Yaz sıcağında kalbinizi koruyun

Konusu 'Kardiyoloji - Kalp ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları' forumundadır ve angelike tarafından 30 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

    30 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : angelike
  1. angelike

    angelike Aktif Üye Üye

    Katılım:
    24 Nisan 2007
    Mesajlar:
    172
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Uzmanlar, sıcak havada aşırı yağlı yiyeceklerin mideyi çok fazla çalıştırıp vücuda yük getireceğini belirterek, "Özellikle gündüz saatlerinde ağır yemeklerden uzak durulmalı, hafif bol sıvı içeren taze sebze, meyveden zengin, fazla yağ yükü olmayan yiyecekler seçilmeli" uyarısında bulundu.


    Kardiyoloji Uzmanı Dr. Adem Ekbul, sıcak havanın, yanlış tatil anlayışı ve yanlış beslenmeyle birleşince kalp krizlerine zemin hazırladığını, sıcaklığın vücutta tuz ve sıvı
    kaybına yol açtığını ifade ederek, özellikle kalp damar hastaları için bu durumun tehlike oluşturduğuna dikkat çekti.


    Dr. Adem Ekbul, yaz sıcaklarında öncelikle sıvı kaybına dikkat edilmesi gerektiğini hatırlatarak, "Sıvı kaybını arttıracak şeylerden kaçınmalı. Çay ve kahve kullanımında aşırıya kaçmamalıdır. Sıcak havalarda aşırı aktiviteden kaçınmak gerekir. Giysiler de mevsime uygun olmalıdır. Açık renkler, ince, pamuklu, bol, havadar, hafif giyecekler seçilmelidir. Bol sıvı alınmalı ve sıvı ihtiyacı alkollü, gazlı, sodalı içecekler yerine su ve ayran gibi içeceklerle karşılanmalıdır. Göğüste ağrı, aşırı terleme ve
    bulantı gibi belirtiler yaşanıyorsa, derhal bir sağlık kurumuna başvurulmalı" dedi.


    Aşırı sıcak ve beraberinde gelen sıvı kaybının kalbi daha fazla çalıştırdığını bildiren Dr. Adem Ekbul, kişinin bu nedenle daha fazla enerji harcamak zorunda kaldığını kaydetti. Böyle olduğu için kalp-damar hastalarının yaz aylarında sorunlar yaşadığını dile getiren Dr. Ekbul, kalpte bilinmeyen bir takım problemlerin de gün yüzüne çıktığına işaret ederek, "Yazın aşırı yağlı, midenin çok fazla çalışıp vücuda yük getirebileceği besinleri tüketmekten sakınılması gerekir. Sıcak havalarda spor yapılacaksa sabah ya da akşam saatleri tercih edilmeli. Güneş ışınlarının direkt olarak geldiği 11.00-15.00 saatleri arasında dışarı çıkmaktan da kaçınılması gerekir. Açık renkli, ince, pamuklu, bol, havadar, hafif giyecekler tercih edilmeli. Yazın direk güneş ışığı almaktan kaçının, gerekmedikçe öğle saatlerinde evden çıkmayın. Sigarayı bırakın veya azaltın. Kilo verin. Düzenli spor yapın. Tansiyon, kolesterol ve şeker hastalığınız varsa mutlaka doktor kontrolünde tedavinizi aksatmayın" diye konuştu.