayrı ayrı söylüyo hangisine uyacan.ama onlarsızda olmuyo.Allah başımızdan eksik etmesin.