Zayıflamada 20 altın öğüt

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve _Mustang_ tarafından 19 Mart 2009 başlatılmıştır.

    19 Mart 2009
    Konu Sahibi : _Mustang_
  1. _Mustang_

    _Mustang_ BiLMeM Pro Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2007
    Mesajlar:
    4.536
    Beğenildi:
    54
    Ödül Puanları:
    153
    Sık yapılan beslenme yanlışlarından biri de öğün atlamak, aç dolaşmaktır!

    Bu yanlışı özellikle kilo vermek isteyenler çok sık yaparlar. Ne var ki yemeyi içmeyi boş verip aç susuz gezerseniz (bütün bir gününüzü su, soda içerek ve birkaç salatalığı, domatesi, havucu çiğneyerek geçirirseniz) başlangıçta biraz kilo verseniz bile kısa bir süre sonra verdiklerinizi fazlasıyla geri alırsınız. Yiyerek zayıflamanın mümkün olup olmadığı sorusuna birazdan cevap vereceğim ama yemeden zayıflamayı (aç kalarak kilo vermeyi) sakın denemeyin. Eğer denerseniz siz de bir “diyet gazisi” olabilirsiniz.

    Yiyerek kilo verilir mi sorusunu ise hiç korkmadan “evet” diye yanıtlayabilirsiniz.

    Eğer fazla kilolarınızdan sağlığınızı bozmadan kurtulmak istiyorsanız düzenli aralıklarla, öğün atlamadan, belirli ölçülere uyarak, küçük porsiyonlar halinde ve her şeyi kararında bırakarak yemelisiniz. Sadece sabah, öğlen, akşam yemeği değil, ara öğünler de oluşturup bir şeyler atıştırmayı ihmal etmemelisiniz. Böyle bir beslenme tarzı metabolizmanızın ve sindirim sisteminizin tıkır tıkır işlemesini sağlayacağı gibi, sizi yemenin lezzetinden, zevkinden de alıkoymayacaktır. Ayrıca baş ağrısı, sinirlilik gibi hipoglisemik reaksiyonlardan da uzak kalacaksınız. Zinde, güçlü ve keyifli bir kilo yönetimini siz de başaracaksınız.

    SORUNLAR YANLIŞ BıLGıLENMEKTEN

    Kilo yönetiminde bütün mesela ihtiyacınız kadar yemeniz ve yiyeceklerle aldığınız enerjinin bir kısmını da (aktivitenizi artırarak) harcamanızdır. Bunu yüzlerce defa duyduğunuzu, artık sıkıldığınızı ben de biliyorum. Ama tekrarda her zaman fayda var. Yiyip içtiklerinizi sorgulamadan, yiyecek içeceklerle sağlıklı bir ilişki kurmadan, yemek yemenin, beslenmenin duygusal yönetimini kavramadan ve aktiviteyi kazanmadan ne kilo vermek, ne de kiloları yönetmek mümkün olmaz.

    “Diyete başlamak” aynı zamanda bir gün onu bırakmak anlamına da geliyor. Bunun için “diyete başlamak” yerine “yeni bir hayata başlamak” kavramını tercih etmenizde fayda var.

    Yiyerek zayıflamanıza yardımcı olacak 20 öneri!

    1. Tatlı yemekten korkmayın!

    Yemekten sonra ufak bir parça bitter çikolata yemek size kilo aldırmaz. Keklere, pastalara saldırın demiyoruz, sadece nefsinizi köreltecek ve o anki tatlı isteğinizi bastıracak kadar ufak bir parça çikolatanın kimseye bir zararı olmaz. Haftada bir-iki kereden fazla olmamak kaydıyla tabi!

    2. Yağları çıkartın

    Bir dilim pizzadaki yağları peçete yardımıyla azaltabilirsiniz. ılk bakışta haftada bir yenen bir dilim pizzadaki yağ size fazla gelmeyebilir. Ancak yıl içinde giysilerinize giremediğinizde öyle olmadığını görürsünüz.

    3. Kemer takın

    Yüksek kalorili ama düşük besin değerli yiyecekler yemek istediğiniz zaman açlık hissetmeyecek kadar kemerinizi sıkın. Ulaşmak istediğiniz bedene ininceye kadar nefes almanızı engellemeyecek şekilde bu taktiği uygulayın.

    4. Sevdiklerinizle birlikte olun

    ış arkadaşlarınız, dostlarınız veya ailenizden birileriyle vakit geçirin. Kilo verme dönemini daha rahat atlatmanızı sağlar. Onlarla birlikteyken aklınıza yemek yemek de gelmeyecektir.

    5. Baharatlı gıdalar tüketin

    Metabolizmanızı çalıştıran ‘kapsaisin’ çok acı biberde bulunur. Acılı tavuk ile ayran için. Süt ürünleri kapsaisinin görevini yapmasına sudan daha çok yardımcı olur.

    6. Az yağlı süt için

    Günde alınan 1800 mg kalsiyum kalori emilimini sağlıyor. Bu nedenle kahvenizi sütlü ya da kalsiyum içeren gıdalarla içtiğinizde sadece 300 mg kafein alırsınız, 500 mg atılır.

    7. Organik gıdaları tercih edin

    Kepekli veya tahıllı ekmekleri, lifli gıdaları tercih edin.

    8. Yıkanmış, doğranmış sebzeleri alın

    Evet biraz fazla ödeyebilirsiniz ancak enerji için düşük kalorili bu sebzeleri tüketebilirsiniz. Sebzeleri hemen ulaşabileceğiniz yerlere koyun. Böylece birşeyler yemek istediğinizde diğer kalorili seçeneklerden uzak durabilirsiniz.

    9. Akşam yemeğine ne yiyeceğinize karar vererek çıkın.

    Restorana gittiğinizde ne yemek istediğinize düşünerek karar verin. Acele etmeyin, küçük porsiyonlu, doyurucu ancak az kalorili yiyecekleri yiyin.

    10. Öğleden sonra saat 15:00′de birşeyler atıştırmayı unutmayın.

    150 kalorilik bir atıştırma daha sonra yenilebilecek 400 kaloriyi önler. Avuç içi kadar fındık, ceviz, badem gibi çerezler ya da bir dilim peynir gibi atıştırmalıklar yaklaşık 170 kaloridir.

    11. Sebze ve meyveleri kabuklarıyla tüketin

    Elma, armut, salatalık gibi meyve ve sebzelerin kabukları lif açısından zengindir. Hatta portakalı bile kabuğunun tamamını soymadan beyaz yerini bırakarak yiyebilirsiniz.

    12. Sadece tek elle yiyin ve için

    Eğer bir partideyseniz bir elinizde içecek diğer elinizle çerez tüketmeye çalışmayın. Sağ elinizle içip yerseniz daha az yiyip içersiniz.

    13. Tabakta beslenin

    Kavanozdan, kutudan ya da dev kaselerden yemeyin. Gıdaları tabağınıza alarak beslenin. Böylece daha az yersiniz.

    14. Ellerinizi meşgul edin

    Stresliyken birşeyler yememenin en iyi yolu ellerinizi başka işlerle meşgul etmek. Bir paket cips yemek yerine örgü örerek stres atabilirsiniz. Resim yapmak, el işleriyle ilgilenmek vb. işler de sizi meşgul edebilir.

    15. 10 öğün yiyin

    Eğer iş ya da farklı denenlerle stres yaşıyorsanız, düşüncelerinizi kontrol edemiyorsanız, çok acıkmış hissedebilirsiniz.Bu durumda birşeyler yedikten 10 dakika sonra yine aç hissedebilirsiniz. Bu durumda günde 10 defa tüketebileceğiniz sebze ve meyveleri belirleyin ve bunları yiyin.

    16. Tatlı yemek için dışarı çıkın

    Soğuk pastalar, cipsler ya da peket dondurmalar yemek yerine dışarı çıkın. Eve bu tür kilo aldıracak yiyecekler almayın. Böylece canınız dondurma yemek istediğinde bir kutu yerine sadece bir külah dondurma yersiniz.

    17. Salata yiyerek başlayın

    Öğle yemeğine salata yiyerek başlayanların yüzde 12 daha az kalori aldıkları belirlenmiş. Bu nedenle öğlen kremalı, soslu aparatiflerden uzak durun ve yemeğe salata yiyerek başlayın.

    18. Kremadan uzak durun

    Burger ya da sandviç yediğinizde mayonez, ketçap ya da krema koydurmayın. Bu tür servis edilenlerin kremalarını bıçakla üzeerinden alın. Böylece yarım kalori daha az almış olursunuz.

    19. Ekmek almayın

    Ekmek uzatanlara gülümseyerek teşekkür edin ve hayır deyin.

    20. Bazen çılgın olun

    Hiçbir şey yememek sizi zayıflatmayacak ya da mutlu etmeyecek. Haftada bir öğünde yemek istediğiniz her şeyi yiyerek kendinizi ödüllendirin.
     
    Son düzenleme: 28 Mayıs 2009
  2. 28 Mart 2009
    Konu Sahibi : _Mustang_
  3. dtbernat

    dtbernat Yeni Üye Üye

    Katılım:
    29 Aralık 2008
    Mesajlar:
    715
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    ellerine sağlık canım ben bu önerilere su içmeyide ekliyorum günde 2,5 -3 lt su mutlaka içilmeli ben denedim hem acıkmıyorsun su tıkıyor hemde selülitten eser kalmıyor benden sölemesi:) :CüvCüv:
     
  4. 31 Mayıs 2009
    Konu Sahibi : _Mustang_
  5. _Mustang_

    _Mustang_ BiLMeM Pro Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2007
    Mesajlar:
    4.536
    Beğenildi:
    54
    Ödül Puanları:
    153
    Kesinlikle su çok önemli. Su için ben hep şu benzetmeyi yaparım . Su bedenimizin yakıtıdır. araba nasıl benzin ile çalışıyorsa vucudumuzda su ile çalışmakta:)
     
  6. 1 Haziran 2009
    Konu Sahibi : _Mustang_
  7. aeben

    aeben Her daim üye :)) Pro Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    34.472
    Beğenildi:
    28.881
    Ödül Puanları:
    463
    balım çok faydalı bilgiler olmuş ......