Zekİ Çocuk İÇİn İngİlİz Uzmanlardan 10 Önerİ

Konusu 'Aile, Evlilik ve Çocuklar' forumundadır ve SHADOWGIRL tarafından 7 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

    7 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : SHADOWGIRL
  1. SHADOWGIRL

    SHADOWGIRL Popüler Üye Üye

    Katılım:
    6 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    957
    Beğenildi:
    22
    Ödül Puanları:
    108
    İngiliz uzmanların araştırmalarına göre, çocuğun zekâsını ilerletmek için haftada bir somon balığı yemesi gerekiyor. Diğer 9 besin de şöyle: Morina balığı, sığır eti, yumurta, barbunya, bezelye, ay çekirdeği, yulaf ve yaban mersini

    Zekâyı ilerleten 10 besin

    Çocuğunuzun derslerinde başarılı olmasını ister miydiniz? O zaman beslenmesine dikkat etmeniz gerekiyor. İngiliz uzmanlar, zekâyı ilerleten 10 ana besini şöyle sıraladı:
    1- Somon balığı: Beyin için en yararlı deniz ürünlerindendir. Beyin hücrelerinin gelişimini sağlayan Omega-3 içerir. Haftada bir kez yenmesi tavsiye edilir.
    2- Morina balığı: Morina balığı, vücut için gerekli iyot alımını sağlar ve IQ'yu yükseltir.
    3- Sığır eti: Kızlar ergenlik yaşlarında demir eksikliği yaşayabilir. Bu da derslerde konsantrasyon eksikliği ve yorgunluk yaratır. Haftada en az iki kez 140 gram sığır eti yenmeli.
    4-
    Yumurta: İçindeki kolin maddesi, çocukların beyin hücrelerini yeniler, güçlendirir. Hafızayı güçlendirir, daha hızlı öğrenmeyi sağlar.
    5- Ay çekirdeği: Sınav için dersleri tekrar ederken bir avuç çekirdek yemek çocukların sinirlerini yatıştırır. Ayrıca kasların gevşemesini sağlayan magnezyum sayesinde iyi bir uyku sağlar.
    6- Yulaf: Vücuda yavaş yavaş ama iyi bir enerji sağlar. Her gün kahvaltıda yemeye dikkat edin.
    7- Yaban mersini: Çilekle birlikte hafızayı güçlendirir ve öğrenme kapasitesini artırır.
    8- Barbunya: Besinden alınan B1 vitamini eksik olursa, hafızanın normalden daha zayıf olmasına neden olur. Haftada 2-3 kez yenmelidir.
    9- Bezelye: Ergenlik döneminde yaşanan anksiyeteyi yok edecek B1 ve B3 vitaminlerini içerir. Haftada en az iki ya da üç tabak alınmalıdır.
    10- Su: Beynin ideal şartlarda çalışması için su oranı yeterli olmalıdır. Günde 6-8 bardak su içilmelidir.