Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Diyetisyenden yılbaşı gecesi ve sabahı beslenme önerileri

yilbasi_diyet_listesi.jpg
Hemen hemen sağlıklı beslenmeye adapte olmaya çalışan herkes, yılın son gecesi "Ne yiyeceğim?" düşüncesiyle yanıp tutuşuyor. Kafalarda bol soru...
Yazar Puanı:
3.75/5,
  1. Editor
    Yılbaşı akşamına özel menülerden istediğinizi seçmek ve kilo almak istemiyorsanız sizin için diyetisyenden yılbaşı gecesi ve sabahı beslenme önerileri hazırladık. Yeni yıla sevdiğiniz lezzetler ile kilo almaktan korkmadan girebilirsiniz.

    Hemen hemen sağlıklı beslenmeye adapte olmaya çalışan herkes, yılın son gecesi "Ne yiyeceğim?" düşüncesiyle yanıp tutuşuyor. Kafalarda bol soru işareti, stres dolu bir hafta. Zor olacağını düşünüyorsanız bence diyetisyeninizden bu geceye özel alternatif bir program da isteyebilirsiniz.

    Öncelikle yılın son gecesi, sevdiklerinizle bir arada olduğunuzu düşünerek kendinizi diyet konusunda çok sıkmamanızı öneririm. Yani bırakın o gece alacağınız kalorileri gidin ve yılın son gününün tadını çıkartın. Stresin zayıflama üzerindeki olumsuz etkisini, mutluluk hormonunun ise zayıflamaya ve kilo korumaya iyi geldiğini hatırlatmakta fayda var. Bu sebeple yılbaşı gecesi oturduğunuz masada kendinizi rahat bırakın.

    yilbasi_gecesi_ve_sabahi_beslenme_onerileri.jpg

    Gün içerisinde hafif beslenmeye çalışın. Her zaman söylediğimiz gibi fazla kaçıracağınızı düşündüğünüz bir akşam yemeği veya öğle yemeği öncesi-sonrası hafif geçiştirin. "Nasıl olsa akşam çok yiyeceğim." düşüncesiyle gün içerisinde kendinizi sakın akşama kadar aç bırakmayın.

    Hafif bir kahvaltı (bol yeşil yapraklı), küçük ara öğünler planlayabilirsiniz. Mesela akşam yağlı yemekler yiyeceğiniz için ara öğünlerde ceviz-fındık-badem gibi yağlı yemişler tercih etmeyin. Onun yerine 1 porsiyon yağsız süt ve süt ürünleri grubu ve yanında 1 adet taze meyve atıştırabilirsiniz. Ama meyve sayısınıda çok abartmayın, akşam çok beğendiğiniz bir tatlı masada gözünüze çarpabilir.

    yilbasi_saglikli_sofra_diyet.jpg

    • Öğle yemeğinde ise, sebze yemeği + yoğurt +1 dilim ekmek + salata şeklinde geçiştirebilirsiniz.

    Son olarak, gün içerisinde mutlaka 1 saat egzersiz yapın ve suyunuzu ihmal etmeyin.
    Yılın ilk günü ise, güne erken başlamaya özen gösterin ve egzersizinizin süresini arttırın.

    Mutlu, sağlıklı yeni bir yıla başlamanız dileğiyle..

    Dyt. Gamze KALELİOĞLU

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.