Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Kışı sıcak geçirmek için sağlıklı öneriler

kis_nasil_sicak_gecer.jpg
Bağışıklık sisteminizi güçlendirerek ve hastalıklardan korunarak kış mevsimini bitirebilirsiniz. Kışı sıcak geçirmek için öneriler ile kendinizin...
Yazar Puanı:
3/5,
  1. Editor
    Bağışıklık sisteminizi güçlendirerek ve hastalıklardan korunarak kış mevsimini bitirebilirsiniz. Kışı sıcak geçirmek için öneriler ile kendinizin ve ailenizin sağlığını koruyabilirsiniz.

    Soğuk hava, havasız ortamlarda bulunmak, güneş ışınlarının az olması kış mevsimindeki soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıkların temel nedenidir. Kış aylarında hastalanmayı engellemek ve rahat bir dönem geçirmenizi sağlayacak önerilerimiz var.

    kisi_sicak_gecirme_onerileri.jpg

    Kışı Hastalıklardan Korunarak Geçirmek İçin

    Güneş ışınlarının azalması ile vücutta D vitamini eksikliği görülebilir. Süt ürünler, balık ve bakliyatlar açısından zengin bir beslenme düzeni oluşturmalısınız.

    Öğünlerinize çorba ekleyebilirsiniz. Sıcak bir kase çorba çabuk doymanızı sağlar ve içinizin ısınmasına yardımcı olabilir.

    Sabah evden çıkmadan önce kendinize termos bardak ile çay hazırlayabilirsiniz. İşe ya da okula giderken daha az üşümenizi sağlayacaktır.

    Çok soğuk kış günlerinde vücut ısısını arttıracak baharatlar ile beslenmeye ağırlık verebilirsiniz. Kara biber ve kırmızı biber aynı zamanda metabolizmanızın da hızlanmasına yardımcı olur.

    Kış aylarında vücut ısınızı koruyabilmenin diğer bir yolu da protein açısından zengin besinleri tüketmektir.

    Sebze ve meyveye özellikle kış aylarında ağırlık vermeniz gerekir. Bağışıklık sistemini güçlendiren, vitamin ve mineral desteği sağlayan mevsimindeki sebze ve meyveleri bolca tüketmelisiniz.

    Karbonhidrat tüketimi vücut sıcaklığını arttırmanın önemli yollarından biridir. Hamur işleri yerine sağlıklı pekmez ve bal ile karbonhidrat ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

    Bitki çayları vücut sıcaklığının korunmasına yardımcı olabilir. Bademcik iltihaplarına iyi gelen adaçayını günlük olarak tüketebilirsiniz.

    Kış aylarında ayaklarınızın terleyip üşümesini engellemek için ayağınızı sıkmayan ve yerden birkaç cm yüksek ayakkabılar seçmelisiniz.

    Ayaklarınızın üşümesini engellemek için haftada birkaç akşam sıcak su ve tuz karışımın içinde bekletebilirsiniz.

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.