Yasaksız diyet yapanlar tekrar kilo almıyor!

Konusu 'Diyet Yöntemleri ve Deneyimlerimiz' forumundadır ve berfinbilgen tarafından 6 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

    6 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : berfinbilgen
  1. berfinbilgen

    berfinbilgen Yeni Üye Üye

    Katılım:
    17 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    3.097
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    Yasaksız diyet yapanlar tekrar kilo almıyor!

    İster 5, ister 50 kilo verilmek istensin, tekrar kilo almamak ve sağlıklı bir ömür için yeme ve yaşam tarzı alışkanlıklarının değiştirilmesi gerekebiliyor. Bu değişiklikler diyet programının birinci haftasında zor gelmeyebilir. Çünkü başlangıçtaki doğal heyecan, diyet yapan kişiyi motive etmeye yeterli. Ancak, genelde 2 – 3 hafta sonra, "yeni" yeme alışkanlığı her zamanki yaşam tarzıyla çatışmaya başlıyor, eğer kişi bu konuda hazırlıklı değilse, diyete devam etme arzusu giderek solmaya başlıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilara Koçak, yeni kitabı "Afiyetle Diyet"te bize bu zor anlarımızda vazgeçmemeyi öğretiyor: "Uzun yıllardır çalışıyorum. Birçok insanın kilo vermesine yardımcı oldum. Bazılarının vazgeçmesine engel olamadım. Bazılarını ise hiç başlatamadım. Bu kitabı yazarken kilo vermekten vazgeçenleri düşündüm. Vazgeçmeye engel olmak için bireyi neyle karşılaşacağına çok iyi hazırlamak gerekir. Diğer nokta ise, kilo vermek isteyenlerin gerçek amaçlarını bulmadan programa başlamaları. Herkes ince olmak zorunda değil, sağlık için uygun kiloda olmak yeterli."

    Kitap kapağında makarna yerken fotoğrafınız var. Bu, bir mesaj mı?
    Kitabın içinde benim hikayelerim var. Ben kebapçıya veya mantıcıya gittiğimde ne yapıyorum? Suşi seviyorum, çikolata yiyorum ama o gün veya ertesi gün nasıl davranıyorum? Kitabın ansiklopedik bir başucu kitabı olmayıp, roman gibi okunabilecek akışta ve hayatın içinden hikayelerle olmasına dikkat ettim.

    Son yıllarda diyet yapanların sayısı giderek artıyor, neden?
    Aslında yapılan bir çalışmaya göre gerçekten diyet yapanların sayısı son 16 yıldır en düşük seviyede. Oysa şimdi diyet yapma fikri çok yaygın ama bu çaba sadece dile getirmekle kalıyor. Diyet yapmayı ciddiye alıp başarılı olanların sayısı çok az. Diyet kelimesi ve diyet listeleri artık insanlara sıkıcı geliyor. Restoranlar, gıda firmaları, yeni diyet çeşitleri ve yeni uygulamalar üzerinde sürekli çalışıyor. Bu yüzden kitabın adını aslında "diyet yaparsan sıkılırsın" olarak düşünmüştüm, sonra yanlış anlaşılabilir düşüncesiyle vazgeçtim. Oysa her şeyi yiyerek kilo vermek, Ömür boyu yapabileceğiniz beslenme tipini yakalamak en doğrusu olacaktır.

    Dilara Koçak’tan 1 ayda 6 kilo verdiren diyet

    1.GÜN
    SABAH: 1 dilim çok tahıllı ekmek, 1 dilim az yağlı dil peyniri, domates, salatalık, maydanoz, yeşil ve kırmızıbiber, 4–5 zeytin, şekersiz çay
    ARA: 1 yeşil elma
    ÖĞLE: 6 yemek kaşığı zeytinyağlı fasulye, yeşil salata (1 tatlı kasığı zeytinyağı ve limon ile), 3 yemek kaşığı light yoğurt, 1 dilim kepek veya çavdar ekmek
    ARA: Yarım simit. 1–2 yemek kasığı light labne, domates, salatalık söğüş
    AKŞAM: Izgara biftek (100 gr yağsız) + haşlanmış/buharda sebze, bol salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve limon ile),1 dilim ekmek veya 1 kase sebze çorba
    ARA: 8 çilek, 10 erik

    2.GÜN
    SABAH: 4 yemek kaşığı müsli, 1 su bardağı light süt, 1 porsiyon taze veya kuru meyve
    ARA: 10 badem, 10–15 kuru yaban mersini
    ÖĞLE: Fırınlanmış 2 tavuk baget (derisi alınmış olmalı), 1 dilim tam buğday ekmeği, salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve limon ile), 1 bardak light ayran
    ARA: 1 adet kepekli yağsız tost, bitki çayı (şekersiz)
    AKŞAM: 6 yemek kaşığı mercimek yemeği, 3 çorba kaşığı bulgur pilavı, 1 kase light cacık, yeşil salata (1 tatlı kasığı zeytinyağı ve limon ile)
    ARA: 6 adet malta eriği (yenidünya)

    3.GÜN
    SABAH: 1 tam yumurta ve 2 yumurta beyazı ile omlet, 1 dilim tam buğday ekmeği, maydanoz, yeşil ve kırmızıbiber
    ARA: 1 adet kivi
    ÖĞLE: 1 su bardağı pişmiş makarna, 1 dilim peynir rendesi veya domates sos, salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve limon ile)
    ARA: Yarım paket tatlı diyet bisküvi, 1 bardak tarçınlı light süt
    AKŞAM: Izgara balık (200–250 gr), közlenmiş patlıcan, 1 dilim ekmek, roka salatası
    ARA: 1 armut

    4.GÜN
    SABAH: 125 gr light yoğurt, 2 yemek kaşığı yulaf, 1 tatlı kaşığı keten tohumu, 1 tatlı kaşığı kuru üzüm
    ARA: 2 kuru kayısı, 2 tam ceviz
    ÖĞLE: 4 adet ızgara köfte, piyaz (1 tatlı kaşığı zeytinyağı), 1 bardak light ayran, 1 dilim ekmek
    ARA: 2 grissini, 1 dilim light karper peynir
    AKŞAM: 1 tabak sebze ızgara, 1 dilim çok tahıllı ekmek, salata (1 tatlı kasığı zeytinyağı ve limon ile), 1 kase light yoğurt
    ARA: 2 top light dondurma

    5.GÜN
    SABAH: 1 dilim tam buğday ekmeği, 1 dilim az yağlı beyaz peynir, domates, salatalık, maydanoz yeşil ve kırmızıbiber
    ARA: 15 adet kuru dut, 10 badem
    ÖĞLE: 2 adet zeytinyağlı biber dolma, bol yeşil salata (1 tatlı kasığı zeytinyağı ve limon ile), 1 kase light yoğurt
    ARA: 1 avuç beyaz leblebi, 1 bardak light ayran
    AKŞAM: Izgara hindi göğüs (150 gr), 3 kasık zeytinyağlı sebze, 1 dilim tam tahıllı ekmek
    ARA: 1 elma

    6.GÜN
    SABAH: 1/2 yufka ile lor peynirli kekikli gözleme, domates, salatalık söğüş, sekersiz bitki çayı
    ARA: 5 adet kuru erik, 10 fındık
    ÖĞLE: Izgara somon, haşlanmış sebze (brokoli, karnabahar), 1 dilim ekmek, bol yeşil salata (1 tatlı kaçığı zeytinyağı ve limon ile)
    ARA: Yarım paket tuzlu light bisküvi, 1 bardak tarçınlı light süt
    AKŞAM: 2 adet zeytinyağlı enginar, 3 yemek kaşığı bulgur pilavı, 1 kase light cacık
    ARA: 8 çilek, 10 erik

    7.GÜN
    SABAH: 4 yemek kaşığı sade tahıl gevreği, 1 su bardağı light süt, 1 porsiyon taze veya kuru meyve
    ARA: 1 yeşil elma
    ÖĞLE: Izgara tavukgöğsü (150 gr), bol yeşil salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve limon ile, 1 dilim kepekli ekmek
    ARA: 2 adet etimek, 1 bardak light ayran
    AKSAM: 1 kase ezogelin çorba, 2 dilim az yağlı peynir ile yeşil salata, 2 yemek kaşığı mısır ilaveli
    ARA: Yarım muz+3 ceviz