Zamanı iyi kullanmanın püf noktaları

Konusu 'Hiçbir başlığa uymayan yazılar !' forumundadır ve suavea tarafından 12 Haziran 2007 başlatılmıştır.

    12 Haziran 2007
    Konu Sahibi : suavea
  1. suavea

    suavea Aktif Üye Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    86
    Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) tarafından hazırlanan ''Zamanı
    Verimli Kullanmak Uygarlığın Ölçüsüdür'' başlıklı broşürde, verimli ve etken
    olabilmek için zamanı da verimli ve etken şekilde yönetebilmenin önemi
    vurgulanıyor

    ''Yönetemediğimiz zaman bizim değildir'' ifadesine yer verilen broşürde,
    ''zamanın durdurulamaz, geri döndürülemez, sınırlı ve tekrar
    kullanılamayacak'' bir kaynak olduğuna işaret ediliyor.

    Zaman yönetiminin çok çalışmayı değil, etkili ve amaçlara yönelik bir
    biçimde çalışmayı öngördüğü'' kaydedilen broşürde, kişinin zamanını amaçsız
    olmaktan ve başkaları tarafından kontrol edilmekten çıkarıp, amaçlı bir
    biçimde kendi kontrolü altına almasının yolları anlatılıyor.

    ''80:20 İLKESİ''

    Başarılı bir zaman yönetiminin gerçekleşmesini iş ortamının değil, kişinin
    zihinsel hazır olma düzeyinin belirlediği vurgulanan broşürde, zaman
    yönetimi konusunda şu önerilerde bulunuluyor:

    ''Zamanımızın ancak yüzde 60'ına hükmedebiliyoruz. Her an önümüze
    çıkabilecek beklenmedik görevler, önemsiz olsalar bile aciliyet kazanmış
    işler ve sosyal etkinlikler için belli bir zamanı ayırmamız gerekmektedir.
    Zamanımızın yüzde 40'lık bir kısmını bu türden, kontrolümüz dışındaki işlere
    ayırmak zorundayız. Zaman yönetimi yüzde 60'lık bölümü daha etkili kullanma
    yönündeki çabaları ifade eder. Bu oranı yüzde 100'e çıkarmak mümkün
    değildir.

    80:20 ilkesi unutulmamalıdır. Bu ilke, zamanımızın yüzde 20'si ile
    işlerimizin yüzde 80'ini, zamanımızın kalan yüzde 80'i ile işlerimizin yüzde
    20'sini gerçekleştirmekte olduğumuzu ifade eder.

    Zamanın nerelere harcandığı belirlenmelidir. Bir ay süreyle her gün, yarım
    saatte bir yapılmış olan tüm işleri kaydedin. Bu zamanınızın nasıl
    harcandığı konusunda önemli ip uçları verecektir.

    Kontrolünüz altındaki yüzde 60'lık zaman dilimini planlayın. Planlamayı
    mümkünse yıllık, aylık, haftalık ve günlük olarak ama mutlaka yazılı olarak
    yapın.

    Her şeyi kendi yapan ayrıntılar içinde boğulur. Bu nedenle yetki devredin.
    Böylece önemli işlere zaman ayırıp, birlikte çalıştıklarınızın bilgisini
    daha iyi kullanabileceksiniz. Yetki devrinin ötesinde diğer tekniklere hakim
    olmaya çalışın.

    Zaman yönetimi uygulamasına geçtikten sonra planlanan ile gerçekleşenler
    gözden geçirilmeli, aksayan yönler için önlem alınmalıdır.

    Fazladan zaman kazanmaya çalışın. Erken kalkın, günlük giyeceklerinizi ve
    çantanızı akşamdan hazırlayın.''

    ''KENDİNİZE RANDEVU VERİN, İPTAL ETMEYİN''

    Kişinin kendine de zaman ayırması gerektiği belirtilen broşürde, ''Güne
    olumlu başlayın, pozitif düşünmeye başlayın, varsa sağlık sorunlarınızı
    geciktirmeden çözün, sağlığınızı koruyun, spor yapın, kendinize randevu
    verin, bu saatleri sadece kendinize ayırın ve randevunuzu iptal etmeyin''
    gibi tavsiyeler de yer alıyor.

    Broşürde, zamanı verimli kullanmak için yapılması gerekenlerden bazıları ise
    şöyle sıralanıyor:

    ''Kararlı olun, seri hareket edin. Önünüzde yalnızca iş olsun, ilgisiz
    olanları kaldırın. Yöneticiyseniz ayrıntılarla uğraşmayın. Boş zamanınızı
    iyi değerlendirin.

    Not alma alışkanlığı edinin. Düzenli olun, aradığınızı bulabilecek bir
    sistem geliştirin. Gereksiz evrak ve dokümanı atın. Zamanınızı yıllık,
    aylık, haftalık ve günlük periyotlarla planlayın. Yazılı kayıt tutun.
    Mutlaka ajanda kullanın. Hızlı ve etkili okumayı öğrenin.

    Randevularınıza zamanında gidin. Bilgilerinizi güncelleyin. İşi eve, evi işe
    taşımayın. İlkeleri olan bir kişilik yapısı sergileyin.

    Birisinden bir şey isteğinizde zamanı mutlaka belirtin.

    Tutum ve düşünce tarzınızla endişe ve kuruntularınızdan kurtulmaya
    çalışın.''