Yöresel Lezzetler Diyeti...

Konusu 'Diyet Listeleri' forumundadır ve dids tarafından 9 Haziran 2008 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    9 Haziran 2008
    Konu Sahibi : dids
  1. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Sevdiğimiz lezzetlerden çok uzakta durmak, sağlıklı beslenmek anlamına gelmiyor... Günlük beslenme planınıza sevdiğiniz yiyecekleri katarak, sosyal yaşantınıza göre beslenebilir, kilo yönetimimize de katkıda bulunabilirsiniz.

    Eğer sık sık sosyal yemeklere katılmanız gerekiyorsa, bu konuda, şu önemli beslenme kuralını mutlaka hatırlamalısınız: Gün içerisinde yemek düzeninize dikkat eder, hafif bir kahvaltı, çok doyurucu olmayan ama lezzetli bir öğle yemeği, bir adet meyve ihtiva eden ara öğünle günü geçirirseniz, akşam gideceğiniz restoranda, çok aşırıya kaçmadan sevdiğiniz tüm besinlerden yiyebilirsiniz. Eğer programı dikkatlice takip ederseniz, bir ay içinde yaklaşık 5 kilo vermeniz hayal değil.


    1. HAFTA DİYETİ

    Özellikle İskenderun, Adana ve Gaziantep bölgesine özgü olan ve ülkemizin her yerinde severek yenilen içli köfte ve kebap ile kilo verebileceğinizi hiç düşündünüz mü? Bulgur ve kıymanın muhteşem birleşimi, hem dengeli beslenmeye örnek hem de doyurucu bir lezzet. Bulgur, glisemik indeksi düşük bir besin olması nedeniyle kilo verme diyetlerinin baş tacı. Eğer içli köftenizin içerisinde az miktarda kıyılmış maydanoz ve bol ceviz ekler, fırınlar ya da haşlarsanız bu güzel lezzetten mahrum kalmadan kilo verebilirsiniz.

    Bu diyeti 25-40 yaşları arasındaki erişkinler bu diyeti uyguladığında haftada 1200 g kadar kilo verebilirler.

    KAHVALTI: 1 adet kepekli tost (1 dilim peynir ve 2 dilim ekmekle hazırlayabilirsiniz), bol domates, salatalık, maydanoz, adaçayı veya ıhlamur (açık ve limon dilimli)

    ÖĞLE: 1 adet içli köfte (haşlama veya fırınlanmış), 1 kase yoğurt veya 1 kase süzme cacık, 1 porsiyon Tike kebap tavuk eti , 1 kase çoban salatası (az yağlı) veya az yağlı taze kekikli salata VEYA
    1 adet zeytin yağlı dolma, 1 su bardağı Fark Etmeden Diyet Detoks Ayranı, bol közlenmiş tatlı kırmızı biber

    İKİNDİ: 1 adet orta boy meyve

    AKŞAM: Yarım porsiyon, ızgara veya haşlama tavuk göğsü , 1 dilim ince ekmek, bol salata (az yağlı) VEYA
    1 porsiyon patlıcanlı mutebbel, 1 porsiyon terbiyeli şiş, 1 dilim lavaş, 1 porsiyon mevsim meyveleri

    ARA: Yarım su bardağı süt



    2. HAFTA DİYETİ

    Nohut ve tahin karışımından hazırlanan, İskenderun, Antakya yöresine ait olan humusu, yemeklerinizin yanına tüketerek sağlıklı kilo verme şansınız çok fazla. Nohut dengeli yağ asit içeriğine sahip olan kuru baklagillerden. Demir, kalsiyum, çinko, magnezyum yönünden de oldukça zengin. E ve B grubu vitaminlerini de içeriyor. Orta kalitede bitkisel protein içeren nohudu humus ile kolayca tüketebilirsiniz. Tahin ise, susamların suda uzun süre bekletilip sonra çifte kavrulma yöntemi ile işlemden geçirilmesiyle hazırlanan besleyici bir karışım. Nohutla birleşince biyolojik değeri de yüzde 70 artmış olur.

    Bu diyeti 20-30 yaşları arasında erişkinler uyguladığında haftada 1 kilo 100 gram verirler.

    KAHVALTI: 1 su bardağı taze sıkılmış greyfurt veya elma suyu, 1 yemek kaşığı lor peyniri veya çökelek veya 1 dilim tuzsuz beyaz peynir, 1 ince dilim yulaf veya çavdar ekmeği, domates, salatalık, yeşil biber

    ÖĞLE: 2 yemek kaşığı humus, 4 yemek kaşığı tavuk sote, 1 ince dilim yulaf veya çavdar ekmeği, çoban salata (az yağlı) VEYA
    Yarım porsiyon az yağlı pastırmalı humus, 1 porsiyon Tike çöp şiş, 1 dilim lavaş, roka salatası

    İKİNDİ: Yarım adet orta boy meyve

    AKŞAM: 1 adet karnıyarık, 1 ince dilim ekmek, bol domates dilimleri VEYA
    Közde soğan-sarımsak, 1 porsiyon Tike beyti kebap, 1 dilim lavaş, 1 porsiyon az yağlı gavurdağı salatası

    ARA: Yarım su bardağı süt veya 1 yemek kaşığı dolusu siyah kuru üzüm.



    3. HAFTA DİYETİ

    Kurutulmuş meyvelerin başında daha önceleri üzüm, incir, kayısı, gelirken artık günümüzde, bunlara dut, erik, elma, ananas, armut da eklendi. İçerindeki suyun güneş ışığı ile alınması ve böylece bozulmaya elverişli ortamdan uzaklaştırılmaları bu meyvelerin daha uzun süre saklanabilmesini sağlıyor. Kuru meyveler, mineraller ve özellikle demir yönünden zengin besinler. Kuruma sırasında bir miktar C vitamini kaybı oluşur ancak yine de A vitamini için son derece iyi bir besin kaynağıdırlar. Kuru ağırlıklarındaki enerji içerikleri fazla olsa da, uygun miktarda tüketildiklerinde kolay kilo vermenize de yardımcı olabilirler. Kuru meyveleri hoşaf, reçel ve komposto yapımında da kullanabilirsiniz.

    Bu diyeti 20-55 yaş arası erişkinler uyguladıklarında haftada yaklaşık 1 kilo 200 gram. kilo verebilirler.

    KAHVALTI: 1 su bardağı az yağlı süt, 4 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 yemek kaşığı kuru üzüm, 1 yemek kaşığı badem, 1 yemek kaşığı kuru dut. (Tümünü karıştırarak tüketiniz.)

    ÖĞLE: 1 küçük tabak zeytinyağlı sebze yemeği, 1 ince dilim ekmek, karışık marul salatası (az yağlı) VEYA
    Tavuk Külbastı Salata, 1 su bardağı ayran

    İKİNDİ: 1 kase kuru dut ve beyaz leblebi karışımı

    AKŞAM: 1 dilim sebzeli börek, 1 kase kuru kayısı kompostosu VEYA 1 Porsiyon Tavuk Tike Kebap, 1 su bardağı ayran, 3 ince dilim lavaş ekmeği, ezme salata

    ARA: 1 adet orta boy meyve




    4. HAFTA DİYETİ

    Bu hafta önerilen cevizli sucuk yapımında, pekmez nişasta ile pişirilir, ipliğe dizilmiş ceviz parçacıklarının üzerine dökülür ve kurutulur. Besin içeriği yüksek ama kilo vermemize yardımcı olan bu tatlıyı yiyerek de kilo verebilirsiniz. Pekmez, demir, potasyum ve kalsiyumdan zengin, karotenoidler, flavonoidler ve B grubu vitaminleri içerğen pekmez, hemen kana geçer ve iyi enerji verir. Cevizin ise yüksek düzeyde çoklu ve tekli doymamış yağ asidini içermesi, kolesterol ihtiva etmemesi kalp sağlığı açısından önemli bir besin olmasını sağlar. Bunun dışında ceviz iyi bir demir minerali kaynağı olup, diyet lifi açısından da zengin bir besindir.

    Bu diyeti 18-24 yaş grubu olan erişkinler uyguladığında haftada 1,5 kg. verebilirler.

    KAHVALTI: 1 karper büyüklüğünde peynir, 3 adet kuru erik, 1.5 ince dilim tahıllı ekmek, bol tatlı kırmızıbiber dilimleri (1 tatlı kaşığı sıvı yağ eklenmiş)

    ÖĞLE: 1 tabak etli sebze yemeği, 1 kase cacık, 1 ince dilim tahıllı ekmek, bol salatalık dilimleri VEYA
    Kuru patlıcan dolması,1 porsiyon fıstıklı kebap, 1 su bardağı ayran

    İKİNDİ: 1/4 adet cevizli sucuk

    AKŞAM: 1 tabak zeytinyağlı nohut yemeği, 1 ince dilim tahıllı ekmek, az yağlı havuç salatası VEYA
    1 porsiyon fındık lahmacun, 1 porsiyon Zencefilli Tavuk Beyti, 2 ince dilim lavaş ekmeği, 1 top dondurma

    ARA: 1 orta boy meyve



    DETOKS AYRANI TARİFİ

    Kebablar söz konusu olduğunda akla gelen ilk içecek hiç şüphesiz ayran... Yöresel Lezzetler Diyeti'nde de, yemeklerinizin yanında ayran içebilirsiniz. Üstelik Selahattin Dönmez'in hazırladığı Fark Etmeden Diyet Detoks Ayranı pek çok faydalı özelliğe sahip. Hazmı kolaylaştıran detoks ayranı aynı zamanda içindeki otlarla sinirleri yatıştırıcı, antiseptik özelliklere de sahip. Ayranınızı yağsız yoğurtla hazırlayabilir ve yemeklerin yanında, pek çok sindirim sorununa yol açan gazlı içeceklere karşı çok lezzetli bir alternatif olarak tüketebilirsiniz. Üstelik hazırlaması da oldukça kolay...

    MALZEMELER:
    Yarım su bardağı az yağlı yoğurt
    Yarım su bardağı su
    Bir tutam dereotu
    Küçük bir tutam maydanoz
    Birkaç yaprak taze nane

    HAZIRLANIŞI:
    İnce ince kıydığınız taze otları, yoğurdu ve suyu beraberce blenderdan geçirerek ayranınızı hazırlayabilirsiniz. Dilerseniz buz ilave ederek soğuk olarak tüketebilirsiniz.

    FAYDALARI:
    Antiseptik, hazmı kolaylaştırıyor, bağırsak gazlarını gideriyor ve aynı zamanda sinirleri yatıştırıyor.






    (alıntıdır)
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.