Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak

Kışın Tüketilmesi Gereken Doğal Antibiyotikler

Dogal_Antibiyotikler.jpg
Soğuk havalarda ortaya çıkan hastalıklara karşı kışın tüketilmesi gereken antibiyotikler nelerdir? Bağışıklık sistemini koruyan ve enfeksiyonlar...
Yazar Puanı:
3.5/5,
  1. Editor
    Soğuk havalarda ortaya çıkan hastalıklara karşı kışın tüketilmesi gereken antibiyotikler nelerdir? Bağışıklık sistemini koruyan ve enfeksiyonlar ile mücadele etmenize yardımcı olan besinleri sıraladık.

    Kış aylarına artan virüs ve bakterilere bağlı hastalıklardan korunabilmek ya da hastalığın kısa sürede iyileşmesini sağlayan gıdaları tüketmeniz gerekir. Bağışıklık sisteminizin korunmasını sağlayan ve daha rahat bir kış dönemi geçirmeniz için sofranızda bu besinlere yer açmalısınız.

    Sarımsak

    Antibakteriyel özelliklere sahip sarımsak hastalıklarla mücadele etmenizi kolaylaştıracaktır. Çiğ olarak tükettiğinizde daha fazla etkisini alabileceğiniz sarımsağı yoğurdun içine ekleyip sofranızda yer verebilirsiniz.

    Zencefil

    Binlerce yıldır kullanılan ancak ülkemizde yeni yaygınlaşmaya başlayan zencefili kış çaylarınızın içinde tüketebilirsiniz. Bağışıklık sisteminizin korunmasına ve hastalıklarla mücadele etmenize yardımcı olacaktır. Bir demlik ıhlamur çayının içine 10 gr zencefil eklemeniz yeterli olacaktır.

    Ekinezya

    İltihaplar ile savaşılmasına yardımcı olan ekinezya bitkisini çay olarak tüketebilirsiniz. Bağışıklık sisteminizin korunması için bir tatlı kaşığı bal ekleyebilirsiniz.

    Probiyotikler


    Kefir ve yoğurt hastalıklara karşı mücadele etmenizi kolaylaştırır. Sağlıklı bir vücut için düzenli olarak tüketilmesi gerekir.

    Kırmızı Biber

    A ve C vitaminleri açısından zengin olan kırmızı biberi kuru ya da taze olarak tüketebilirsiniz. Grip ev soğuk algınlığı ile savaşmanızı sağlayan kırmızı biber kansere karşı koruyucu etkiye sahiptir.

    Zeytin Yaprağı

    Enfeksiyonlara karşı savaşan zeytin yaprağını yemeklerinize ekleyebilirsiniz. Çay olarak tüketmek isteyenler için ise bir tutam zeytin yaprağını bir bardak suyun içinde demleyebilirsiniz.

    Ispanak

    Demir, magnezyum ve vitaminler açısından önemli bir besin olan ıspanağı haftada birkaç defa tüketmeniz hastalıklara karşı koruyucu etki sağlar.

    Nar


    Yüksek C vitamini içeriği ve antioksidan açısından önemli bir besin olan nar kış aylarının vazgeçilmez meyvelerinden biridir. Günlük C vitamini ihtiyacınızın büyük bir kısmını nar tüketerek karşılayabilirsiniz.

    Tarhana Çorbası


    Probiyotikler, kalsiyum ve vitaminler açısından zengin olan tarhana çorbası hastalık döneminde tüketilmesi gereken bir besindir. Ev tarhanası olması ve koruyucu içermemesine dikkat etmelisiniz.

    Kış aylarında hastalıklardan korunmak için kişisel hijyene dikkat etmeyi unutmayın. Çabuk bulaşan hastalıklara karşı bağışıklık sisteminizi destekleyen besinlere ağırlık verin.

    Makaleyi Paylaş

    arzucolak bunu beğendi.

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.