Zayıflamak için Doğru Bilgiler!

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve dreamer_90 tarafından 1 Haziran 2009 başlatılmıştır.

    1 Haziran 2009
    Konu Sahibi : dreamer_90
  1. dreamer_90

    dreamer_90 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    5 Aralık 2008
    Mesajlar:
    26
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Zayıflamak için Doğru Bilgiler!
    Özellikle yaza girdiğimiz şu dönemlerde, herkesin zayıflamak için uğraştığını tahmin ediyoruz. Diyetin en gözde zamanında, siz de fark etmeden kim bilir ne yanlışlar yapıyorsunuz?
    Zayıflamak için Doğru Bilgiler!

    Diyete girip kilo vermek ya da doğrusu, tartıda eksik görünmek, gerçekten vücudunuzdan yağları attığınız anlamına gelmez. Yanlış diyet uygulayarak, vücudunuzun su ve kas erimesine sebep oluyor olabilirsiniz. Amaç sağlıklı kilo vermek olmalıdır.
    Karbonhidrat içeren besinleri, yağ, et ve sütü tamamen beslenmeden çıkartmak sağlığınızı olumsuz etkileyecektir. Bilimsel bulgular, yüksek oranda doymuş yağ tüketiminin, hormonlara bağlı kanser, kalp hastalıkları ve şeker hastalığına zemin hazırladığını göstermektedir. Günde 50 gramdan az karbonhidrat tüketmek, kanda bulunan ketonun atımına sebep olur, bu da vücudun dengesinin bozulması anlamına gelir. Yağ kitlelerinden arınacağınız bir diyet için, mutlaka, et ve et grubu, süt ve süt grubu, sebze ve meyve grubu, ekmek ve yağ grubundan belirli miktarda tüketmeniz gerekmektedir.
    Karbonhidratlarla proteinleri birbirinden ayırarak beslenmek yöntemiyle yapılan diyetlerde yanlıştır. Bu yöntemin temel anlamı, karbonhidrat ve yağ gibi, yüksek enerji içeren besinleri az tüketip, kalori alımını azaltıp kilo vermeyi sağlamaktır. Yani, karbonhidrat ve proteini ayırarak değil. Zaten besinler az ya da çok miktarlarda karbonhidrat, protein ve yağı bir arada içerirler.
    Aç kalarak kilo verilmez. Açlıkla diyet yaptığını zannedenler, yağsız vücut kitlesi olan kastan kilo verirler. Aç kaldığında vücut metabolizmayı yavaşlatır, enerjiler daha yavaş yakılır ve vücut kendini koruma altına alır. Yağı daha etkili bir şekilde depolayabilme mekanizması geliştirir. Bunun yanı sıra baygınlık, kanda ürik asit artışı, saç dökülmesi, uykusuzluk ve ruhsal bozuklukların ortaya çıkmasına sebep olur.
    Kırmızı eti yemek listesinden çıkartanlar da bir hata yapmış olurlar. Sağlıklı beslenme için haftada 2 kere kırmızı et tüketmek gerekir. Kırmızı et tüketmeyenlerde demir eksikliği anemisi görülür. Kırmızı etin kolesterol içeriği, tavuk ve balık etine göre farklı değildir ancak, kırmızı et, kan kolesterolünü yükseltmeye yarayan doymuş yağ içerir. Bu yüzden haftada iki kere yağı görünmeyecek kadar az olan kırmızı eti tüketmek gerekir.
    Diyette yüksek miktarda protein almak, kas gelişimini sağlamaz. Kas gelişimi ve gücü için fazla protein tüketmeye gerek yoktur. Hatta gereğinden fazla protein tüketmek, vücudu yağlandırır. Kas gücü için egzersiz yapmak gerekir.
    Vitaminler kilo aldırmaz. Vitaminler, enerji içermeyen, çok az miktarları ile vücudun biyokimyasal reaksiyonlarında görev alan besin öğeleridir. Vitamin kullanması gereken bireylerde kilo alımlarının, yemek davranışlarındaki değişiklik nedeniyle olduğu bilinmektedir.
     
  2. 1 Haziran 2009
    Konu Sahibi : dreamer_90
  3. Kalliste

    Kalliste Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    9.326
    Beğenildi:
    51
    Ödül Puanları:
    153