Yeni Eğitim Politikalari

Konusu 'Alıntı Yazılar' forumundadır ve xsxulem tarafından 16 Kasım 2006 başlatılmıştır.

    16 Kasım 2006
    Konu Sahibi : xsxulem
  1. xsxulem

    xsxulem Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    695
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    86
    Sezer çok iyi etmiş

    CUMHURBAŞKANI Ahmet Necdet Sezer dün Ankara'da çalışmalarına başlayan 17'nci Milli Eğitim Şûrası'na katılmadığı gibi, herhangi bir mesaj da göndermemiş.

    İlk bakışta yadırganabilecek bir durum... Çünkü Sayın Cumhurbaşkanı' nın eğitim konularına ilgi duyduğu biliniyor.

    Lakin Cumhurbaşkanı' nın eğitim kadar, hatta ondan da fazla, laik eğitimin ne durumda olduğuna da ilgi duyduğu ve olanı biteni izlediği biliniyor.

    Büyük Atatürk'ün gerçekleştirdiğ i tüm devrimleri benimsemiş bir Cumhurbaşkanı' nın bugünkü Milli Eğitim Bakanı'nın ve bugünkü iktidarın izlediği eğitim politikasını onayladığı anlamına gelecek her türlü sözden ve hareketten kaçınmasından doğru ne olabilir?

    Biraz daha açalım:

    Her Eğitim Şûrası'nda olduğu gibi elbet bunda da "eğitim" politikalarıyla ilgili çeşitli görüşler ileri sürülecek, çeşitli öneriler tartışılıp karara bağlanacak.

    Siz sanıyor musunuz ki bu görüşler ve bu öneriler "özgürlük" temelinde üretilen görüş ve öneriler olacaktır?

    Yok öyle şey! Bunlar eminiz ki çoktan siparişi verilmiş, onayı alınmış senaryolarla ortaya çıkacak ve önceden belirlenen sonuçlara ulaşacaktır.

    İsterseniz bu önerilerden 12 Kasım 2006 tarihli Milliyet 'e yansıyan birkaçını özetleyelim:

    İmam Hatip Liseleri (İHL) meslek lisesi kapsamından çıkartılıp özel statüde değerlendirilmeli. (Batman'ın önerisi)

    Kur'an-ı Kerim seçmeli ders olmalı. İlköğretim 4+4 olarak düzenlenmeli. (Denizli'nin önerisi)

    İlköğretim 5+3 veya 4+4 olmalı. Din kültürü ve Ahlak Bilgisi süresi artırılmalı (Elazığ'ın önerisi)

    Zorunlu eğitim 5+3 şeklinde planlanmalı. İHL'ler meslek lisesi statüsünden çıkarılıp din eğitimi ağırlıklı sosyal bilimler lisesi olarak düzenlenmeli. (Gaziantep'in önerisi)

    Öğretmen Liseleri ve İHL'ler genel lise kapsamına alınmalı. ( İstanbul'un önerisi)

    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders saati artırılmalı. (Uşak'ın önerisi)

    Gördüğünüz gibi öneriler iki çizgide yoğunlaşıyor. Biri İmam Hatip Liselerini ne yapıp yapıp "genel lise" statüsüne kavuşturmak. Öteki de "din kültürü ve ahlak dersini artırma" gerekçesiyle okulları medreseleştirmek.

    İHL'ler konusunda önce onları meslek lisesi statüsünden çıkarmak lazım. Çünkü meslek lisesi olarak kalınca, kendi mesleğinin dışındaki bir fakülteye girmek isteyene uygulanan katsayı, genel liselerden gelenlere göre az oluyor. Oysa bakan, İHL'leri genel lise konumuna getirirse oradan mezun olanların her fakülteye girmesi sağlanabilir. O zaman da bir gün ülkeyi o ellere teslim etmek mümkün olur.

    Tüm öteki yanlışlarını ve laik Cumhuriyet'i işlemez hale getirme çabalarını bir kenara koyun... Sadece bu bile yetmez mi Sezer'in protestosuna?