Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Gençleştiren Uyku Nedir? Nasıl Uyunur?

genclestiren_uyku.jpg
Pahalı kremler ya da uyguladığınız hiçbir maske sağlıklı bir uykunun cildinizi onardığı şekilde onaramaz. Gençleştiren uyku nedir? Nasıl uyunur?...
Yazar Puanı:
3.75/5,
  1. Editor
    Pahalı kremler ya da uyguladığınız hiçbir maske sağlıklı bir uykunun cildinizi onardığı şekilde onaramaz. Gençleştiren uyku nedir? Nasıl uyunur? Sağlıklı bir uyku için ne yapılması gerekir?

    Uyku vücudun kendisini onarmak ve yenilemesi için gerekli olan istemli kas hareketlerinin kapatılması üzerine kurulu olan bir zaman dilimidir. Beyin ve vücut sağlığının korunmasını sağlayan temel ihtiyaçlardan biridir.

    Uyku evresinde organlar kendilerini yeniler, beyin dinlenir, stres durumu azaltılmış olur. Hücreler üzerinde yenileyici etkisi olan uykudan istediğiniz verimi alabilmeniz için sağlıklı ve verimli bir şekilde uyumanız gerekir. Yeterli saat verimli uyku uyuyan kişilerde yaşlanma belirtileri daha az gözlenir. Bu uykuya gençleştiren uyku denir. Peki genç bir cilde sahip olabilmek için gençleştiren uyku nasıl olmalıdır?

    nasil_uyumali.jpg

    Cilde İyi Gelen Uyku Nasıl Uyunmalıdır?

    Uyku ihtiyacı kişiye göre belirlenir ancak günde en az 6 saat uyunması gerekir. Bu kişinin genetik özelliklerine ya da fiziksel yorgunluğuna bağlı olarak günde 9 saate çıkabilir.

    Sağlıklı bir uyku için oda sıcaklığı önemlidir. Çok sıcak ya da soğuk bir ortamda uyumamanız gerekir.

    Uyumadan önce odanızda yeterli oksijen olmasına özen gösterin.

    Bulunduğunuz ortamın karanlık olması sadece uykuya dalmanızı kolaylaştırmaz. Yenileyici bazı vücut enzimleri karanlık ortamda daha fazla salgılanır.

    Biyolojik saat dikkat alındığında en sağlıklı uyku gece uykusudur. Gece erken saatlerde yatmaya çalışın.

    Gece kolay uykuya dalabilmek için gündüz şekerleme yapmayın.

    Yatmadan önce çay ve kahve tüketmeyin. Rahatlatıcı bitki çayları tüketebilirsiniz. Rezene, papatya, melisa çayları rahatlatıcı özellikler içerir.

    Kullandığınız yastık size özel olmalıdır. Baş ve omuz ölçülerinize uygun bir yastık seçin.

    Yastık kılıfı ve nevresimlerinizi düzenli olarak değiştirin.

    Yorganınızın ağır olmamasına özen gösterin. Vücudunuza yük olan battaniyeleri de tercih etmeyin.

    Odanızda yoğun aromatik kokular bulundurmayın.

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.