Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Demir Minerali Bakımından Zengin Besinler

demirin_faydalari_nelerdir.jpg
Demir eksikliği tedavisi için doğal besinler tüketilmelidir. Doğal olarak; kuru erik ve kayısıda, kuru üzümde bolca bulunan demir, baklagiller ve...
Yazar Puanı:
4.5/5,
  1. Editor
    Mikro mineraller arasında yer alan ve sağlıklı bedenin önemli faktörlerinden olan demir, kan değerleri açısından etkendir. Kana rengini veren hemoglobin oluşumu için demir minerali gereklidir.

    Sağlıklı beslenme için diyet uygularken, vitamin ve minerallerin günlük ihtiyacınızı karşılayacak şekilde almaya özen gösterin.

    Demir Mineralinin Beslenme Alışkanlıklarındaki Önemi
    [​IMG]
    Demirin faydaları
    Demir Mineralinin Faydaları
    Oksijenin vücuda alınması ve vücudun ihtiyacı olan bölgelerine ulaştırılması için, karbon monoksitin vücuttan atılabilmesi için demir minerali gereklidir. Demirin faydaları arasında;

    • Sağlıklı yaşam için gerekli enzimler içerisinde yer alır
    • Enerji üretimini destekler
    • Büyüme ve gelişime katkı sağlar
    • Beyin gelişimi ve fiziksel gelişim için gereklidir. Özellikle çocuk yaşlarda ideal oranda alınması gereklidir.
    • Doğurganlık ve anne karnındaki bebek gelişimi için önemli mineraller arasındadır.
    [​IMG]

    Demir Eksikliği Sorunları
    Demir eksikliği, sağlıklı formun bozulmasına ve çeşitli hastalıklara neden olur. Bunlar arasında;

    • Sinirlilik hali ve stres
    • Odaklanma ve konsantrasyon sorunları
    • Kalp ritim bozukluğu ve çarpıntı
    • Yorgunluk
    • Cilt rengi solukluğu
    • Mide bulantısı
    • Iştahsızlık
    • Üşüme
    • Halsizlik
    • Kansızlık
    • Anemi
    Gibi çeşitli hastalıklara neden olabilir.

    Demir Minerali Bakımından Zengin Besinler
    Demir eksikliği tedavisi için doğal besinler tüketilmelidir. Doğal olarak; kuru erik ve kayısıda, kuru üzümde bolca bulunan demir, baklagiller ve kırmızı ette de bulunmaktadır. Şeftali, armut ve hurma gibi meyveleri sık tüketmek, demir eksikliğine karşı korumada etkili olur.

    Ayrıca; badem, fındık, fıstık ve kabak çekirdeği, demir minerali açısından zengindir. Maydanoz ve patateste yoğun olarak bulunur. Kırmızı et ve et ürünleri ile sakatat çeşitlerinde, kolay emilim sağlayan demir minerali bulunmaktadır.

    Yetişkinlerde günlük demir minerali ihtiyacı 8- 10 miligram arasındadır. Hamilelik dönemlerinde ve adet dönemlerinde alınması gereken günlük demir minerali ihtiyacı artmaktadır. Sağlıklı beslenme için günlük olarak almalısınız.

    Mineral Nedir? Mineraller Ne İşe Yarar? Tıklayın !

    Demir Eksikliğiniz Varsa Bu Gıdaları Tüketin Tıklayın !

    Kan Yapıcı Besinler Nelerdir?

    Kansızlığa İyi Gelen 5 Yiyecek Tıklayın !

    Diyet Listelerinde Olması Gereken Mineraller Tıklayın !

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!