Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
  1. Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...
  2. Notu Gizle

Çocuk Vitamin ve Mineraller Ne Kadar Almalıdır?

cocuk_vitamin_mineral_ne_kadar_almalidir.jpg
Çocukların sağlıklı bir şekilde büyümesi ve gelişebilmesi adına vitaminlerin ve minerallerin alınması büyük bir önem taşımaktadır. Yetişkinlere...
Yazar Puanı:
4.5/5,
  1. Editor
    Çocukların sağlıklı bir şekilde büyümesi ve gelişebilmesi adına vitaminlerin ve minerallerin alınması büyük bir önem taşımaktadır. Yetişkinlere göre çocuklar gelişim ve hızlı büyüme kapsamında vitaminlere daha fazla ihtiyaç duymaktadırlar. Kişilerde vitaminin yetersiz olması kadar, aynı zamanda fazlası da zarar verebiliyor. Buna yönelik çocuğunuz için hazırlayacağınız öğün içeriklerinde kullanacağınız miktara yönelik dikkatli olmanız daha sağlıklı olacaktır.

    HASTALIKLARA KARŞI VİTAMİN VE MİNERALLERİN ALIMI

    Çocuklar genel kapsamda dengeli besleniyorlar ise, ilaveten vitamin ihtiyacı duymazlar. Fakat sıklıkla hastalık geçiren, yemek yememe arzusu, kronik hastalıklar, sindirim bozukluğu olanlar ve yemek seçiciliği olanlarda vitamin takviyesi gereklidir. Diyet kapsamında dengeli bir beslenme sergilense dahi, çocuklarda hızlı büyümenin var olabilmesi adına bu döneme ait vitaminlerin alınması gerekmektedir. Özellikle de vitamin ve mineral deposu olan meyvelerin püre haline getirilmesi için metal süzgeç, rende ve benzeri aletler yerine cam ürünlerin kullanılması önerilmektedir.

    [​IMG]

    VİTAMİNLERİN BAĞLI OLDUĞU BESİNLER
    A Vitamini: Süt, peynir, havuç, kayısı, ıspanak, balık yağı, karaciğer, turuncu meyveler, yumurta sarısı gibi besinlerde bulunmaktadır. Bu vitamin değeri çocuğun bağışıklık sistemini daha iyi çalıştırmasına yaradığı gibi, aynı zamanda dengeli büyümesine de fayda sağlamaktadır.

    B Vitamini: Karaciğer, yumurta sarısı, et, süt, tahıllar ve yeşil sebzelerde bulunur. Vücudun daha dirençsel ve güçlü bir yapıda olmasını sağlar. Ek olarak sinir sistemi için en iyi vitamin kaynağı diyebiliriz.

    C Vitamini: Mandalina, portakal, greyfurt, çilek, domates, kivi ve brokoli gibi besinlerde bulunur. Kemik yapımı başta olmak üzere, damar gelişimi ve deri bütünlüğü sağlığı için oldukça önemli bir vitamin kaynağı olmaktadır.

    D Vitamini: Balık yağında bulunan bir vitamin kapsamını oluşturmaktadır. Kemik gelişimi başta olmak üzere, vücuda kalsiyum ve fosfor dengesi sağlar.

    E Vitamini: Kuru yemişler, ayçiçeği yağı, ton balığı ve tahıllar gibi besinlerde bulunan bir vitamindir. Kanser hücrelerinin gelişimini engelleyen bu vitamin, aynı zamanda yaşlanmayı geciktiren bir özelliğe de sahip olmaktadır.

    K Vitamini: Ispanak başta olmak üzere yeşil yapraklı sebze, otlar ve yeşil çayda bulunan bir vitamin türüdür.

    Bebeklerde vitamin takviyesi kullanımına dikkat Tıklayın !

    Çocuklarda Boy Uzaması Nelere Bağlıdır? Tıklayın !

    Çocuklarda büyüme geriliğine dikkat Tıklayın !

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.