Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak

1 Günlük Detoks

Detox-Diet-1024x576.jpg
Dün gece yemeği fazla kaçırdıysan ya da sağlıklı beslenmeye geçiş için bir adıma ihtiyacın varsa bu 24 saatlik detoks planı tam senlik!
Yazar Puanı:
5/5,
  1. Lisabella
    Detox-Diet-1024x576.jpg

    SABAH

    1-Uyanınca: Limon suyunun faydaları saymakla bitmiyor. Yeni güne sıcak suya eklediğin taze sıkılmış limon suyunu içerek başlayabilirsin. Uzman Doktor Frank Lipman, limonlu sıcak suyun vücuda c vitamini yüklemesinin yanı sıra sindirim sistemini canlandırdığını söylüyor. Gün boyu su içmeye devam et, sağlıklı bir detoksun anahtarı bol su içmektir!

    2-Kahvaltıdan önce: Detoks yaparken yoğun spor programları önerilmesede vücudu sıcak tutmak ve kan akışını sağlamak için spor önemlidir. Halsiz hissettiğin zamanlarda vücudunu uyandırmanın en iyi yolu hafif bir yogadır. 3 dakikalık sabah yogası programları ile gün boyu enerjik kalabilirsin.

    3-Sıvı kahvaltı (Geçiştirilmiş kahvaltı): Seni doyurup memnun edecek ancak şişkin ve ağırlaşmış hissettirmeyecek bir öğün ile güne başla. Çilekli smoothie veya yağ yakan smoothie tariflerini deneyebilirsin. Lif kaynağı besinlerle hazırlanmış bu meyve sebze püreleri sindirimindeki hareketliliği devam ettirecek ve seni doyuracaktır. Üstelik ortalama sadece 300 kalori!

    4-Gün ortası kahve molası: Uymak her zaman mümkün olmasa da detoks boyunca kafein tüketmemeniz öneriliyor. Kahve siparişi vermek yerine yeşil çay içmeyi deneyebilirsin. Yeşil çay, antioksidanlar açısından zengindir ve metabolizmayı canlandırır. Eğer öğlen yemeğinden önce karnınız kazınırsa, lif kaynağı bir elma, yağ yakan yaban mersinleri ya da probiyotik zengini yoğurdu tercih edebilirsiniz. Her biri sindirime yardımcı besinlerdir.
    daa707c4b568a034fd588c692293b809.jpg
    ÖĞLEN

    5-Sık sık mola ver: Vücut sağlığınız için boş zamanlarınızda edebildiğiniz kadar hareket edin. Sık sık (20 dakikada bir) masandan kalk ve çalıştığın yerin etrafında kısa turlar at. Eğer çok sık kalkamıyorsan, masa egzersizleri (esneme,squat vb.) yapmak için kendine zaman ayır. Bilgisayar kullanırken gözlerini dinlendirmek için 20-20-20 kuralını uygulayın: 20 dakikada bir 20 saniyeliğine gözlerini bilgisayardan ayırıp 20 adım at.

    6-Öğle yemeği saati: Sizi şişkin hissettirmeyecek hafif bir yemek ile öğlen miskinkiğinden kurtul. Detoks çorba tarifleri ve lif kaynağı kabak salatası bizden size tavsiye, hepsi kalp dostu yağlar içerir. Öğlen saatini çalışma masandan uzaklaşarak değerlendir. Telefonunu bir kenara bırak ve önündeki güzel yemeğe odaklan. Öğle yemeğin bitince 20-30 dakikalık bir yürüyüş yapmaya çalış.

    7-Ara öğün: Eğer seni akşam yemeğine kadar tok tutacak bir şeylere ihtiyacın varsa, sebze (yeşillik) suyundan daha iyi bir seçenek yok. Bu tarz içecekler enerji yükler ve vücudun için gerçekten iyi bir şey yapmış gibi hissedersin. Evde rondodan geçirerek kendi detoks suyunu hazırlayabilirsiniz. Ispanak, maydanoz, salatalık ve sevdiğin yeşilliklerle çeşitlendirebilirsiniz.

    fish.jpg

    AKŞAM

    8-Rahatlama zamanı: Evin yolunu tutmadan ve kendinizi televizyonun önünde bulmadan önce kendine hoş bir süpriz yap. Gevşemenin ve toksinlerden arınmanın en iyi yolu masaj yaptırmak ya da saunada vakit geçirmektir. Her ikiside vücudundaki gerginliği azaltır ve eklem-kas ağrılarını hafifletir.

    9-Akşam yemeği: Yağsız proteinlerle ve taze sebzelerle dolu sağlıklı bir akşam yemeğiyle rahatlamak için harika bir zaman. Lahanayla pişirilmiş bir balık yemeği akşam yemeği için ideal. Lif, protein ve vitamin dolu ayrıca hazırlaması sadece 20 dakika! Televizyon karşısında yemektense masaya otur ve yemeğinden keyif almaya bak. Böylece yemeğine odaklanabilirsin ve böylece kendini kaybetmişcesine yemezsin. Fazla yemenin en yaygın sebebi yemeğin farkında olmamaktır.

    10-Dinlen: Vücudu toksinlerden arındırmanın en iyi yollarından biri iyi bir uyku çektiğinden emin olmaktır. Kilo alış-verişi, stres seviyesi ve genel sağlık durumumuz uykumuz ile yakından ilgilidir. Bu gece teknolojiden uzak dur, rahatlatıcı bir duş al ve kendine iyice dinlenecek zamanı ver. Ayrıca uyku öncesi yoga seansı ile kendini rahatlatabilirsin.

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.