Yeni tüp bebek yasası

Konusu 'Tüp Bebek Özel Bölüm' forumundadır ve necla81 tarafından 25 Şubat 2010 başlatılmıştır.

    25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  1. necla81

    necla81 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    65
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    arkadaşlar bilginiz var mı bilmiyorum ama yeni tüp bebek yasası çıkmak üzere sizlerinde bilgisi olsun istedim gazetedeki yazıyı kopyalıyorum.


    Hürriyet gazetesindeki yazıyı kopyaladım arkadaşlar...

    Tüp bebek tedavisinde yeni dönem başlıyor. Bundan sonra embriyo transferine tek sınırlaması getirileceği bildirildi.


    Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürü Doç. Dr. İrfan Şencan, tüp bebek tedavisinde embriyo transferine “tek” sınırlaması getirileceğini, uygulamanın Resmi Gazete'de yayımlandıktan sonra geçerli olacağını bildirdi.

    Şencan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, üremeye yardımcı tedavi metodlarının uygulanması ve merkezlerin fiziki yapılarının değiştirilmesine yönelik bazı kararlar alındığını söyledi.

    Tüp bebek merkezlerinin işleyişini ve uyması gereken kuralları belirleyen bir yönetmeliğin mevcut olduğunu anımsatan Şencan, şimdi bu yönetmeliğin tamamen yenilendiğini belirtti. Şencan, yapılan değişiklikle üremeye yardımcı tedavi yöntemlerini yeniden bir düzen içerisine soktuklarını ifade etti.

    Üremeye yardımcı tedavi yöntemlerinin iki safhadan oluştuğunu anlatan Şencan, bunun ilkinin hastanede yapılan “aşılama”, bir diğerinin ise tamamen embriyonun dışarıda oluşturularak gebeliğin sağlandığı yöntem oluğunu anlattı.
    Şencan, üremeye yardımcı tedavi yöntemlerinin uygulamasında alınan kararlar hakkında şu bilgileri verdi:

    “Yapılan değişiklikle bundan sonra herkes istediği kadar embriyo transfer edemeyecek. Bunun için belli bir sınırlama getiriliyor. Bu sınır, artık öncelikle 'bir' olacak. Yani, tek embriyo transfer edilebilecek. Özel durumlarda bu sınır değişebilecek. Özel durumlar ise ikinci ya da üçüncü denemeler ve daha sonrasını kapsıyor. Bu durumlarda iki embriyo transferine izin veriyoruz. Ayrıca, 35 yaş üstünde olunması halinde de iki embriyo transferine izin veriliyor. Onun dışında tek embriyo...”

    “EBMRİYO VERİCİLERİNDEN DNA ANALİZİ ALINACAK”

    İkinci bir değişiklik olarak da “tamamen dış ortamda yumurta ve sperm birleştirilmesinde kaynaklar konusunda oluşabilecek riskleri azaltmaya yönelik tedbir alındığını” ifade eden Şencan, “Çünkü, spermin kaynağı değişebilir, karışma riski var. Bu kanunlarımızda ve anayasamızda ele alınan bir konudur. Bunu çok ciddi bir şekilde disipline ediyoruz. Bundan sonra eğer embriyo üç aydan daha fazla dondurulacaksa embriyo vericilerinden DNA analizi alınacak. Bununla beraber konulacak ki sonra soyun karışması engellensin. Soyun korunması, kanunda öngörülen bir şey zaten. Biz de tedbirini alıyoruz” dedi.

    Şencan, bunun dışında tüp bebek merkezlerinin açılış esaslarına ilişkin de mevzuatın değiştirildiğini belirterek, “Artık, şimdiye kadar olduğu gibi bu merkezlerin rastgele açılmasının önüne geçiyoruz” diye konuştu.

    Değişiklikle tüp bebek merkezlerin bulunduğu binalar için birtakım standartlar getirildiğini dile getiren Şencan, bu binaların müstakil bina değilse istenilecek standartlara uygun olması ya da hastane içinde olması şartı aranacağını söyledi.

    Şencan, yapılan değişiklikle tüp bebek merkezlerinin hepsinin yeni doğan yoğun bakım ünitesi ve doğum ünitesi olan bir merkezle işbirliğinin şart koşulduğunu da dile getirdi.

    Şencan, “Çok daha önemli olan şey ise tüp bebek yöntemiyle gebe kalınması durumunda, söz konusu gebenin doğuma kadar takibinin, gebe kalmasına aracı olan tüp bebek merkezinin sorumluluğuna verilmesidir” dedi. Şencan, bu şekilde gebe kalan bir kişinin başka bir yerde kontrole gitmesi halinde de tüp bebek merkezinin tüm bunların kaydını tutarak, il sağlık müdürlüğüne bildireceğini söyledi.

    Uygulamanın Resmi Gazete'de yayımlandıktan sonra geçerli olacağını ifade eden Şencan, mevcut merkezler için belli bir geçiş süresi tanınacağını bildirdi.
     
  2. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  3. necla81

    necla81 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    65
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    4 defa negatif deneme yapan biri olarak bunu sizinle paylaşmak istedim. Bu konuyla ilgili tepkimizi gösterelim arkadaşlar.
     
  4. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  5. mehsilopi

    mehsilopi Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Eylül 2008
    Mesajlar:
    154
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    bu irfan şencan bütün bunları söylerken aklına gayrimeşru çocuk doğurupta sokaklarda ölüme terk edenleri çöp kutularına atanları buz gibi havada donmaya mahkum edilen bebeklerin ailelerinede bir sınırlama getirmeyi düşünüyormu acaba ????? yok ama düşünrler mi onlar bebek özlemi çeken aileler üzerinden pirim yapsınlar onlar üzerinden daha ne kadar para kazanırız düşüncesi gütsünler benim çoğul gebeliğe bakmaya taşımaya gücüm yetiyorsa maddi manevi sana ne kardeşim senin ne haddine başka işin gücünmü yok beyinsiz adam sen git önce benim paramla alınan sedyeye vatandaşın üstü çamurlu diye yatırmayan memurunu çıkar işten sen git vicdan muhasebesi yap önce sen git bebek özlemi çeken insanların derdini dinle bi önce sen bi insan ol önce................ vatandaşlık hakkım varsa haram olsun bu yasayı çıkaran onaylayacak olan insan görünümlü yaratıklara..........
     
  6. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  7. haymatlos

    haymatlos Popüler Üye Üye

    Katılım:
    4 Aralık 2009
    Mesajlar:
    1.305
    Beğenildi:
    15
    Ödül Puanları:
    148
    Tamamıyla ilaç firmalarına ve tüp bebek merkezlerine para kazandırma amaçlı bir uygulama olacak bu. Az embriyo yerleştireceğiz diye verilen ilaç dozunu ve yumurta sayısını azaltamazlar nasıl olsa, ilaç aynı gidecek, bir dünya da dondurulmuş embriyo tutulacak, bir dünya dondurulmuş embriyo transferi yapılacak, ilk denemede 2-3 embriyodan biri tutacakken bir dünya transfer yapılacak insanlara. Acaba bu yönetmeliği çıkaracak olanların haberi var mı, çok embriyo transferi illa ki çoğul gebelik anlamına gelmiyor. Bana 3 tane çok iyi kalite embriyo transfer edildi, hiçbiri tutmadı. Ne hakla benim emeklerimle umutlarımla, tasarrufumla ve sağlığımla oynarlar?...

    Hem maliyetine karışmamak için kırk takla atıyorlar hem de benim tedavimin selahiyeti ile oynuyorlar. Ben 2 ayda bir transfer yaptırıp her transferden sonra 4-5 gün yatacak lükse sahip değilim, hadi parasını verdim, 2. denemede çalıştığım şirket beni senin nazını çekemem diye kapının önüne koyar. Embriyo ve anne hakları konusunda psikopatça fikirlere sahip avrupa ülkeleri bile tek embriyo transferi şartını koymuyorlar.
     
  8. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  9. necla81

    necla81 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    65
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Kızlar bu yasaya bı Şekılde tepkımızı dıle getırmemız gerekıyor ben kendı adıma ılgılı yerlere maıller gÖnerdım eĞer sızde tepkınızı bellı edersenız belkı gerı adım atmalarını saĞlayabılırız maıl adreslerını kopyalıyorum ne kadar Çok maıl gÖnderırsek sesımızı o kadar Çok duyururuz.
     
  10. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  11. necla81

    necla81 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    65
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    mail adreslerini kopyalayamıyorum arkadaşlar
    isteyenlere özelden msjla gönderirim
     
    Son düzenleme: 25 Şubat 2010
  12. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  13. azra2

    azra2 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    14 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1.490
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    ayyy ben bu habere sinir oldum kızlar ya bence tepkimizi verelim
     
  14. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  15. necla81

    necla81 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    65
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    tepki maillerini gönderdiğim adresleri buraya kopyalayamıyorum kızlar ben mi bi hata yapıyorum yoksa sitede bi nedenden dolayı engelleniyor mu bu bilmiyorum

    sitedeforuma yazma konusunda acemiyim acaba o yüzden mi yapamıyorum tecrübeli arkadaşkara göndersem adresleri özelden onlar kopyalayabilir mi acaba ...
     
  16. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  17. Yeshill_Yansima

    Yeshill_Yansima Hoşgeldin minik kızım:) Üye

    Katılım:
    6 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    850
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    vatandaşına başka ülkelerde kullanılmayan aşıları ölümcül grip gibi aspargas demeçlerle zorla kakalayan bir sağlık bakanlığından da bu beklenirdi. acaba şimdi hangi siyasetçinin bu tüp bebek ilaçlarını getiren firmayla filan bir ortaklığı var. arkadaşıma katılıyorum aynı ilaçlar gidecek aynı paralar gidecek ama şans azalacak. deneme sayımız artacak birileri ihya olacak. 3 çocuk yapın derken yapmak isteyenlerin önüne bu engel niye.
     
  18. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : necla81
  19. necla81

    necla81 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    65
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    adresleri kopyalamayı başaramıyor ancak googledan başbakanlık yazıp sitede iletişim bölümünden maillerinizi ulaştırabilirsiniz.

    Ülkemizde çok değerli doktorlamız varken bizler için çok ciddi bi konunun kararını siyasetçiler veriyor olması çok acı.mafoldumben